Panda of lunak als beginner

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door René-D, 10 apr 2017.

  1. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Ik behoor doordeweeks van 8-5 te werken maar vaak is dit langer per dag en het merendeel van de weken ben ik van maandag t/m vrijdag van huis.
    Dus ja, dan moet ook ik in het weekend pas op de plaats maken en de rest van het gezin en dus ook de hond de nodige tijd en aandacht geven.
    Het kan dan niet zo zijn dat ik doordeweeks weg ben en vervolgens heel het weekend aan het vliegen ben.
    Soms vertrek ik al op de zondag omdat ik op de maandag voor mijn werk ergens moet zijn of kom ik pas op zaterdag thuis.
    En ja, vaak sta ik dus met tegenzin langs de zijlijn van het voetbalveld of zit ik naar een tennisbaan te staren terwijl de lucht overloopt van de thermiek.
    Althans tegenzin, kinderen groeien als kool en het is jammer als je daar iets van mist. Voor je het weet gaan ze het huis uit.
    Maar hoewel er van het vliegen dus niet altijd iets komt, heb je eens tijd is het sch**tweer, ben ik lid van een vereniging.
    Het is gezelliger en het lidgeld betaalt zich altijd terug.

    Maar verder is het uiteraard jouw leven en volledig aan jou hoe je hier invulling aan geeft.
    We kunnen enkel delen hoe wij het doen. Wat jij of eenieder er mee doet moeten ze zelf weten vind ik.
    Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk inspannend ontspannend als ik na een drukke werkweek me een uur of langer enkel moet focussen op mijn zwever op 299,9 meter hoogte.
    Tussen het vliegen door een drankje en gewoon slap ouwehoeren over modelvliegen en ouwe hoeren.
    Na zo'n middagje buiten spelen val ik 's avonds lekker op de bank in slaap. :D

    In jouw geval is een hellingzwever helemaal zo gek nog niet.
    Vrouw, kinderen en hond op het strand en jij (af en toe) boven boven op het duin. :cool:
    Mja, moet je wel eerst leren vliegen want het zou knullig zijn als je bijv. je eigen kinderen of hond voor de kop vliegt.
     
  2. René-D

    René-D

    Lid geworden:
    18 sep 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Zuid Holland Zuid
    Ik blijf wel bij mijn schepen. Gezien de gezellige reacties binnen zweefvliegen. Ik heb nog geen milimeter balsa houd in huis en de een weet het nog beter dan de ander. Als ik het forum door spit is het hier altijd reuze gezellig onderling. Behalve voor "nieuwelingen". Uitzonderingen daar gelaten, sorry voor deze.
    Ik loop heus niet in zeven sloten te gelijk. Er word net gedaan als of je eerst bij een vliegclub langs moet gaan alvoor je maar na mag denken of je wil vliegen. Als je gelezen had wist je dat rc-vliegen volgend jaar pas word door dat huidige zender niet geschikt is. Lezen is ook een vak die menig forum bezoeker niet beoefend.

    Draadje mag van mijn dicht ik blijf wel veilig varen
     
  3. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Nou, in dit specifieke draadje zie ik eigenlijk geen ongezellige reacties? :confused:
    Ga er ook geen strijd of verdere discussie over voeren.
    Ik blijf er nog steeds bij, je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed voor je is.
    Het enige wat een ander kan doen is proberen uit te leggen/omschrijven wat hij/zij doet en dan trek je zelf je eigen plan.
    Niets ongezellig aan m.i.?
    Het enige grote nadeel van een forum in het algemeen is dat geschreven tekst geen non verbale emotie ofwel duidelijke stemtaal bevat.
    Mijn excuses mocht je toch op enigerlei wijze een reactie als ongezellig hebben ervaren.
     
  4. Peter Kaagman

    Peter Kaagman

    Lid geworden:
    16 apr 2017
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Grootebroek
    Hmmm.... ben zelf ook nieuw op dit forum. Zelfs nieuw in de modelbouw, ervaringen van meer dan 30 jaar geleden niet meetellend. Maar ik moet zeggen dat ik het anders ervaar dan René. Mensen geven hun mening, wijzen je op dingen waar je zelf nog niet aan gedacht hebt, of naar gevraagd hebt voor that matter. Maar zo werken forums nu eenmaal. Over het algemeen ervaar ik dat als prettig.

