Panic dubbeldekker, ervaringen?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door HugoW, 7 jun 2009.

  1. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    En???? Foto's / filmpjes / ervaringen / sterke verhalen en bier en zo?

    Ik heb eindelijk de vleugels ruwbouw af, vanmiddag hopelijk de glasvezel middenversterking erop en folien.

    Hugo
     
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    sterke verhalen hehe.
    getrakteerd met een grote zak m&m's dit was er, een frisdrankje of fris pintje ook zoals gewoonlijk, en dan de panic.... motor wat afgeregeld, liep beter dan ervoor. paar toerkes gevlogen en dan zag ik mijn rudder flutteren. vlug geland. een van de moertjes van mijn pull pull was gelost. door de flutter de lijmnaad van rudder ook gelost maar niets gebroken. volgende week nieuwe poging, wat zap laten inlopen en een 3hoeklatje monteren ter versteviging. ook wat extra ca op de vijsjes doen:)
     
  3. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    In ieder geval gefeliciteerd met de eerste vluchtjes :)
     
  4. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Mooi! De eerste de lucht in. Ik heb tussen het het luiers verwisselen door de vleugels van glasvezel versteviging voorzien, alleen had ik nog 24-uurs epoxy dus aan de folie ben ik nog niet toe.

    Hugo
     
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    oke, vandaag terug gevlogen de motor pakt al wat beter op dan vroeger maar nog niet 100% goed. soit, vliegen doet ie zeer goed, meskant als een eitje, kortom superzalig en vliegt als de oude. bij de laatste vlucht wel iets te traag willen landen over de mais en stabilo los geschoten, maar dat is terug lijmen en klaar:)

    succes met jullie panic's!!
     
  6. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Fijn om te horen :) En de volgende staat nu ook klaar voor de eerste vlucht. Heb vanavond de laatste afstellingen gedaan en hij is nu helemaal klaar. Op dit moment staan de accu's aan de lading, hoop er morgen aan toe te komen om hem in te gaan vliegen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
    droopy0025 vindt dit leuk.
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    mooimooi, ik zie dat je de motor ook iets onder een hoeks staan hebt. hoeveel cc is die? heb je ook besturing in de bovenvleugel..
    ziet er goed uit he, hopelijk is ie niet "te licht" want de panic zijn toch wat windgevoelig:)
    succes morgen
     
  8. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Als motor heb ik een "antieke" en onverslijtbare Moki 10cc met MVVS demper erop staan. De rolroeren van de bovenvleugel worden dmv.stangetjes vanaf onder aangestuurd. Te licht is deze niet geworden, dankzij de relatief zware motor en ontvanger zit ik op 2650gram. Verder zit ik te wachten tot het droog wordt, net nog een hoosbui gehad hier :(
     
  9. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    net hetzelfde gewicht al de mijne denk ik. greeets succes he
     
  10. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Net terug van buiten :) Ondanks de vrij harde wind (gok op ruim 4Bf) toch maar gestart. Eerste vlucht was gelijk top, zeer strak vliegend en een zelfcorrigerend vermogen van 0 :D Alleen hoogteroer 1 tikje getrimd, uitstekend toestel om je in een werkweek opgebouwde agressie van je af te rammen. Hij is bijzonder fel op de diverse roeren, misschien toch het zwaartepunt nog iets naar voren brengen ligt nu op ongeveer 10,5cm vanaf voorlijst bovenvleugel. Bij het landen is dan de lage vliegsnelheid zeer prettig met deze wind kun je dus nauwelijks sneller dan stapvoets binnenkomen. Voor diegenen die een ragkist zoeken is dit dus een uitgesproken succesnummer. Verder zijn de afmetingen dusdanig dat hij compleet opgebouwd nog exact achterin de Saxo past. :thumbsup:
     
  11. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Ondertussen al een redeijk aantal vluchten kunnen maken en ben nog steeds erg gelukkig met het vlieggedrag. Met zijn rolrate als een bootschroef en felle reageren op het hoogteroer is het net een danser in de lucht :D Alleen het meskant vliegen lukt mij erg slecht, of dit nu komt omdat ik onbewust teveel richting geef of door mijn erg ver uitgespaarde vleugelsteun zou ik niet weten. Ben nu wel aan het oefenen om hem eem beetje in een hoover te krijgen en zowaar het begint er zelfs al een beetje op te lijken. Ben trouwens ook bezig om er een motorkap voor te maken, als die klaar is laat ik wel wat foto s zien.
     
  12. Sid

    Sid

    Lid geworden:
    25 jun 2009
    Berichten:
    55
    Vanavond bij een forumlid gratis deze panic op mogen halen, het motortje (irvine 72) heb ik er maar direct bij gekocht :)
    In principe zou er na 2 avonden klussen mee gevlogen kunnen worden, maar ik maak er liever iets moois van. Alles gaat dus kaal, moet het een en ander repareren etc.

    Paar fototjes van het "voor":

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het motortje is al schoongemaakt en opgeknapt:

    [​IMG]
     
  13. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Zo, eindelijk weer wat tijd voor mijn bipe, de vleugels en staart staan in de folie, hopelijk vanavond verder aan de romp, zal foto's plaatsen.

    @Huibert; heb je dat landingsgestel zelf gebogen van bouwmarkt alu, of is dat een gekochte? Het solderen van het draad-landingsgestel lukt me niet lekker, dit ziet er wel goed uit!

    En de rest van de bouwers, hoe staat het ermee? Wie is er voor een Panic meeting ergens in het midden van het land?

    Hugo
     
  14. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Mijn veel te zware "alleen-triplex-met-solartex-jaren-90" Panic vliegt nog steeds blij rondjes. Moet eigenlijk meer op als de 10cc die erop zit, maar goed. Hij gaat goed, ook met veel wind. Alleen geen 3D, is nog een oude slag Panic he.

    Dus meeting? Doen! Leuk :)
     
  15. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Hai Hugo, meeting in het midden v/h land lijkt me leuk :yes: Het landingsgestel is inderdaad zelf gebogen maar wel van een hoge kwaliteit (vergelijkbaar met dural) aluminium.
     
  16. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Zal eens kijken of mijn club te porren is om voor zo'n meeting gastgever te zijn. En even doorbouwen, anders kan ik zelf niet meedoen! Dank voor je reactie, Huibert. Ik ga het even van bouwmarktalu proberen, wordt wellicht later door beter vervangen.

    Hugo
     
  17. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Alu van de bouwmarkt is erg zacht, denk niet dat je het daarmee red.
     
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik probeer het maar even, totdat ik iets beters heb. Even een plaatje geschoten van de huidige stand van zaken:

    [​IMG]

    Hugo
     
  19. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Crispy kleurtje :) Waar plaats jij je richting servo?
     
  20. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    In ieder geval zichtbaar! Richting en hoogte naast elkaar, op z'n kop, binnenin.

    Hugo
     

Deel Deze Pagina