PhoenixRC of RealFlight?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door kingdutch, 5 feb 2009.

  1. kingdutch

    kingdutch Guest

    Ok, ik in mijn onwetendheid heb natuurlijk FMS gekocht met bijbehorende USB controller. Nu begint FMS een beetje te vervelen en heb ik hier gelezen dat het niet zo heel realistisch is en dus wil ik liever een betere sim. Nu heb ik hier gelezen dat PhoenixRC en RealFlight hele goede zijn. Ik heb de demo van beide bekeken (RealFlight kon je spelen, PhoenixRC niet) alleen ik weet niet welke ik moet kiezen.

    PhoenixRC komt niet met een controller, nou is dit niet erg want ik heb de controller van FMS, maar werkt deze ook met PhoenixRC?
    RealFlight komt wel met controller dus als ik mijn FMS controller niet bij PhoenixRC kan gebruiken lijkt deze keuze het meest voor de hand liggend of zou het lonen om een "normale" controller te kopen en die met de PhoenixRC adapter aan te sluiten zodat ik als ik over wil stappen naar een echte helikopter (Ik ben van plan helikopter te vliegen) ik geen nieuwe controller nodig heb.

    Alvast dank voor eenieders hulp, als er vragen zijn beantwoord ik deze graag.
    Is hier trouwens een voorstel topic? Want ik zou me wel even willen herintroduceren.

    Kingdutch (Alexander)
     
  2. robert01

    robert01

    Lid geworden:
    6 jul 2008
    Berichten:
    401
    Locatie:
    purmerend
    Hallo,

    ik ben sinds een week of twee in het bezit van Realflight G4,5, ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit programma, ik ben zelf meer van de vliegtuigen en daar zitten aardig wat trainings programmatjes voor in (voor heli trouwens ook) verder kan je alles naar werkelijkheid instellen, voor mij is dit eigenlijk de enige realistische flightsim.

    grt robert.
     
  3. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Mwah, Phoenix lijkt mij ook aardig realistisch. Die vlieg ik nu 8 maanden en bevalt uitstekend. Ook de zeer ervaren vliegers waren te spreken over de fysieke zaken van Phoenix. Ondertussen op Full HD (1920x1080 pixeltjes) is het erg fotorealistisch.

    [​IMG]
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Ik weet niet wat je vliegt (vliegtuig/heli) maar voor vliegtuigen is naar mijn mening AeroFly Pro Deluxe nog steeds de beste.. grafisch mss iets minder mooi soms, maar wel realistischer qua vlieggedrag.

    Realflight vond ik niet bijster realistisch.. ik kan in realflight nog met een Cessna 182 meskant voorbijkomen..
     
  5. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Niels Rijkhoff was zeer te spreken over Phoenix en heeft zich op de club simulatordag toch zeer vermaakt met Phoenix. Zeer lovende woorden en beter als AFPD.

    Zelf vind ik AFPD ook geen succes. Als de omgeving dezelfde aanblik heeft als mijn Nintendo 64 of het beeld een prachtige foto in bolprojectie is, dan vind ik dat redelijk waardeloos en ben ik meer in een spelletje bezig dan dat ik het gevoel heb dat ik vlieg. Op een sim is de realiteitsdruk (goed Nederlandsch :?) toch al minder dus ook de omgeving moet er wel een beetje knap uit zien. Aan de apparatuur ligt het niet. ;)

    Posted via Mobile Device
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Tsja, realisme en realisme. Grafisch gesproken is AFPD idd niet de meest realistische, alhoewel de foto-realistische sceneries nog best te pruimen zijn.

    Qua realisme van het vliegen zelf (vliegeigenschappen etc) vind ik AFPD juist wel goed, in vergelijking tot RealFlight. Phoenix heb ik nog nooit geprobeerd, toch eens doen :)
     
  7. AVS

    AVS Guest

    Even kort genomen zijn er 4 pakketten op de markt van waaruit lovende woorden komen.
    * - PhoenixRC
    * - Realflight (3.5-4.5)
    * - Reflex XTR
    * - AeroFly Deluxe
    Het is idd onduidelijk wat de topicstarter nou vliegt (vliegtuig/heli). Voor een helivlieger kan ik de bovenste 3 pakketten aanbevelen. Niet dat Aerofly misschien niet goed zou zijn met heli's, maar ik heb nog niet met Aerofly gevlogen dus kan ik er even geen mening op geven.
    Ik deel de mening van Hezik dat in Realflight het vliegen met vliegtuigen wat minder is en het stuurgedrag, volgens mij, niet heel realistisch is.
    PhoenixRC is grafisch supermooi, ook de gevlogen modellen zien er super uit.
    Reflex XTR is een uitstekende Heli-sim. Echter vereist Reflex nogal wat van de pc en videokaart daar waar alle andere pakketten het gewoon wel doen.
    En na vanmiddag kan ik je ook een betere mening geven over Aerofly Deluxe aangezien ik het eens ga proberen met AFDL.

    p.s.
    Als de controller van FMS gezien wordt door windows nadat je hem aangesloten hebt.
    Dus in het configuratiescherm en dan de knop Joysticks of spelbesturingen. (daar kun je zien of windows hem als joystick herkent) Dan zal de controller ook gezien worden door PhoenixRC, RealFlight en Reflex XTR...en waarschijnlijk ook wel AFDL.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2009
  8. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Phoenix gebruikt een eigen interface die zich in Windows weergeeft als invoerapparaat (HID) en niet als joystick. Ook de andere drie gebruiken eigen interfaces. Van Aerofly weet ik dat je ook een joystick kunt selecteren en dan werkt de FMS interface, die inderdaad als joystick/spelbesturing verschijnt, ook goed. Met Reflex en RealFlight weet ik niet hoe het officieel zit, de hacky-cracky versies doen het ook met andere interfaces. ;)

    Ik moet nog wel eerlijk bekennen dat het aanbod van toestellen in Phoenix vooral gericht is op heli's en motor bigscales. De foamy's, 3D vliegertjes en jets zijn wat beperkter.

