Parkzone Icon A5 micro

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Maestro NL, 18 mei 2018.

  1. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Een half jaar geleden via MP gekocht. Zag er volledig nieuw uit. Extra batterijen besteld en een dsm module.

    Nu eindelijk eens gaan proberen zender in te stellen.

    Ontvanger bind keurig met mijn zender. De esc maakt zijn riedeltje dat hij 2s lipo detecteerd. Alle surfaces reageren op sticks maar de motor gaat niet draaien. Kanaal al omgewisseld. En andere zender. Andere volle lipo. Niets..

    Iemand nog een goede suggestie?

    Als ik bij de esc/ontvanger ruik ruik ik een beetje doorbrand luchtje..

    Heeft iemand zo'n model toevallig liggen voor onderdelen welke ik wellicht kan overnemen?

    Ik hoor het graag!![​IMG][​IMG][​IMG]
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Helaas ziet dat er niet echt goed uit.
    Als je zo'n brandlucht(je) ruikt is dat meestal een teken dat er iets echt mis is. Het feit dat de motor helemaal niets doet wijst daar ook op. Helaas kan ik zo via dit forum je geen oplossing bieden omdat ik niet kan bepalen wat er precies kapot is gegaan.
    Ben je bij een club aangesloten? Zo ja vraag daar eens aan de "elektronica expert" binnen die club om advies. Meestal kan zo iemand wel uitvogelen wat er aan de hand is. Als je dat weet kan er ook een oplossing gevonden worden.
    Succes.
     
    Maestro NL vindt dit leuk.
  3. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Beste Ernst.

    Bedankt voor je reactie!

    Ik heb een nieuw bordje besteld. Lijkt allemaal plug and play dus gaat goedkomen.

    Nogmaals dank!!
     
  4. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Ik heb deze ook, hij vliegt echt heel leuk. Heerlijk speeldingetje voor op het water.

    Veel plezier ermee!
     
    Maestro NL vindt dit leuk.
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Op zich wel straf. Want de esc speelt dat riedeltje af op de motor.

    Het kan best zijn dat er onderdelen zijn beschadigd waardoor de motor niet (meer) op volledig vermogen kan lopen, maar als "het riedeltje" kan worden gespeeld zou de motor minstens moeten (kunnen) bewegen.
    Als de ontvanger uit de BEC wordt gevoed; werkt de BEC kennelijk ook nog steeds, anders wordt het "riedeltje" niet gespeeld en kunnen andere servo's niet bedient worden.

    Een brandlucht is natuurlijk een aanwijzing dat er iets niet goed is gegaan.
    Maar het hoeft niet perse zo te zijn. Menigmaal heb ik iets gemeend te ruiken terwijl er niets aan de hand was (mijn neus is niet zo heel goed, maar redelijk allergisch voor de magische elektro-rook)

    Sluit eerst eens de esc aan op een servo tester ipv op de ontvanger.
    Als je die niet hebt; sluit de esc aan op een kanaal van de ontvanger wat wel lijkt te werken.
    Het kan best zijn dat er in de zender iets is ingesteld wat nu even voorkomt dat de motor gaat draaien.
     
  6. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Yep, en haal de prop eraf als je gaat experimenteren. Motortje kan draaien zonder prop ook, maar het gaat niet opstijgen van tafel of vingertjes hakken....
     
  7. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Beste Ouwe Vale,

    Bedankt voor je reactie. Excuses voor mijn late reactie.

    Het apart aansluiten van de esc gaat niet daar alles op het ene board vast zit en de esc geen los iets is zoals bij grotere vliegtuigen.

    Betreffende de zender heb ik apart nieuwe kale modellen geprobeerd zonder mix of iets dergelijks. throttle normaal en reverse. throttle op vershillende kanalen ivm taer en aetr volgorde maar niets werkt.

    Ik had een vervangend board besteld welke binnen is ze hebben vanuit china helaas de verkeerde verzonden.
    Ga opnieuw eentje bestellen.

    Bedankt voor je reactie en suggesties!
     
  8. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Uit de handleiding:

    Problem:
    Aircraft willnot respond tothrottle but responds to other
    controls

    Throttle stick and/or throttle trim is too high
    Reset controls with throttle stick and
    throttle trim at lowest setting
     
  9. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Mijn trims staan op nul.

    Zal nog eens maar het aert taer verhaal kijken en dan misschien iets lager dan nul zetten op throttle.
     
  10. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Na eerst een verkeerd bordje ontvangen te hebben. Met de servos erop.

    Heb ik na een tijdje wachten en lekker met drones bezig te zijn een nieuw bordje besteld en deze is goed en de juist binnen gekomen.

    Zelfde probleem alles lijkt te werken behalve throttle.
    Weer een paar uur verschillende dingen geprobeerd. In allerlei variaties.
    Orange module kan op dsmx of dsm2 of auto. In de taranis kan je ext module dsm2 of dsmx of ppm zetten. Throttle normaal en throttle reversed. Throttle end point naar 120% en min 120%.

    Dan ben je lekker even bezig..

    Niets werkte.. 1 keer kreeg ik leven maar na een keer uit en aanzetten was dat weer weg.

    Lang verhaal maar de oplossing gevonden!!

    De taranis moet qua throttle op 80% gezet worden. En misschien de ppm op een andere snelheid zetten.

    Info onder deze link en ik heb de pdf toegevoegd mochten er meer vragen over komen.

    https://www.google.nl/url?sa=t&sour...Vaw0_eqf7aWp0zVqAeMZqPsX2&cshid=1544264597931

    Nu nog even een minder winderige dag.. Bekijk bijlage DX5e_Emulation_02 (2).pdf
     

Deel Deze Pagina