Phoenix sim

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door mobius, 30 sep 2006.

  1. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Phoenix zal ALLEEN werken met een ORIGINELE Phoenix dongle. En Alleen Phoenix levert die, mét goede software erbij.
     
  2. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    Klopt. Phoenix werkt enkel met de bijgeleverde dongle...die sluit je aan op je zender en vliegen maar!
     
  3. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Dus via Marktplaats zo'n goedkoop 6-kanaals zendertje E-Sky/Walkera zal ook prima voldoen. De USB-zender/controllers werken inderdaad niet met Phoenix. Wel met FMS, Reflex, AeroFly etc.
     
  4. sir smoke alot

    sir smoke alot

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    129
    Locatie:
    te ver om de fiets te pakken
    en zo'n goekope zender die je kan kopen bij de hobbyboer voor 30 euro waar fms bij zit werkt dus ook niet met phoenix rc? en waar moet je hem dan op instellen?

    en is er nog een goedkoop alternatief?


    groet
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nee dat werkt niet, wil de de cheap ass uithangen kies dan voor de cheap ass oplossing, maar met phoenix gaat dat niet.

    en als het ging gaan we dat hier niet bespreken.
     
  6. Irishman

    Irishman

    Lid geworden:
    3 mei 2004
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Genk (Belgie)
    Heeft er iemand ervaring met het maken van een flightscene? Ik ben misschien van plan om de benodigde foto's te maken zoals beschreven op de site en deze op te sturen naar phoenix.
    Heeft er misschien zelf al iemand geprobeerd om pano's te maken en deze met phoenixcreator om te vormen tot een flightscene?

    Weten jullie of er ook ergens modellen (vliegers P-47 bij voorkeur)elders te downloaden zijn ipv bij phoenix zelf, of kan je hiervoor ook suggesties doen bij phoenix zelf?

    Ben overigens zeer tevreden van deze sim. Vlieg er nu mee met m'n mx-16.

    Greets from Dimi
     
  7. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Modellen anders dan via Phoenix geleverd zijn er niet. Hooguit wat andere "skins" en "setups" voor bestaande modellen.

    Scenery zelf maken is dramatisch. Los van de complexiteit met kleurbalans, samenvoegen van foto's tot een 360° panorama etc. is het niet mogelijk zelf scenery te maken. Je moet alle benodigde materialen en informatie via FTP of op CD/DVD aanleveren en dan maken ze bij Phoenix een nieuwe scenery aan (op voorwaarde dat het voor hen toegevoegde waarde heeft).
     
  8. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Ellikom
    hallo

    kan iemand mij helpen met welke sim ik moet kopen ik ben een beginende vlieger maar ik heb wel al auto's gedaan en nu nog heel veel maar wil geen vliegen en met een sim beginen

    grtjes Joeri
     
  9. djlextc

    djlextc

    Lid geworden:
    26 apr 2008
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Hoeven
    Hallo,
    Ik heb de laatste versie van de Phoenix Flight sim en een 6 kanaals E-Sky transmitter (0406A). Deze staat niet bij de standaard transmitters in Phoenix. Hier staat alleen maar de 4 kanaals in. Weet iemand welke instellingen ik het beste kan gebruiken?

    Overigens is het programma het geld meer dan waard.
     
  10. marcelrc

    marcelrc

    Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik kan iedereen de phoenix flightsimulator aanraden.Er is er geen 1 zo realistisch en altijd gratis updates.Veel vliegtuigen,helikopters en omgevingen om te vliegen.
    Als je een eigen zender erop aansluit moet je deze gewoon toevoegen en calibreren en dan doet hij het.Geen zender aanklikken die in het programma staat.
    succes.
     
  11. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    Hey, wat is de setup van een Spektrum DX6i? Ik heb begrepen dat je het beste een model kunt selecteren en deze moet configureren speciaal voor Phoenix. Ik heb gekozen om model 10 als PHOENIX te noemen, model type heli :)

    Nu komt het, de IDLE knop en de GEAR knop krijg ik niet geactiveerd in Phoenix, dit zit 'm denk ik in de setup van de Tx, heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

    Verder is het een geweldig progje hoor, ik kan het iedereen aanbevelen.
     
