Parkzone/Eflite Visionaire

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Rob Penders, 28 mrt 2013.

  1. Rob Penders

    Rob Penders

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Hoogstraten, België
    hoe vliegt dit toestel? is het te vergelijken met eem mpx acromaster

    ik wil hem namelijk vliegen met eigen zender, zonder ax3 module...

    iemand ervaring mee?

    Rob
     
  2. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Heb er zelf mee gevlogen met de as3x uit en aan het is een beetje te vergelijken met de Eratix 3D die ik heb al heeft die wel mijn voorkeur nog steeds dat zal mede komen omdat die net wat groter is, met de AS3X aan heb je wel een heel mooi zeer strak vliegend kistje. Enigste nadeel voor jou is dat ie alleen als Bind 'N Fly word geleverd en aangeboden!?!
     
  3. Rob Penders

    Rob Penders

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Hoogstraten, België
    ik heb hem nl overgekocht zonder ontvanger
     
  4. RCWERELD.NL

    RCWERELD.NL

    Lid geworden:
    18 dec 2008
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Enschede
    Heeft 1 van jullie al ervaringen met een andere prop?
    Ik zou graag iets meer top snelheid willen, heb net 2 vluchten met een 11x5 achter de rug, dit scheelt al behoorlijk.
     
  5. RCWERELD.NL

    RCWERELD.NL

    Lid geworden:
    18 dec 2008
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Enschede
    Nou ik heb er ondertussen een flink aantal vluchten op zitten en begin dit model steeds meer te waarderen! Ik ben geheel onervaren met 3D vliegen maar dit model daagt je uit het te leren. Voorheen vloog ik veel met diverse Scala modellen maar de Visionaire weet mij elke keer uit te dagen met zijn enorme wendbaarheid en de mogelijkheid om heel langzaam te vliegen. Top kist en dus een echte aanrader!

    PLUSPUNTEN
    + Ook zeer geschikt voor normaal vliegen snel maar ook langzaam
    + As3x maakt het mogelijk met behoorlijke wind te vliegen en het 3D vliegen te leren
    + Stevig landingsgestel
    + Kan tegen een stootje

    MINPUNTEN
    - Niet heel fraai in detail (bijvoorbeeld de cockpit)
    - Slecht paint-werk laat los aan de voorzijde
    - Top snelheid valt mij tegen in vergelijking met de Yak-54 van E-flight

    VRAGEN
    ? Heeft er iemand de stap genomen naar een andere motor setting?
    ? Vliegt er iemand met 4S ipv 3S?
    ? Worden jullie Lipo's ook zo warm? (warm is na een vlucht bijna te warm om stevig vast te pakken)
    ? Waarom verschieten sommige flaps iets als ik hem overzet naar 3D mode?
     
  6. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Misschien dit draadje maar eens aanzwengelen... ik heb nl onlangs een Visionaire overgenomen en er 1x mee gevlogen, op het forum blijken een paar draadjes over de Visionaire te gaan maar deze lijkt het meest algemeen.

    Ik vlieg normaal gesproken voornamelijk zwevers, maar heb me deze winter wat meer in de sportvliegtuigen gestort, omdat er 's winters toch geen thermiek is... de Visionaire heeft mij behoorlijk verrast met zijn vriendelijk en voorspelbaar vlieggedrag, héél goed voor mijn zelfvertrouwen (dat wel een opkrikkertje kon gebruiken, ik kraak nogal eens wat). Ik ben helemaal geen 3D vlieger, maar met dit toestel zou ik daar wel eens voorzichtig aan kunnen gaan ruiken...

    Zijn er mensen die zinvolle (of niet-zinvolle) modificaties aan hun Visionaire hebben gemaakt? Dit zou een goede plek kunnen zijn om die te bespreken...

    De vorige eigenaar van de mijne heeft tussen de poten van het landingsgestel een trekveer bevestigd; hij had de ervaring dat het toestel bij wat hardere landingen wel erg ver door de knieën ging (waarbij de prop de grond raakte). Ik laat die veer maar zitten, heb geen ervaring hoe het vliegt zonder.
     
