Phoenix RC simulator

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door mikevst, 15 jan 2009.

  1. mikevst

    mikevst Guest

    Enige tijd geleden had ik bijna een RC-heli gekocht. Niet zo coax-heli maar een groter model voor buiten. Maar gezien de grote kost heb ik me bedacht en zou ik eerst eens willen "oefenen" op een simulator.
    De simulator die ik op het ook heb is: Phoenix model flight simulation. Dit is degene die de lokale winkel verkoopt. De kostprijs dacht ik is iets van net boven de 100 euro zonder zender. Ze hebben ook nog een andere voor iets van 30 euro met zender.
    Is deze Phoenix sim een goeie om te leren vliegen? In het echt zal het nog wel anders zijn maar het is om te beginnen. (Ik vind over deze niets terug op dit forum)
     
  2. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2015
  3. The Thorn

    The Thorn

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik gebruik Phoenix ook. Het is een erg duidelijke en aardig realistische sim. Het verschil met andere sims is dat eigelijk elke sim zijn sterke en zwakke kanten heeft. Niemand heeft de "perfecte sim".
    Phoenix is daar naast ook de goedkoopste sim die een beetje aan de realiteit kan tippen.

    Die sim met zender die voor 30 euro te krijgen is, vind ik zonde van het geld. Je betaald voor een erg zwakke USB zender en het branden van een cd-tje. De software is gewoon gratis te downloaden (FMS).
    FMS is ook een niet zo heel erg diepgaand stuk software. Je zal er heel snel op uitgekeken zijn.

    Investeer in goede sim, want voor je heli gaat vliegen in het echt, kun je beter wat gevoel in de vingers krijgen. Daar raad ik Phoenix heel erg voor aan, door de prijs/kwaliteit combinatie.
     
  4. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Ik vlieg met realflight 4. De 4.5 heb ik ook, maar die werkt niet als ik hem geinstalleerd heb.. Daar moet ik nog even mee terug.
    Ik heb ook de
    -Aerofly pro deluxe
    - Phoenix
    - Cockpit Master Backyard Edition v1.8XL
    - DuraTrax.RealRace.G2
    - FMS
    - RC Helicopter Indoor Flight Simulator
    - RC Plane Master v2.0
    - Reflex XTR
    en de Ripmax.

    Ik gebruik alleen de Realflight omdat die het beste draait op mijn Acer 7520 laptopje. Ik gebruik (nog) de18€ Esky usb, maar als het goed is heb ik overmorgen de kabel binnen van de Esky 6ch zodat ik eindelijk mijn heli goed kan instellen op alle kanalen.
    Wel moet ik eerlijk zeggen: ik vlieg maar 80% van de tijd met vliegtuigen. Ik sim zo goed als dagelijks. Voor je iets koopt zou ik proberen ergens een sim te lenen..of dat iemand hem even op een cd'tje zet voor je. Met de bovenstaande sims kan dat vast wel. Wel meot je dan een usb kabeltje op je zender hebben, of er een lenen.

    Jakko
     
  5. mikevst

    mikevst Guest

    Vorige week heb ik dus deze Phoenix gekocht en zaterdag ben ik er dus reeds enige tijd mee bezig geweest.
    Om te beginnen koos ik voor een kleine heli met daarbij nog een trainingskruis eronder. Als zender heb ik een dummy 4 kanaals usb zender.
    Maar ik heb het probleem dat de heli altijd heftig reageert op mijn inputs. Of mijn inputs zijn te heftig... Op dit manier is hij natuurlijk niet in de lucht te houden.
    Is dit normaal met een "echte" RC-heli? En moet ik dan misschien veel zachtere inputs geven?
     
  6. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Probeer eens 75% expo in te stellen. Dan moet het beter gaan.
     
  7. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    75% expo is wel heel veel naar mijn idee. Een heli is in het echt ook heel erg gevoelig, echt millimeter werk dus;)
     
  8. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Ik heb deze simulator vrijdag ook geinstalleerd.
    Eerst probeerde ik met een coax-heli omdat ik zo één ook heb. dit ging vrij makkelijk.
    Daarna probeerde ik met een mini-heli (rotordiameter 60 a 70 cm of zo) en dat was heel wat minder. Dus ook vrij heftige reacties. Maar iemand had me ook verteld dat ik een grotere heli moest kiezen (rotordiameter +- 1.2m of zo). En dit ging toch iets rustiger. Misschien ook eens proberen.
     
  9. AMIGO

    AMIGO

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    50
    esky usb zender

    hallo heb ook de usbzender van esky maar die werkt niet met phoenix schijnbaar wel met realflight 4 en 4.5 of heb je er iets mee gedaan zodaat het wel werkt met phoenix ??
    groetjes,amigo

    de brokkenpiloot



     
  10. Heli53

    Heli53 Guest

    Weet iemand hoe je een 2.4 Ghz standaard 6 kanaals E-sky zender op phoenix kunt Calibreren
    Het lukt me met geen mogelijkheid
    Werkt wel met de standaard 4 kanaals E-sky zender
     
  11. En weet iemand hoe ik mijn T7C Futaba kan instellen dat ik goed met een t-rex 600 kan vliegen? met vliegtuigjes gaat alles prima in de MOTO stand maar de heli's gaan alle kanten op die ik maar niet wil
     
  12. djlextc

    djlextc

    Lid geworden:
    26 apr 2008
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Hoeven
    Hallo,
    Ik heb de laatste versie van de Phoenix Flight sim en een 6 kanaals E-Sky transmitter (0406A, 72 Mhz). Deze staat niet bij de standaard transmitters in Phoenix. Hier staat alleen maar de 4 kanaals in. Weet iemand welke instellingen ik het beste kan gebruiken?

    Overigens is het programma het geld meer dan waard.
     
  13. Aguila

    Aguila Guest

    Hey,

    Ik heb een tijdje geleden eens een kabel gekocht op ebay om mijn DX 5e te connecteren met de pc.
    Link website ebay

    De software valt een beetje tegen en ik zou mij de Phoenix software willen aankopen.

    Ik heb eens bij een kameraad van mij, die Phoenix heeft, getest of het lukt met mijn DX 5e en de kabel van Rc-Force.de Phoenix te besturen, maar ik krijg de volgende foutmelding:
    "YOUR USB interface is not currently being detected by Phoenix".

    Aan wat ligt dit?
     
  14. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Hahaha! Lekker onwaarschijnlijk verhaal, maar goed geprobeerd.

    Het antwoord op je vraag: als je Phoenix 4.0 koopt, kun je de kabel van Rc-Force.de in de prullenbak gooien.

    En als je (zuiver hypothetisch) een illegale versie van Phoenix niet aan de praat krijgt met je kabel van Rc-Force.de, ben je hier op de verkeerde plek om advies te vragen!

    ;)

    Groet,

    Vincent
     

Deel Deze Pagina