  12. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    Beste heren,

    Ik weet dat het een beetje verdacht over komt, omdat er vaker op internet naar gevraagd wordt, maarrr..;

    Zou iemand mij aan een kopie'tje van de phoenix software kunnen helpen, ik ben namelijk in het bezit van de originele dongle, doos, etc.. maar wil hem nu op m'n nieuwe pc installeren en kan de cd nergens meer vinden.

    Via Phoenix zelf ben ik inclusief verzenden iets van 19 euro kwijt, en moet ik gebruik maken van credit-card wat ik zo min mogelijk doe op internet.
    Winkels waar ik het gevraagd heb konden mij niet helpen.

    Ik heb dus geen verkeerde bedoelingen de boel te kraken, etc.. maar zou iemand mij kunnen helpen tegen betaling een kopie'tje te sturen ? Of eventueel een internet oplossing, graag een pm aan mij voor info. Alvast hartelijk dank.
    Nogmaals ik ben in het bezit van de complete set, netjes gekocht.
     
  13. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Zodra ik de sim binnen heb(een dag gelden besteld) maak ik meteen een kopie voor je. geen probleem....wat een gez..k over een kopie of niet..

    Groet,Jan

     
  14. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    PM verstuurd jan.. :thumbsup:
     
  15. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist
    Er zijn meer manieren om dat werkend te krijgen, dit is er één van:

    Voor Idle up pakt Phoenix de instellingen van de DX6i over dus zal je een gas curve voor idle up (bijvoorbeeld 100% vlakke lijn) in de dx6i moeten zetten. Hiervoor moet je het model PHOENIX in de dx6i wel op "heli" zetten met een 90" swashplate.

    Voor de GEAR knop ga je in de dx6i naar gyro, daar zet je 0 op 0% en 1 op 100%, daarna even de zender opnieuw kalibreren en als Phoenix je vraagt om de schakelaars om te gooien even de gear schakelaar omzetten.
     
  16. djlextc

    djlextc

    Lid geworden:
    26 apr 2008
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Hoeven
    Hoi Jappie,

    Als je naar de site van Phoenix gaat kun je de volledige versies downloaden. Op een gegeven moment gaat hij zelf vragen om de originele dongel. Kabeltje aansluiten, zender aanzetten en het werkt.

    gr Alex
     
  17. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    @ Vin:

    Bedankt voor je reactie... de GEAR schakelaar werkt, maar de IDLE schakelaar nog niet. Ik ga vanavond weer even rommelen met de Tx.
     
  18. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist
    Als ondanks de door jouw ingestelde gas-curves de Idle up schakelaar niet werkt (en de heli blijft alleen maar in idle up staan), dan staat Phoenix waarschijnlijk op 'sport'. Druk in de sim eens op 1 of 3 (weet niet precies meer welke toets, de één is T-Hold de ander Sport) en kijk of je dan wel kunt wisselen tussen normaal en idle up.

    Succes!
     
  19. SAVAGE35

    SAVAGE35

    Lid geworden:
    6 nov 2006
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Krommenie
    Iemand phoenix geprobeerd met Imac met windows?
    Reflex hapert. Framerate soms heel hoog en soms traag als dikke olie...
     
  20. snans

    snans

    Lid geworden:
    25 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Antwerp
    ff dit draadje vanonder het stof halen :)

    ik ben vandaag gestart met de phoenix sim, om te leren heli-hooveren.

    na lang prutsen heb ik zender (DX6i) ingesteld en dat lijkt allemaal in orde.

    echter, wanneer ik de heli (bv belt cp) omhoog doe, blijft hij niet op dezelfde plek hooveren. hij trekt altijd naar links.
    zit dat ergens nog in mijn afstelling/calibratie, of is dat net de uitdaging van de sim (dus is gwn zo)


    thnkx :)
     

Deel Deze Pagina