Peelply - G4

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door pieter M, 19 okt 2018.

  1. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Amstelveen
    Hi allemaal,
    werken Peelply en G4 met elkaar?
    Kan ik zondermeer Peelply over Glasmat met G4 (polyurethanelak) heen gebruiken?
    Plakt de Peelply vast of werkt het eender als Epoxy?
     
  2. Rick NL

    Rick NL

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    2.784
    Locatie:
    Gouda
    Peelply met epoxy of G4 zal niet veel uitmake, het is redelijk goed weer los te trekken, hopelijk blijft het glas dan wel zitten.
    Zeker als de G4 van de glasmat eerder is uitgehard en je er dan weer peelply met G4 overheen zet zal de hechting niet goed zijn zonder tussenschuren.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    7.499
    Locatie:
    Uithoorn
    Peelply moet je ook niet recht omhoog lostrekken maar vrijwel parallel aan het glasweefsel.
    Dan trek je het zeker niet los.
    Zelfs in mallenbouw trek je dan de laag niet los, terwijl die in een mal heel makkelijk lost.

    GJ
     
  4. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Amstelveen
    bedankt voor de info.

    Ondanks dat je
    met G4 is polyurethaan te maken hebt is wat anders is dan Epoxy?

    Ik ga zwz een proefje doen.
    Ben benieuwd!

    Dank alvast.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    7.499
    Locatie:
    Uithoorn
    Het idee is hetzelfde.
    PU, epoxy of polyester, maakt op zich niet zoveel uit.

    GJ
     
  6. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Amstelveen
    Klus geklaard.

    Na 24 uur drogen, geen probleem met los laten,op geen enkele plek.
    G4 spul is wel spijkerhard.

    Bedankt GJVO & RIK NL nogmaals .

    Grts.

    Pieter.
     

Deel Deze Pagina