pic16f628 lipo lader

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Vincent_76, 18 aug 2004.

  1. Vincent_76

    Vincent_76 Guest

    heren, op dit moment ben ik bezig om een vol automatische lipo lader te maken met de pic16f628 en een 2x16 char lcd. nou was mijn bedoeling om de interne comperators te gebruiken als 10 bits delta sigma A/D convertor voor het meten van de laadstroom en de klemspanning van de accu. heeft iemand ervaring met de nauwkeurigheid van de comperators? dit ivm temperatuur verschillen. de meetwaarde op de processor bedraagd 0-5V ik wil dit met een weerstand deler wijzigen naar 0-50V. door de 10 bits breedte van de A/D convertor kan ik in 1024 stapjes gaan meten. vrgr, Vincent.
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    volautomatisch.. met hoeveel cellen? bij 3 a 4 cellen lukt je dat al niet meer betrouwbaar.. of je moet real time gaan differentieeren op de laad (en ontlaad?) curve

    Hoe ga je de capaciteit dus de te gebruiken laadstroom bepalen?
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. Vincent_76

    Vincent_76 Guest

    idd doe ik het realtime ik kan de spanning en de stroom traploos regelen door middel van twee 10 bit D/A convertors van 0-25V in 1024 stapjes en van 0-5A in 1024 stapjes,ik kan laden, 25V/4.23V= 5 cellen in serie max 5A! ik doe dit dmv een DC>DC convertor 12-15V in en 25V 5A uit!
    de gebruiker kan in een simpel menu het aantal cellen selecteren en de stroom traploos instellen, overigens maar ik een verborgen menu waarin je het voltage per cel in kunt stellen.
     

Deel Deze Pagina