Paar onderdelen gekocht, incl. oude brandstof

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door WTFsjun, 11 mrt 2018.

  1. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Klopt startwiel is ook niet veel meer zijn deze universeel of jullie weten?
     
  2. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Wat voor merk box heb je.
    Meestal kun je er wel een nieuwe voor bestellen als het geen hokki tokki ding is.
     
  3. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Soms kun je het rubber ook los vervangen.
     
  4. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Het is een originele serpent startbox
     
  5. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Moet niet al te moeilijk zijn om aan een nieuw wiel te komen zie ze hier en daar op het internet staan dus komt goed
     
  6. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Alles klopt, startbox sterk, gap is goed maar met starten gaan de wielen gelijk draaien terwijl de gap klopt. Weet het even niet meer. De koppeling al zeker 10 keer uit en in elkaar gezet shimes gezet en eruit gehaald maar wielen blijven draaien zodra er gestart wordt.
    Help!
     
  7. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Motor is nieuw start ook maar als ik hem stationair wil laten draaien stopt hij
     
  8. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Het gaat om een yokomo gt4, heb een oude impulse waar alles het zelfde is afgesteld en doet het prima. Maar bij de yokomo lukt het maar niet om goed afgesteld te krijgen telkens als ik denk nu klopt het dan gaan toch de wielen draaien terwijl de gap echt genoeg speling heeft
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je zeker weet dat je gap klopt, dus een 0.5 tot 0.7mm ruimte tussen de schoen en de klok moet het de veer zijn die te slap is afgesteld. Of ligt je schoen los? (kan je hem omhoog wippen?), ook 1x gehad, lag de veerschotel op het randje van de vliegwielmoer en daardoor lag de schoen vrij.
     
  10. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Roelof, ben blij dat jij het ook een keer hebt gehad. De schoen kan ik inderdaad omhoog wippen. Morgen ga ik weer een poging wagen ben er nu even klaar mee. Was zo blij dat ik de gap voor elkaar had maar veel toch weer tegen. Dus mocht ik er niet uit komen laat ik het je weten.
    Dank voor je reactie!
     
  11. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Mag de veer zo strak aangedraaid worden tot hij niet meer verder kan?
    Want dat heb ik nog niet geprobeerd
     
  12. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Ga er morgen weer mee aan de slag,want het gaat me lukken verdorie!
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je de veer helemaal aandraait heb je geen ruimte meer om de schoen te laten bewegen.
     
  14. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat dacht ik dus ook maar als ik hem goed vastdraai blijft er speling op de schoen zitten. Kan hem gewoon bewegen. Ik moet nu weg vanmiddag zal ik het weer proberen stuur ik evt wat foto's
    Gr
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als de schoen speling heeft ligt de veerschotel op het 6-kant deel van de vliegwielmoer. Heb je je shims tussen het vliegwiel en de moer liggen? Dan komt inderdaad die rand van de moer verder omhoog. De shims moet je dan achter de conus leggen. Bij mij waren het foute schoenen wat ik kon oplossen door een ringetje tussen de veerschotel en schoen te leggen.
     
  16. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja dat moet het zijn dan de ring zit daar inderdaad, dan zal ik hem achter de conus plaatsen en kijken of dat werkt.
    Bedankt weer!
     
  17. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Werkt dus niet want nu draait weer alles vast (clutchbell) zal wat foto's sturen ter illustratie. Ik denk zelf dat de ring die ik gebruik achter het vliegwiel (voor de conus) te dik is want het is ook geen shime maar carrosseriering wat denk jij? Hoor graag jou mening
    Gr
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo dan, moet je zoveel achter het vliegwiel leggen? Dat vliegwiel zou normaal dicht tegen de motor aan moeten sluiten.
    Overigens moet je voordat je het vliegwiel gaat monteren de krukas zoveel mogelijk eruit proberen te trekken, soms trek die die nog een 2 tot 3 tiende eruit.

    Misschien moet je even een keer naar sassenheim komen om het eens en voor altijf goed te krijgen, ik heb ook de nodige machines in huis om aanpassingen te maken.
     
  19. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ga het proberen met dunnere ringen/ring alleen heb ik die even niet bij de hand. Dus wordt weer vervolgd. Achter het vliegwiel zit nu dus die dikke ring en daarvoor zit een lager maar hoort die lager daar wel want ik begrijp dat niet helemaal wat moet een lager daar? Heb hem zo gekocht, weet jij of die lager daar hoort? En wat je aanbod betreft, als ik er deze week zelf niet uitkom kom ik graag een keer bij je langs vind ik tof van je!
     
  20. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Want als ik die lager weg haal dan zou het vliegwiel wel op de motor aansluiten
     

Deel Deze Pagina