parapent

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Arjan van Werde, 20 mrt 2006.

  1. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    haha, lachen weer! Stuurlijntjes aan de achterrand maken, bakkie van minimaal een kilo met flink vermogen en dan zou het nog wel eens in de lucht kunnen blijven..

    Of gewoon als vliegertje gebruiken :)
     
  2. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    heb is wat progama`s bekeken maar er komt nog best wat bij kijken om het scherm goed uit te lijnen of hoe dat mag heten moet de termen ook nog uitvogelen.
    we gaan het proberen kan je me wat richt lijnen stuuren waar op te letten.
     
  3. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Uuuhhh...

    A: het is een puinschermpje qua parapente, ga daar van uit, dan kan het alleen mee vallen.
    B: Mocht ie het doen, stel hem snel af, veel gewicht eronder en gassen. met te weinig gewicht komt ie niet in vorm (gemaakt voor vliegeren = veel meer celdruk).

    Ik zou hem gewoon ondersteboven ophangen aan een bakkie en de stuurlijnen bij elkaar knopen. Gewoon dun lijntje pakken en door elke cel een lijntje knopen. Die lang houden, en dan bij elkaar binden (eventueel met vertakkingen nog). Bij het knopen de TE beetje in vorm proberen te houden en dan proberen te vliegen.

    Als je hem gooit, en hij stallt (scherm kiepert achterover, bakkie naar voren, of hij zakt er gewoon uit). Dan moet je hem sneller zetten en/of meer gewicht.
    Klapt ie aan de voorkant in, dan staat ie te snel. Ook als hij bizar hard gaat, maar niet stijgt :)

    Ben benieuwd!
     
  4. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    het sneller of langzamer maken is dat de bak meer naar voor onder de vlieger hangen en naar achter of zie ik dit verkeert??.
     
  5. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    als je de koorde theoretisch horizontaal houd, moet het bakkie voren ja.
    Meestal bekijk je het andersom, dus bakkie stil, schermpje erboven en welke hoek heeft het profiel dan. Dat is de angle of attack: invalshoek:
    http://www.free-online-private-pilot-ground-school.com/images/CP_angle_of_attack.gif

    Ligt er dus aan als je vliegt hoe de instelhoek is (hoe het schermpje afgesteld staat), dus lijnlengtes EN hoe het bakje eronder beweegt. Licht bakje met veel vermogen, zorgt voor te grote invalshoek = stall.
    Zwaarder bakje blijft er beter onder zodat de invalshoek binnen de perken blijft zegmaar.
    (kort door de bocht uitleg).
     
  6. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    ok snap je punt.
    ben al aan het kijken geweest wat een knape radius is voor dit model mat zo dat ik het kan uit tekenen.
    heb het id dat de mat vrij recht loopt maar als er weer wat windt staat ga ik hem eerst als vlieger op laten om een beter blik te krijgen voor dat ik het ga aan passen.
    als ik het zo een beetje bekijk staan de 2 koorden nu een meter uit elkaar op 25 meter afstand grof weg. leuk om dit eens uit te zoeken ben er niet thuis mee maar wel leerzaam.
     

Deel Deze Pagina