Phoenix ice lite 100

Hallo,

Mijn 550 is bijna klaar om afgesteld en ingeregeld te worden.
Nu heb ik een phoenix ice lite 100 er bij gekocht maar heb geen ervaring met het inregelen van deze regelaar.Dit werkt net even anders als de align regelaars bv die heel simpel zijn in te regelen.

Ik heb de manual al door gespit en daar hebben ze het met het inregelen over een "ja en nee" functie om hem in te regelen.Ook raden ze een kabel aan om voor heli's dit te doen.
Laat ik die nou net niet hebben :(

Is er iemand heli heeft met een cc phoenix ice lite en die hem met de zender ingeregeld heeft? Ik begrijp de manual niet echt.

Ze hebben het ook over de covener mode.Ik wil eigenlijk geen covener mode vliegen maar gewoon zoals de align regelaars met trottle.

groeten

Peter
 
Hoi

First of all vraag ik mij af of de lite versie wel genoeg koeling krijgt in deze kist.
De Full versie had beter geweest, ik neem aan 6s setup? of 12s?

Als het goed is heb je een coupon code gekregen bij je regelaar, daarmee kan je gratis een castle link aanvragen bij Castle Creations.
Zie link: Castle Creations | FREE Castle Link Adapter

Daarnaast wil je niet in governer mode gaan vliegen!?
Heb je een mooie regelaar waar de governer uitstekend werkt en gebruik je hem niet ;)

Daarnaast moet je bij veel regelaars zowat een complete seminar bij wonen om hem handmatig te programmeren :)

Castle link aanvragen en daarmee instellen, scheelt je een hoop hoofd brekens ;)
 
Als je zaterdag op de club bent wil ik je wel helpen ermee.. (aeroclub heemskerk, als je lid bent..) Anders zijn er nog meer mensen daar die je vast wel willen helpen:)
 
De ice Lite versie heeft geen koelelementen. het is een printplaat met FETS en daarover een krimpkousje.... zou toch voor de gewone ICE gaan.
 
Nou de align Esc zijn binnen 1 minuut ingeregeld.Ik heb hem bij een van de bekenste model helicopter webwinkes vandaan die gespecialiseerd is in heli's en een brok ervaring heeft dus het kan toch niet zo zijn dat deze nou weer niet goed genoeg is??
Hij heeft me deze aangeraden ter vervanging van de standaard esc die volgens verhalen op het randje zou zitten.

Ik ga kijken of ik de coupon kan vinden.

Wel vreemd je koopt een "dure" ESC ter vervanging, en het wordt alleen maar lastiger.

Ik ben geen lid van de club.

Ik kan niet voor de andere ice gaan want ik heb deze al gekocht.Ik vlieg hem straks op 6s.
 
Laatst bewerkt:
Herstel.Jullie hebben gelijk! Zelfs in de folder staat dat hij niet echt geschikt is voor heli's.Ik heb een mail gestuurd en hoop dat ik hem nog kan omruilen voor de andere.

Is er een 100 voor 6s ? ik zie er wel een voor 8s of kan deze ook op 6s?

groeten

Peter
 
Maar ik wil hem gewoon in kunnen regelen voor heli vliegen.Kan ik dat doen met zo'n field card?

Ik vlieg al mijn heli's op de niet governer mode.Dat kan toch ook met deze neem ik aan?

Groeten

Peter
 
Installeren en starten, grote kans dat het ook onder Vista werkt.
Zo niet, rechtmuisklik op het icoontje, eigenschappen, compatitileit, windows XP kiezen, of windows 7. Zo kan dat onder XP, ik neem aan dat Vista het op ongeveer de zelfde manier doet.
 
Ik gebruik hun software zonder problemen op Vista en Windows 7. Het stukje electronica wat je nodig hebt, krijg je gratis van ze opgestuurd, met de coupon code. Enige wat je zelf dan nog nodig hebt is een USB kabel van gewoon naar mini.

Af-fabriek staat de regelaar ook al werkend afgesteld, je hoeft dus in principe helemaal niets te doen, maar het kan zijn dat je bv. voor heli de governor aan wilt hebben, en dan is zo'n kabeltje wel makkelijk.

De regelaar is ook via stickposities in te stellen en duidelijker dan dat in de handleiding staat, is het niet uit te leggen.
 
