Phoenix rc simulator 5 uitproberen

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door rbak, 8 jul 2014.

  1. rbak

    rbak

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Hallo,

    Na er de nodige jaren tussenuit te zijn geweest wil ik het vliegen met vaste vleugel weer op gaan pikken. Jaren geleden heb ik een simulator gekocht van Tru-Flite. Dat was voor mij een hele uitgave en uiteindelijk viel de simulator erg tegen. Die bleek meer voor helicopter modelllen te zijn dan voor vaste vleugel.

    Inmiddels zijn we 10 jaar verder en is er op het gebied van Simulators qua realistische weergave veel veranderd en aangezien ik zeker het nut zie van een goede simulator ben ik op zoek naar een nieuwe simulator maar kan ik moeilijk kiezen.

    De phoenix rc simulator spreekt mij op dit moment erg aan omdat ik begrijp dat hier zeer regelmatig updates voor uit komen met nieuwe modellen en verbeteringen qua functionaliteit en realistische weergave. En dat alles zonder iedere keer weer de buidel te moeten trekken. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeel de Realflight simulator waar voor extra vliegtuigen en upgrades steeds weer bijbetaald moet worden.

    Nu heb ik de demo gedownload van de phoenix website maar daar krijg ik het gevoel dat de simulatie van het vliegen met vaste vleugel modellen minder relaistisch lijkt te zijn dan bijvoorbeeld met de simulator van RealFlight. Alles lijkt nogal hoekig de bocht door te gaan en dat komt mij niet erg realistisch over.

    Om niet weer dezelfde fout te maken als jaren gelden zou ik wilen vragen of er toevallig mede forumleden zijn uit de buurt van Alphen aan den Rijn die in het bezit zijn van de Phoenix rc 5 simulator waar ik eens mag komen kijken/uitproberen.

    Eventuele ervaringen met de genomede simulator voor vaste vleugel modellen en/of opmerkingen/suggesties zijn uiteraard ook welkom maar het gaat mij in eerste instantie over het zien en eventueel zelf uitproberen van de simulator.

    Ik hoor graag van jullie.

    Rene
     
  2. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.962
    Locatie:
    Tilburg
    Phoenix heeft als voordeel dat updates, nieuwe versie, nieuwe vliegtuigen etc gratis zijn.

    realflight is grafisch iets mooier denk ik met laatste versie.
    Maar aan beide val je geen breuk. Zijn beide de betere sims.

    Ik heb alleen phoenix en daar kan je werkelijk alles instellen wat je maar wil.

    Maar een sim is nooit zo leuk als in het echt.
     
  3. rbak

    rbak

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Helemaal niemand in de buurt van Alphen aan den Rijn waar ik de Phoenix RC simulator 5.0 een keer live kan bekijken/uitproberen?
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Alphen aan den Rijn in den titel opnemen voor meer kijkers/succes uit die buurt? Bericht/titel kun je gedurende vier weken veranderen door bericht te wijzigen [​IMG] -> meer opties. Na die periode wordt het bericht bevroren en kun je wijzing vragen d.m.v. kort berichtje aan het moderator-team d.m.v. klik op waarschuwingsbordje [​IMG]naast bericht.
     
  5. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    hallo,R Bak,
    zag je vraag op het forum langskomen,en denk wil toch even reageren.
    ben sinds een maand in het bezit van Phoenix RC Flight 5.0.
    heb in het begin wat kleine probleempjes met de zender gehad ,maar is via dit forum opgelost.
    mijn bevindingen zijn erg goed,en het is echt zeer realistisch,daarbij kun je uit tich modellen ,scenery,s etc kiezen,dus ik ben er zeer content mee.
    de afstand voor jou is denk ik te ver, daar ik in Friesland(Heerenveen)woon,maar dat weerhoud mij niet om te zeggen dat je gerust langs mag komen,doch die keus is aan jezelf.
     
  6. rbak

    rbak

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Haha nou bedankt voor je reactie maar Heerenveen is wel erg uit de buurt en jammer genoeg kom ik ook niet erg vaak daar in de buurt. in ieder geval bedankt voor het aanbod!

    Nog even een specifieke vraag aan jou. Gebruik je de simulator voor vleugel modellen of heli's? De reden is dat ik bij de Phoenix demo die ik gedownload heb het gevoel had dat de vleugelmodellen nogal "hoekig" (dus niet realistisch) reageerden.
     
  7. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    hallo,
    ja dat klopt idd,misschien dat je het geheel goed afstelt dat het wel soepeler verloopt,maar ik vind toch dat het een leuke sim is en vooral om de zender goed onder de knie te krijgen.
    ik denk daarom ook,dat dit heel wat chrashes en on nodige reparaties voorkomt.


    groeten MWRV,
     
  8. taranis

    taranis

    Lid geworden:
    25 feb 2014
    Berichten:
    49
    Phoenix heeft plus en min punten.

    De plus punten zijn: Je leert je eigen zender (mits gebruikt) aanvoelen. Hang het ding om je nek en ga staan want zo sta je ook in het veld. Wat ook heel handig is is hoe je moet reageren als het toestel op je af komt vliegen en zo. Maw. je oriƫntatie.
    Eigenlijk grootste pluspunt.

    Min punt is dat het totaal niet met de werkelijkheid overeenkomt.Het mist twee (voor mij) belangrijke punten en dat is inertie : Traagheid - Wikipedia en het echte gevoel van wind op je model.

    Laat die twee nu het belangrijkste voor mij zijn, vandaar dat ik echt vliegen vele malen leuker vind dan het vliegen op een sim.

    Ik heb maanden met Phoenix geoefend (paar uur per dag) en vloog zo met mijn Bixler 2 weg, een fluitje van een cent.
    En na vijf keer met de Bixler ben ik met mijn vliegende vleugel aan de gang gegaan en die vloog ik ook zo weg. Wel alles met windkracht twee of minder.De volgende uitdaging is windkracht drie en meer.

    Voor iedereen die begint koop een goeie sim het scheelt een hoop ellende.

    Vraag me eigenlijk af waarom die sims totaal niet op de werkelijkheid lijken. Maken ze het te gemakkelijk om zo veel mogelijk van die software te verkopen? Of is de rekenkracht van onze huiscomputer niet bij machte om het heel realistisch te laten aanvoelen?
     
  9. rbak

    rbak

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Dat is inderdaad precies wat ik merkte bij de demo die ik gedownload heb. Ik mis daar de traagheid bij het veranderen van richting die je in werkelijkheid wel hebt. Ik krijg het gevoel dat dit bij RealFlight een stuk realistischer is.

    Maargoed het voordeel van Phoenix is volgens mij wel dat de updates en upgrades daarna gratis zijn en er regelmatig verbeteringen doorgevoerd worden. Bij Realflight moet je gewoon weer fors betalen voor een upgrade.

    Ondanks dat je er de nodige kostbare crashes mee kunt beperken blijft het nog behoorlijk wat geld voor een simulator. Zeker als hij redelijk onrealistisch lijkt te zijn qua responses. Zeg maar de gewone bewegingen bij het veranderen van richting. Nog even de wind daar gelaten. De scenery ziet er mooi uit maar het gaat mij om het vliegen zelf. Ik zou dan graag een wat realistischere simulator hebben.

    Overigens wil ik hem juist gebruiken met mijn eigen zender. Dat is ook wat ik in het verleden heb gedaan met mijn oude zender. Inmiddels heb ik de oude 35 MHz zender heel recentelijk vervangen voor een nieuwe 2.4 GHz zender. Mijn spullen waren duidelijk verouderd en aan een upgrade toe ;-)
     

Deel Deze Pagina