  7. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    weet je dat zeker? heb vaak genoeg staan te thermieken in de winter
     
  8. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik weet dat het kan, maar het blijft een uitzondering die de regel bevestigt.
    Maar dat is wel erg off topic in een Visionaire-draadje, toch?
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zelf vlieg ik al jaren met mijn Visionaire.
    Heerlijke kist die erg goed vliegt
    Heb haar helemaal origineel op een andere prop en 80A regelaar na.
    De 80A regelaar is inderdaad veels te veel overkill, maar zit erin omdat ik haar op 4S Lipo wilde gaan vliegen.
    Helaas kan de originele motor dat niet aan, want die wordt al gauw knettersheet.
    Dus maar weer terug naar 3S Lipo en dat voldoet eigenlijk al meer dan genoeg.
    Dit is 1 van mijn lievelingskisten uit de collectie
    Niet meer moeders mooiste, maar ze vliegt wel knettersstrak en goed.
    Met name bij extreem harde wind doet deze kist het gewoon erg goed.
    De Gyro is er eentje die erg goed presteert en niet te vergelijken is met losse Gyro's zoals die van Hobbycity of Hype.
    Ben zeer blij met de Visionaire.
    Vr gr E
     
  10. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Bart,

    Vlieg ook enkele seizoenen met de Visionaire.
    Vond direct het stabilisatie systeem in de ontvanger wat vreemde bijwerkingen hebben.
    Standaard staat het ding op 3D, gezien de kist zou je zeggen dat klopt toch.
    Alleen heeft Horizon/Spektrum gemeend in de 3D modus ook direct dual-rate en expo instellingen in de ontvanger onder te brengen.
    In de 'low'-rate modus vond ik zelf de uitslag wat minimaal, vooral op hoogte (lijkt op iets vn 30-40%) waardoor bijv. mooi afvangen in de landing niet lekker liep.
    Vrij snel opgelost door de ontvanger in sport-modus te zetten en de stabilisatie-setting daarin aan te passen voor hoge en midden stabilisatie. Op mijn zender (DX6i) heb ik dan gewoon een dual-rate/expo schakelaar (iets van 75%-100%).
    Verder de standaard prop vervangen door een Xoar (houte) 12x4 prop, loopt een stuk mooier, lekkere pull-out.
    Goede accu's helpen natuurlijk altijd.
    Bij het landen een beetje sleep-gas erop houden, dan blijft de kist mooier lopen en laat ie zich mooi binnen brengen.
    Met deze tips moet landen met standaard onderstel geen problemen zijn, zo'n veer lijkt mij de kans op een nose-over aleen maar te vergroten als je eens met wat langer gras vliegt.

    Rick
     
  11. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik hou me voorlopig nog even aan de instellingen die in de manual gegeven worden; ik vlieg ook met een DX6i (ik heb ook een Graupner MX16 HoTT, maar die is in principe voor de zwevers, vanwege de telemetrie-variometer).
    Ik zou het wel aantrekkelijk vinden om iets meer vliegtijd uit een accu te halen, maar dat moet niet ten koste gaan van de prestaties...
    Gras is altijd superkort bij mij op de club dus dat is geen issue!
     
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik heb een tijdje nauwelijks gevlogen met mijn Visionaire (tja het was zomer, dan vlieg ik met zwevers) maar nou heeft-ie opeens een probleem.
    De eerste keer dat ik hem weer meenam naar de club, bleek de programmering in de DX6i in de war te zijn. Heb hem weer mee naar huis genomen, en alle settings van de zender weer in overeenstemming gebracht met de manual.
    En nu reageert bijna alles weer zoals het moet. Bijna. Want als ik alles standaard heb staan, heb ik bijna geen elevator uitslag. Na een tijdje kwam ik er achter dat er een soort van tweede D/R in zit, met de Gear schakelaar als switch. Maar in een DX6i kan je de Gear schakelaar helemaal niet kiezen als overall D/R schakelaar... ik gebruik daarvoor zelf de Elevator d/r schakelaar. Maar als ik nu volle uitslagen wil, moet ik dus de Elev. D/R schakelaar op 0 zetten, en de Gear schakelaar op 1...
    Het lijkt me dat ik ergens iets fout heb staan. Ik heb de hele zender doorgelopen maar ik kom er niet achter. Wie weet raad?
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2016

Deel Deze Pagina