Ik gebruik hun software zonder problemen op Vista en Windows 7. Het stukje electronica wat je nodig hebt, krijg je gratis van ze opgestuurd, met de coupon code. Enige wat je zelf dan nog nodig hebt is een USB kabel van gewoon naar mini.

Af-fabriek staat de regelaar ook al werkend afgesteld, je hoeft dus in principe helemaal niets te doen, maar het kan zijn dat je bv. voor heli de governor aan wilt hebben, en dan is zo'n kabeltje wel makkelijk.

De regelaar is ook via stickposities in te stellen en duidelijker dan dat in de handleiding staat, is het niet uit te leggen.

wel opletten, volgens mij staat hij standaard afgesteld op vliegtuig !
(de motor gaat dan helemaal uit bij lege accu, op heli modus boudt hij zacht af..)
 
En je hebt geen softstart, de PWM rate klopt niet ed.... Standaard mag je hem NIET op een heli zetten.
 
De ice is op de post.Helaas is hij niet op voorraad dus ik moet even geduld hebben.Ik heb ook gemaild naar de link van de coupon.Ik moest mijn gegevens mailen en dan sturen ze een link op.

Wat bedoel je met hem standaard NIET op heli zetten?

Groeten

Peter
 
hij bedoelt dat je wanneer je je esc ontvangt er niet meteen mee mag vliegen op je heli.. (omdat hij standaard dus niet juist is afgesteld)
 
Het enige wat klopt van wat hij zegt, is de softstart. Die is voor een heli wel prettig, afhankelijk van hoe je e.e.a. gaat doen qua throttlecurve etc. Je wil natuurlijk niet dat het ding optoert en gelijk je bladen omklapt.

Default staat hij in outrunner mode, dus als je een buitenloper hebt staat dat goed. Soft delayed brake; voor heli ook prima. Auto-lipo, auto-cutoff, prima.

Default staat hij op soft start, wat ook prima is. Hij heeft nog een setting 'very soft start'.

In het kort: je zou 'm af-fabriek best in een heli kunnen zetten, zonder te programmeren. De reactie dat dat absoluut NIET kan, is overdreven.

Om te programmeren; er moet een motor aan de regelaar zitten. Sluit de accu's nog niet aan. Zet op je zender het gas op 'vol gas'. Sluit daarna de accu aan. Doe dit even met een losse motor, of een heli zonder bladen, voor de zekerheid. Als het goed is, gaat hij, nadat hij uitgepiept is van het aanzetten etc, zo af en toe een piep geven en knippert het ledje. Als hij snel en continu knippert/piept, ziet hij de stickpositie niet goed, zet dan in je zender het endpoint voor het gaskanaal hoger, of trim wat meer gas bij.

Als dat eenmaal zo ver is, zet je de throttle stick op je zender in het midden. De regelaar moet hierop reageren met een dubbele knipper (ledje) en een piep. Dan zet je de stick weer op 'vol gas'. De regelaar zal dan 3 knippers en een piepje geven. Daarna zet je de stick weer in het midden.. de regelaar zal dan gaan knipperen; een korte flits, lange pauze, korte flits, lange pauze, enz.

Op dat moment staat de regelaar in programming mode en kun je gaan programmeren.

Dat is het meest onduidelijke stuk.. de rest moet met de handleiding toch uit te komen z ijn..
 
Default staat hij in outrunner mode, dus als je een buitenloper hebt staat dat goed.

Outrunner mode mag NIET gebruikt worden op helimotoren!!! Outrunner mode gebruik je alleen als je een outrunner motor heb met veel polen.. helimotoren zijn doorgaans 6 tot 8 polen....(sommige 10)!!!

Let hierop. Castle's vinden laagpolige motoren op outrunner mode NIET tof. verschillende al uit zien fikken door bovenstaande gedachte.

Dit kreeg ik van castle:

"I don't recommend Outrunner mode on helis so here is a formula that will allow you to figure the PWM for the various motor.
Motor KV x Nominal Voltage Used x Motor Pole Count / 20 If you come up with a number in-between settings such as 9,235 I would round down to 8k Low timing works well with these motors so you can start with that & check the temps. If there not bad you can move up to normal but do a short flight & check the temp. Timing that's to high will cause hi heat.

Nominal volts 6s - 22.2, 12s - 44.4
This is actually the formula for figuring the commutation speed but it will work in finding the proper PWM"
 
Back
Top