Panther Watercar

Discussie in 'Speedboten' gestart door Lex Verkuijl, 24 apr 2017.

  1. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
    Ook de stringers op de hoeken van de bovenzijde zitten er nu aan. De volgende stap zijn de zijkanten.... Daar ga ik nog even over slapen hoe dat het beste te doen is.[/QUOTE]

    Nu dat ik zie hoeveel hoogte je nog over hebt,. Is het een idee om de motor van de jet met een transfercase of Vdrive boven achter de jet opte bouwen?
     
  2. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Tug,

    Dat zou een optie kunnen zijn, maar voor nu niet meer. Ik heb alles al op het differentieel boven de jet outrunner afgestemd. Ik wil de jet aandrijving, waar het meeste vermogen mee gemoeid is, goed solide en dus origineel hebben. De wielen worden nu via een tandwieltrein aangedreven met het diff boven de jet. Toch dank voor het meedenken!
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Weer even bezig geweest met wat ontwerp werk. Na het plaatsen van gedeelten van de zijkanten bleek dat ik eerst de spatborden moest hebben om daarna de binnenkanten van de wielkasten te kunnen bekleden. Dus maar weer even achter de computer gekropen en het volgende getekend:

    Achterspatbord


    Voor spatbord


    Achter moest in twee delen geprint worden, voor past net op het 15x15 cm printbed.


    En dan krijg je dit


    Bij het passen van de voorspatborden bleek dat ook de neus nodig was om de spatborden te kunnen plaatsen, die steken iets over.


    De neus wordt nu geprint 'as I type', duurt een uurtje of 7 :eek: Maar past wel net in één deel op het printbed. :koud:
     
    Tug.NL, Unusual RC, Tamaniac en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Haarlem
    Echt moooi hoor , kan niet wachten op het eindresultaat .
    Ga zo door .
     
  5. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Mijn kinderen hebben nog het nodige aan speelgoed op hun verlanglijst staan kan ik dit bij inleveren.
     
  6. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    haje74 en Unusual RC vinden dit leuk.
  7. Falcodevries

    Falcodevries

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    38
    Locatie:
    noordwolde friesland
    Heb het complete topic even door gelezen, wat een interessant en vooral kundig project.
    En handig zo'n 3D printer;)
     
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Weer wat bouw stapjes achter de rug:

    De achter spatborden zitten er tegenaan. Daarna de wielkasten binnen dicht gemaakt.


    Ook hier weer 3D geprinte stringers, zowel als verstevigingen voor de spatschermen als voor de overgang naar de achterbumper. Hier wel makkelijk dat het PLA al bij lage temperaturen weer zacht wordt. Beetje warm maken en je kunt het zo tegen de gewelfde zijkant in vorm drukken, en als het weer koud is vastlijmen.


    De overgang bekleed


    En het huidige zicht van boven.


    Nu verder aan de boeg. Of is het neus? Ach, onbelangrijk detail ... :D
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2017
    haje74, Tug.NL, Zeiler en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. f1powerboatman35

    f1powerboatman35

    Lid geworden:
    13 dec 2017
    Berichten:
    14
    Locatie:
    almere stad
    leuk projechtje
     
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    De voorste wielkasten zijn nu halverwege.


    De 'voorbumper' annex boeg heeft ook vorm gekregen. Lijkt van onderaf een beetje de kop van een hamerkop-haai....


    Van bovenaf:


    Het middelste verzonken deel kan bekleed worden als het front er op gelijmd is. Ook dan kunnen pas de beide voorsta spatborden er tegenaan gelijmd worden omdat die over dit front oversteken.

    Het front ligt nu te drogen in de derde laag spuitplamuur, na de eerste geschuurd te hebben zag het er zo uit:


    Nadeeltje van de print oriëntatie, de printlijnen blijken nog wat hardnekkig door de primer heen te komen, ondanks een print op 0,15mm laagdikte.
     
  11. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Kan je ook niet beter in de lengte printen? Het overgrote gedeelte van de gril bestaat uit horizontale lijnen; print je ook langs die horizontale as dan lopen de printlijnen evenwijdig en vallen ze veel minder op dan dat je er haaks op print.
     
  12. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Ik had de keuze uit liggend op de achterkant printen en staand op de onderkant. Bij allebei krijg je dan problemen, de eerste met de lagen, de tweede met veel steunmateriaal in de grill openingen en bij de koplampen. Ik heb voor op de rug gekozen omdat dat mij leek dat dat beter glad af te werken zou zijn met wat plamuur. Dat gaat ook wel lukken, kost alleen meerdere lagen spuitplamuur.
     
  13. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Tussen het feestgedruis van Kerst toch nog wat kunnen doen. Omdat nu voor het vastlijmen van het front de bovenkant van de romp bereikbaar moest zijn heb ik die losgezaagd van de bouwplank. Altijd een leuke klus, daarna heb je immers voor het eerst de romp los in je handen! Leek me wel wat voor eerste Kerstdag .. :D

    Voor het eerst dus foto's van de binnenkant:




    Het front is nu ook zover klaar dat het er tegenaan kan. Hier in de grondverf na uiteindelijk vier lagen spuitplammuur met tussentijds schuren.



    O ja; zoals de romp er nu bij ligt weegt hij 1,2 kg. Ik had op minder gehoopt, maar dit is het nu eenmaal.
     
  14. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Heel gaaf, vooral na de spuitplamuur zie je er helemaal niets meer van.
     
  15. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    waw. Nice. Na verloop van tijd komen de laagjes er normaal gezien wel weer wat door hoor. Maar trek het je niet aan. Heel netjes!
     
  16. rexonamen

    rexonamen

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    682
    Locatie:
    in een huis
  17. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
  18. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Net ben ik een ontwerpfoutje tegengekomen. De achterste wielkasten had ik 'recht' gelaten en die zouden straks het plaatsen van de achterbank zeer moeilijk maken. Die zou bijna pal tegen de voorstoelen aan moeten komen, en dan zou Vin zijn vrienden alleen met hun benen in de nek niet mee kunnen nemen. Gelukkig is het nog op tijd, dus heb ik die hoeken er af gezaagd, en gaan de ontstane gaten met een schuin plaatje weer afgedicht worden.


    Daar tegenaan kan dan de iets rond lopende leuning van de achterbank geplaatst worden, en kunnen de matties toch nog goed zitten.
     
    haje74, Tug.NL en Unusual RC vinden dit leuk.
  19. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
    Strak werk..zo netjes kan ik het (nog) niet
     
  20. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Waanzinnig mooi dit casco!
    En straks alle electronica en mechanica welke erin gaat komen! Ik blijf het met plezier volgen!
     
    Lex Verkuijl en haje74 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina