Phase 3: Squall!

Discussie in 'EDF forum' gestart door Erik v. Schaik, 6 jul 2009.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Bassman je kunt hem beter kaal kopen en dan deze erin kopen SAPAC EDF 65 Ducted fan W/2853-4000KV Brushless motor | GlobalFLY heb je 750watt en gaat op 4S erg hard en trekt ongeveer 53Amp max en dan ga je ongelimiteerd recht omhoog dit niet in een squall maar in een F-16 van Phase 3 en een AMX getest werkt super

    gr Andre
     
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Inmiddels hier ook een Squall met Vectortrust met een aluminium fan erin 68Amp op 4S dus goed voor ongeveer 950Watt slechts 1 keer mee gevlogen ivm het weer maar hij ging perfekt een 2650mha lipo erin, er kan overigens wel een 3000mha in ruimte genoeg, heb je er ook al een aangeschaft Bassman?

    gr Andre
     
  3. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Ik heb met weinig kisten zo veel plezier als met de squall, vanwege de thrustvectoring kun je er echt bijna alles mee.
    Ik vlieg hem met de std setup, en moet zeggen dat hij dan toch ook al goed vermogen heeft(mag altijd meer, maar jah welke setup dan he?) het is moeilijk te beoordelen of een bepaalde setup nu echt harder gaat.

    Mijn squall is gemeten met radargun en aanduiken op 153 km/h( en met wind 5 in de rug op 189 km/h) niet slecht dus...

    Maar goed helaas is ie overleden......met weinig snelheid en een grote angle of attack aan het vliegen, en de motor stopte.......ik denk dat hij mee Ampere trekt door het verslechteren van de lagers, en daardoor in de beveiliging sloeg of zo.......blijft gissen.....(misschien dat ik nog wel eens ga meten of ie te veel trekt nu)
    Hij klapte recht op de gravelweg bij onze club helaas, misschien als ie in het gras was gekomen had ie wat minder schade.....

    De nieuwe is al gekocht.....maar het ergste vond ik de moeite van het airbrushen, dat was het meest waardevolle aan de kist voor mij...nu kan ik opnieuw beginnen:(:(

    Hier wat foto's:

    De neuscone is trouwens nooit teruggevonden, en op de foto is de schade niet heel erg goed te zien, maar tis helaas te veel om het nog terug in model te krijgen.(althans zo denk ik er nu over, misschien dat ik in de toekomst nog wel eens ga kijken of ik hem met een fohn en veel epoxy weer een beetje in model kan krijgen...)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  4. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Of je haalt hem gewoon bij hobbyin voor 129 euro...net zo gemakkelijk....;):D
     
  5. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    De vraag is zit er meer vermogen in als in de std squall 4 cell versie, en zou je ook nog de 4800 kunnen gebruiken, of zou dit te gek worden.. 1 ding is zeker met die 53 ampere heb ik dan ook een andere regelaar nodig. de 4800 Kv wordt misschien iets te gek...... Ook ben ik niet zo goed thuis in hoe groot het verschil is tussen een 3-blads EDF en een 6 blads.....

    iemand hier ervaring mee misschien? of een duidelijke vergelijking ?

    tnx
     
  6. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    ik heb de set van Bidproduct erin gehad in de Squall maar blijkt een imitatie set te zijn dus daar niet bestellen de orginele Sapacfan zou ik met 4000kv doen anders draait de Fan stuk op 4s meet de ampere's wel want meer dan 55amp gaat niet goed met de 4000kv motor (zelf ondervonden) in rook opgegaan hoe meer bladen des te hoger de stroom en kortere vliegtijden die sapac 4000kv is echt een aanrader maar koop allleen de orginele de rest is bagger
    zonde trouwens van je mooie Squall is denk ik nog wel te repareren met gewoon hittelijm gaat super

    gr Andre
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
  7. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Ik ben van plan hem te bestellen bij himodel, dan komt hij std als set met een 6-blads fan..:

    SAPAC/GlobalFly EDF 65 Ducted fan W/2853-4000KV Brushless motor | GlobalFLY

    Ik hoop dat ie daarmee net ff dat extra beetjevermogen het om echthard te gaan(en veel vermogen op lage snelheid met de thrustvectoring natuurlijk).

    Ben van plan een turnigy plush 60 te gebruiken, denk je dt dit een goede combi is ?
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
  8. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    we hebben de fan in een F16 getest van Aws op het forum en de snelheid was 190 km de Squall is iets zwaarder en anders qua stroomlijning maar zal zeker erg goed vooruit komen en de 60amp is meer dan genoeg hij neemt ongeveer 53Ampere

    gr Andre
     
  9. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Ik heb op de squall met std. setup HXT 900 staan, vraag me af of die het ook nog houden met deze setup ? iemand hier een mening over/ervaring mee?
     
  10. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    ja hoor geen probleem sterk genoeg 1,6kg

    gr Andre
     
  11. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Tnx!
     
  12. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    toch maar aan de reparatie gegaan:

    [​IMG]

    Hij heeft alweer gevlogen maar ga nog wel ff de verf wat bijwerken.....
     
  13. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Hier nog een filmpje van de squall....zowel voor als na de reparatie....:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    De nieuwe squall is ook af, hier heb ik een 6-blads EDF ingezet van SAPAC.
    Helaas geeft dit niet het resultaat waar ik op gehoopt had.
    Ik had gehoopt dat hij sneller zou zijn dan de vorige, maar hij gaat precies even hard(maar lijkt minder hard te gaan omdat hij klinkt als een stofzuiger, terwijl de oude squall lekker jankt) Hij heeft wel iets meer trekkracht onderin...Dit kan leuk zijn bij de 3D maneuvres....
    Maar goed deze EDF vebruikt wel meer stroom wat resulteert in 1:30 minder vliegtijd.
    Met de originele motor vlieg ik 5 minuten, nu nog maar 3,5

    Hier een fotootje van de oude en nieuwe samen:

    [​IMG]

    En de nieuwe:

    [​IMG]
     
  15. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Corne hij ziet er schitterend uit wat een kunstwerk maak je ervan
    die 6Blads Sapac zat hij in een orginele doos en hoeveel KV is hij 4000KV of 3200Kv

    gr Andre
     
  16. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Hij zat in originele sapac verpakking en is 4000 KV........had er dus meer van verwacht..

    Ik weet niet of timing in deze nog iets kan veranderen? motor lijkt wel goed te lopen verder....
     
  17. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    De timing is meestal high bij dit soort maar ik heb het idee dat het niet zoveel uitmaakt, de trusttube heb je die voldoende geknepen, want zoals ik eerder zei de Geteste F-16 is echt geklokt op 190KM de Squall die ik HAD ging langzamer maar het model is ook een stukje logger, ik heb inmiddels de F-16 van HK met de imitatie Sapac set maar gaat ook leuk vooruit na het goed balanceren van de Fan want dat is echt nodig, de F-16 van RClander die ik ook heb zit een fan in die helemaal te gek loopt (ook hightiming) hij is niet bloedsnel maar het geluid is GEWELDIG, net echt (hij vliegt overigens ook super maar dat terzijde)

    gr Andre
     
  18. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    De thrusttube is gewoon het schuim van de squall, en die kan ik niet knijpen vanwege de thrustvectoring......dat zou dus misschien een oplossing zijn, maar jah ik wil de TV wel behouden, das nou net heel de fun van die kist.....
     

Deel Deze Pagina