    In geschreven woord is het moeilijk emoties uit te drukken, we zijn nu eenmaal niet (allemaal) Shakespeares. Als gewone mensen behelpen we ons met emoticons. Mijn ego wordt ook wel eens geraakt, en dan denk ik "Zou hij er nou echt op uit zijn mij dwars te zitten?", en soms - moet ik toegeven - vergeet ik dat en reageer ik 'gewoon'. Dat zijn van die momenten dat ik denk "Kaagman... dat was weer niet handig...".
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  5. René-D

    René-D

    Lid geworden:
    18 sep 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Zuid Holland Zuid
    Ik heb in middels een MiMi op de tekentafel in verband aanpassen ontwerp.
    Vandaag ook de Lumak binnen gekregen waar ik vrolijk van werd.

    Of ze ooit RC zullen vliegen weet ik nog niet.
    Momenteel wil ik niet eerder investeren in mijn nieuwe zender dan volgend jaar.
     
    DeltaMike vindt dit leuk.
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    René, iedereen in deze discussie geeft naar eer en geweten adviezen opdat jij zonder brokken in de lucht komt, en blijft, en nog vele jaren zult vliegen zonder gefrustreerd en/of onveilig af te haken. Dat we wel eens in herhaling vervallen is inherent aan een forum.

    Het verschil tussen een boot en een vliegtuig is erg groot. Bouw je een boot niet helemaal goed dan zal hij in ieder geval altijd nog wel drijven, een verkeerd gebouwd vliegtuig crasht, zeker in de handen van een beginner. Een stuurfout bij een boot is, zolang het geen snelle boot betreft, geen probleem, terwijl het bij een vliegtuig desastreus kan/zal zijn.

    En in jouw bouwdraadje zul je opbouwende kritiek krijgen. Maak en plaats in ieder geval veel foto's, iets verbeteren/veranderen tijdens bouw is veel makkelijker dan wanneer je toestel kant en klaar is.
     
  7. René-D

    René-D

    Lid geworden:
    18 sep 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Zuid Holland Zuid
    Hoi Ron

    Kritiek is inderdaad niet erg zolang het maar gegrond is.
    Er zijn in mijn ogen drie soorten kritiek.
    1 Zo als jij, Wubbe N.P.S en nog anderen informatief, aangevend en hulpvaardig.
    2 Doom denkers die alvast (met beste bedoelingen misschien) mogelijke ramp scenario's beschrijven.3
    3 Wat er tussen 1 en 2 in zit.

    Kijk eerst een wat voor persoon gaat er aan de gang.
    Ik heb al het nodige mee gemaakt en ben een vorm van behoudend.
    Lukt het niet dan nog een keer over tot het naar mijn (kritische) zin is.

    Het bouwen zal uit eindelijk ook wel goed komen door de vele kennis die hier op het forum aanwezig is.
    Daar ik de afweging heb gemaakt van af tekening (zonder enige kennis) of een voor berijd model was de keuze gevallen op bouw pakket.
    Het is uiteindelijk toch de Lunak 1400 als eerste geworden.
    Wat er van terecht komt,geen idee ook niet of ik er mee ga vliegen f dat het toch een MiMi word, we zien wel.
    Ik vind hem ook als statisch model mooi.

    Ik ga een nieuw draadje starten voor de bouw daar het niet eenvoudig snij en plak werk word.
    Set/kit is niet compleet dus nog even contacten met RC.
    Door dat ik in de lappenmand zit kan ik er nog niet op uit om materiaal te halen.
    Internet is leuk als je gelijk voor tig euro bestel maar als je door gebrek aan kennis net een latje mis is winkel om de hoek wel prettig.

    Het bouwen blijft kriebelen dus ondanks dat ik er pas de p..t in had is de bouw begonnen.

    @ N.P.S.
    Door lappenmand voorlopig kan ik nog niet langs komen maar ik hou het warm.

    Tot in het volgende draadje.
     

Deel Deze Pagina