    Posted via Mobile Device
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2009
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Er was nog een 5e, een gratis java helisim, even de naam kwijt.
     
  10. AVS

    AVS Guest

    Heli-x zul je bedoelen...althans dat is de enigste die op Java werkt die ik ken.
    Maar die vindt ik absoluut niet bij de top-4 horen zoals hierboven aangegeven.
    Heli-X valt meer in de categorie FMS vindt ik :)
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hangt 100% af van wat je vliegt, voor vliegtuigen zou ik voor AFPD gaan, voor heli's Phoennix.
    Wil je beide "wel aardig" kunnen dan denk ik realflight G4.5

    Niek, ik heb er een die heet, indoor heli sim. Iets verschrikkelijkers valt niet te maken.
     
  12. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    ken het spel, verschrikkelijk onrealistich maar de spelletjes die erin zitten zijn wel grappig:)
     
  13. kingdutch

    kingdutch Guest

    Sorry had dit misschien even wat duidelijker moeten benadrukken, ik ben van plan Heli te gaan vliegen.

    Ik denk dat Reflex dan afvalt want op dit moment zit ik op een laptop met ingebouwde graphics kaart, zal moeten w88 op de zomer vakantie tot een nieuwe computer, maar spelen wil ik wel al kunnen :)

    Ik denk dat mijn keuze dan op Phoenix valt, de FMS controller wordt herkent als spelbesturing en ik kan hem kalibreren en testen (Als ik meer/minder throttle geef word dit weer gegeven zelfde geld voor pitch en erhm (Ja ik moet m'n termen nog leren))

    Wat als deze controller echter niet met Phoenix werkt?

    Bedankt voor alle help tot nu toe, ik zal even mijn notificatie configureren want ik dacht dat deze aanstond. (Staat nu iig voor dit topic wel aan, dus hopelijk kan ik nu sneller antwoorden :))

    Alexander
     
  14. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Bij Phoenix zit een USB-adapter die specifiek voor Phoenix is. Zoals eerder gezegd werrkt Phoenix niet met joystick-besturing en dus ook niet met FMS-compatible interfaces. Als je Phoenix koopt, kun je gratis een verloopsnoertje voor jouw type zender erbij krijgen. Let daar dus even goed op.
     
  15. kingdutch

    kingdutch Guest

    Ok duidelijk, met het enige probleem dat ik nog geen zender heb.

    Moet ik dan RealFlight kopen of een zender erbij kopen die ik dan ook voor een in de toekomst aan te schaffen heli kan gebruiken?

    De besturing die ik bij FMS heb gekregen is trouwens een E_Sky vier kanaals, ding (A) staat op "TWF Hobby" (klik) Ik zeg het eigenlijk verkeerd want je krijgt een controller met niet werkende FMS versie erbij :rolleyes: gelukkig kan je FMS daarna gratis downloaden.

    Meer vragen commentaar hoor ik graag.

    Thx,
    Alexander
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2009
  16. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Er bestaan ook goedkope E-Sky USB-zendertjes die je kan kopen voor sim-gebruik.

    Zelf vind ik de aparte zender leuk, omdat ik de sim (RealFlight) vaak gebruik op verplaatsing met m'n laptop. Dan moet ik mijn goeie zender niet in m'n rugzak proppen. Als ik mijn echte zender wil gebruiken gaat dat ook door de meegeleverde kabeltjes, helaas moeten die in de dummy-afstandsbediening, dus zit je met 2 afstandsbedieningen aan je pc.

    Verder erg tevreden over RealFLight 3.5. Ik had een laptop met onboard graphics, en daarmee moest ik alle grafische instellingen op het minimum zetten om vlot te vliegen. Verleden week een nieuwe gekocht met een GeForce 9600m GS en nu staan alle graphics op het maximum.
     
  17. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    't is andersom, je hebt een dummy-zender gekocht en FMS erbij gekregen ;)

    FMS is namelijk altijd gratis te downloaden :)

    Grtz,
    Menno
     
  18. kingdutch

    kingdutch Guest

    Maar zou ik die goedkopere E-Sky USB-zendertjes dan met PhoenixRC kunnen gebruiken of weet je dat niet?

    Ja weet 't CD moest controller zijn.


    Maar ik ben dus nu nog steeds niet helemaal zeker welke ik ga kopen.
    Ik denk dat het dan toch maar RealFlight wordt ipv Phoenix want ik hoor ook hier goede verhalen over en daar krijg ik controller meegeleverd dus heb ik die problemen niet. Kan ik later altijd nog Phoenix eens kopen om te kijken als ik een controller met echte heli heb :D

    Thx allemaal :)
     
  19. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    Afgelopen week HeliSImRC gedownload........"voelt" ook wel goed.
    Iemand meer ervaring met deze SIM

    HeliSimRC

    Gr
    Ferdy
     
  20. hezik

    hezik Guest

    HID = Human Input Device. Dat kan dus ook een joystick zijn. Veel moderne USB joysticks worden ook als HID herkend.
     

Deel Deze Pagina