Phoenix sim

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door mobius, 30 sep 2006.

  1. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Als bij Phoenix een nieuwe "grote" update komt, bijvoorbeeld van v3 naar v4, dan is dat gratis. Bij RealFlight kun je dan een nieuwe versie kopen voor veel geld. Ik ben met Phoenix begonnen met v1.4 en heb nu v3.0 en nog nooit betaald voor een update. Zijn altijd gratis. :thumbsup:
     
  2. pinkybugsy

    pinkybugsy

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    3
    Installeren Phoenix sim

    Hallo ik totaal nieuw op dit forum, dus ik weet niet of dit bericht hier wel hoort. Zo niet, sorry.
    Ik heb de Phoenix v3 aangeschaft en ben in het bezit van een E-Sky transmitter ET61, 2.4 GHZ, 6-channel die bij de E-Sky Belt-CP v2 hoort.
    Ik heb hier voor een adapterkabeltje USB/DIN gekocht.
    Alles zoals het moet zijn.
    Helaas bij het aansluiten van de kabel op de computer staat er : Your USB interface is not currently connected to your computer's USB port, please connect it now. Dit heb ik verschillende malen geprobeerd, maar helaas het lukt mij niet.
    Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe en hoe het wel moet.
    Ik zou je er erg dankbaar voor zijn !!!!!
     
  3. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Kan iemand mij vertellen hoe je gedownloade vliegtuigen installeert bij phoenix?.
     
  4. Irishman

    Irishman

    Lid geworden:
    3 mei 2004
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Genk (Belgie)
    Hallo pinkybugsy Normaal gezien werkt phoenix alleen met de meegeleverde dongle.
     
  5. Duikvlucht

    Duikvlucht Guest

    Goedemorgen,

    Voordat ik mijzelf op een voetstuk zet. Ik vlieg zojuist een paar virtuele rondjes met een quadcopter zonder ooit enig vliegen model te hebben gevlogen, en het gaat bijzonder makkelijk. Geen ervaring niks met modelvliegen. Zo simpel kan het toch niet zijn? Ik heb de sim & zender specifiek voor dat doel aangeschaft, tezijnertijd een quad/hex/oct te vliegen.

    (wel inmiddels duizenden euro's aan virtuele apaches de grond in geboord, dus die illusie ben ik alvast wat armer.)
     
  6. pinkybugsy

    pinkybugsy

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    3
    Hallo Irishman,
    Sorry voor de late reactie, maar ik heb vannacht gewerkt en vanmorgen geslapen.
    ESKY levert een kabeltje die normaal gesproken moet werken op de Phoenix, maar helaas bij mij niet (nog niet). Ik heb nu maar een tussenkabeltje van Phoenix besteld zodat ik de originele kabel van Phoenix kan gebruiken. Ik hoop dat dit wel werkt.
    Als het werkt laat ik het je nog wel even weten.
    In iedergeval bedankt voor je reactie.

    Groeten, pinkybugsy
     
  7. pinkybugsy

    pinkybugsy

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    3
    Nou, het werkt !!!
    Tussenkabeltje was de oplossing.
    En nou maar veel oefenen.
     
  8. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Ik heb onlangs phoenix aangeschaft, maar het valt vies tegen. Ik krijg de heli niet recht omhoog en gaat gelijk op zijn kantje. Welke heli kun je het best mee beginnen/ zijn er instellingen om het een en ander te vergemakkelijken?
     
  9. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Beginnen met grote heli, die vliegen stabieler. En beginner-settings nemen natuurlijk! (dat kun je door eenvoudigweg een knop te draaien bij instellingen)
    Daarnaast? Blijven herstarten, crash na crash na crash na crash! Tot het stickgevoel in je vingers zit!
     
  10. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo

    Als ie echt gelijk omvalt is je zender niet goed ingesteld.. Hij moet gewoon omhoog gaan en hooguit naar links wegdrijven. Maar echt omvallen is een instelling..
     
  11. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Hoe is het mogelijk om mijn esky 6 channel fm transmitter in te stellen? Ergens eens handige uitleg voor?
     
  12. rik222

    rik222

    Lid geworden:
    18 okt 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Hoofddorp
    Net Phoenix sim binnengekregen, heb em met een dx6i!

    Wat een top programma is dit zeg, alles werkt perfect en super om te trainen.
    Minpuntje is wel dat de kleine heli,s moeilijker te besturen zijn dan de grotere!
    Is dit in het echt ook zo?

    Rik
     
  13. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Kleinere als in 450 vs 600? Ja, dat is zo. :yes: En ik ben/was geen ervaren heli-piloot (nooit geworden ook, ik heb het verder bij gewone vliegtuigen gehouden). ;)
     
  14. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dat is zeker in het echt ook zo. Grotere helis reageren veel minder nerveus bij normaal vliegen dan een 450 of kleiner doet. Zeker in de wind.
     
  15. rik222

    rik222

    Lid geworden:
    18 okt 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Hoofddorp
    Oke, dat wordt even door simmen dan!! De 450 modellen vindt ik zelf zeer stabiel.
     
  16. JF

    JF

    Lid geworden:
    3 sep 2005
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Oss
    DVD Phoenix sim v4

    Beste phoenix gebruikers.
    Ben in bezit van USB kabel voor Phoenix V1 maar kan op een of andere manier niet updaten naar V4.
    Wanneer iemand in het bezit is van de DVD V4 en bereid is om een kopie te maken dan zou ik wel heel tof vinden.

    Tegen een redelijke vergoeding natuurlijk.
    Laat maar effe weten als je bereid bent om dit te doen.

    Alvast bedankt
     
  17. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Even een e-mail sturen naar Phoenix-Sim. Krijg je een link om van 1.x naar 2.5 te updaten. van daar kun je verder naar 4.0. E-mail voorzien van een foto van de originele cd.
     
  18. JF

    JF

    Lid geworden:
    3 sep 2005
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Oss
    phoenix v1

    Bedankt Sleurhutje voor de tip.

    Ga direct aan aan de slag.
     

Deel Deze Pagina