Pas op! Oplichting in Den Bosch

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door pattux, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Dit draadje zal waarschijnlijk heel snel op slot gaan, maar wil het bij deze toch even melden.
    Het is niet de bedoeling dat dit een winkelbespreking wordt, maar wil de mede forumleden wijzen op brandgevaar door accu's die verkocht worden door de firma Toemen in Den Bosch.
    Het was mijn eerste maar ook meteen laatste aankoop bij Toemen.

    Het verhaal:
    Ongeveer 2 weken geleden een accu gekocht voor mijn Traxxas Slash (2WD) bij de firma Toemen in Den Bosch. Het betrof een 3S 5000 mAh 30C LP-Force accu. 69,95 Euro.
    Eenmaal thuis gekomen ontdekte ik dat er een andere sticker onder de LP-Force accu gezeten te hebben.
    Onderzoek wees uit dat dit een Zippy 6501 accu is. Een 3S 5000 mAh 15C continu en 20C continu accu. Hoe ben ik hier achter gekomen? Toemen was het stickertje van het modelnummer vergeten te verwijderen.
    Dus pas op!! Toemen verkoopt accu's voor duurdere accu's met een veel hogere C rating, plakt er een betere sticker op, en soldeert er een Traxxas connector op.

    HobbyKing heb ik hiervan op de hoogte gebracht. Zij kunnen weinig doen, maar raden het overraten van C waardes af. Is je model iets waard, en wil je dat het niet in rook op gaat. Ga niet naar Toemen.

    De reactie van Toemen toen ik dreigde naar de politie te stappen met deze oplichtingspraktijken....."Ga je gang maar". Het hulpje van Peter Toemen gaf min of meer toe dat het inderdaad Zippy accu's waren, Peter Toemen zelf ontkent niet en bekent niet.
    Uiteindelijk heb ik een accu met wel iets betrouwbaardere specs (nog wel een B-merk) meegekregen, toen ik stampij kwam schoppen in de winkel, en alle bewijslast uitspreidde over de toonbank.

    De accu's die Toemen verkoop:
    Accu Toemen

    maar is dus eigenlijk dit:

    6501 Accu Hobbyking - Omgerekend 17,50 Euro

    Foto's van accu's die ik ontvangen heb. En zoals je ziet pastte het niet eens in de Slash:

    [​IMG]

    Aan de bovenkant/zijkant is de 6501 sticker nog zichtbaar
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  3. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Oh oh, winkelbespreking, goed voor een slotje... :bye:
     
  4. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Denk niet dat hij op slot gaat maar denk eerder dat hij verwijderd gaat worden.

    Weet ook niet wat je hiermee wilt bereiken trouwens, ons waarschuwen is prima maar je weet dat je dit niet zo mag doen, regels zijn regels. Diegene die dit nog op tijd lezen zullen er mee doen wat ze kunnen.

    Mocht het zo zijn dat dit idd zo is dat "rebranden" dan is dat een treurige en zeer vervelende zaak. Jammer dat een ondernemer dit soort praktijken hanteerd (indien blijkt dat zij zelf dit gedaan hebben). De specs zijn gelijk op de discharge na waar toch een redelijk verschil inzit. Prijstechnisch weet ik niet wat het verschil is.

    Nou, ben benieuwd waar dit draadje naar toe gaat ;)

    Persoonlijkie mening......thanx for sharing.....
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  5. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Dubbelpost------
     
  6. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    sta ik niet van te kijken.

    volgens mij is bijna niemand hier in de regio te spreken over die winkel.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Op slot okee maar verwijderen? Dit is precies wat bekend moet worden! Winkels zijn soms waardeloos als het om informatie gaat of betrouwbaarheid. Hun hadden geschokt moeten zijn omdat ze het niet wisten. Als ik dit zo lees zijn het gewoon oplichters die de consument willen naaien. Hiermee verkloten ze de hobby voor een hoop mensen. Mag best genoemd worden. Iedereen scheld op hk vanwege de service en dat ze het voor de winkels verpesten maar de winkels zelf kunnen er dus ook wat van.

    Dus laat staat, maar op slot zou mogen.
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Brandgevaar, veiligheid, oplichting, dat is stevige kost. Nog niet sluiten zou ik zeggen. Ik heb dit draadje naar Peter Toemen gestuurd zodat hij ook commentaar kan geven. Daarmee is tevens aan hoor en wederhoor voldaan.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  9. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Dan ben ik zeer benieuwd hoe zij gaan reageren, en hoop dan ook dat er hier gereageerd word door Toemen zelf.
     
  10. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik denk niet dat ze reageren maar ik ga dit toch volgen
     
  11. Beeek

    Beeek

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    256
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Mijn handen jeuken om te reageren, maar zal mijn "koperservaringen" maar voor me houden. Laat ik maar zeggen dat ik er al jaren niet meer kom na een soortgelijke ervaring.
     
  12. YiL

    YiL

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Rotjeknor
    Idd iedereen heeft wel wat meegemaakt met die gasten!!

    Het verbaasd me daarom totaal niks dat ze dit flikken!
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Beter/zuiverder om bij het openingsbericht blijven, anders wordt deze discussie een rommeltje vrees ik. Dagje wachten op reactie van Peter Toemen.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  14. igot

    igot

    Lid geworden:
    14 aug 2010
    Berichten:
    306
    Ik was er al van op de hoogte, door de link die Roelof heeft gepost. Zeer treurig, dit valt gewoon onder oplichting en misleiding van klanten.

    Typische streek van dhr uit Den Bosch! Zo zijn er nog meer streken...
     
  15. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Heb je dit probleem ook al bij de Consumentenbond en bijv. Kassa neergelegd?
    Dit zijn instanties die echt iets met deze info kunnen!

    Mijn mening, oppakken die oplichters!

    Groeten
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Even rustig aan doen, het kan net zo goed zijn dat Toemen Modelbouw door hun leverancier genept is.
     
  17. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Re: ervaring met Toemen Modelbouw > onbeschoft aan telefoon

    Lipo accu's van hoge kwaliteit tegen stuntprijzen

    lijkt op een merk dat toemen zelf gecreeerd heeft kan er niets over terug vinden.

    aan de foto's van TS te zien hebben ze amper de moeite genomen om de oude sticker te verwijderen.
    Of dit door toemen zelf of door de levernacier gedaan is laat ik in het midden. Toemen is de verkoper en daarbij dus aansprakelijk.

    dat ik berichten terug vind uit het verleden waar al in blijkt dat ze er eerder op gewezen zijn doet mij toch sterk denken aan dat ze hier geen actie op gaan ondernemen.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  18. YiL

    YiL

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Rotjeknor
    ik wou dat ik dat kon geloven.................................
     
  19. Roaldo

    Roaldo

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Rotterdam
    Heel apart dat zulke dingen kunnen gebeuren. :vamp:
     
  20. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Balen man ik hoop dat ze iets zullen ondernemen of je je geld terug geven
    Zo rij je misschien met een gloeiend hete accu rond omdat je een valse C rating word voorgehouden, dat vind ik wel erg
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina