Picco .26, en zijn kopietjes: verschil, en waar goedkoop?

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Daar ben ik weer :D :wink:
Ik ben er nog steeds niet uit met mijn motor perikelen,echter ik heb volgens mij de keus gemaakt.

Toch maar voor een picco p3 monster. Hier kan de rotostart op,en is een veel gebruikte motor. Krachtig, en zo als ik mag geloven een rpm tot max 37.000 ?, de mijne(fact tuned force .21) claimt max 35000 dus dat komt mooi uit!

Echter er zijn nogal wat relabelers zo te zien, deze motor komt onder vele namen. Team orion wasp, de mega zx.26, en mischien nog wel meer.
Weet iemand onder welke naam deze nog meer voorkomt.
En zijn er bekende zwakke punten ?

Wat is het verschil onderling, en voor welke kan ik het beste gaan, en dan, niet onbelangrijk, waar het goedkoopste kopen ?

Ik heb de picco gezien voor 225, de mega zx voor 210,de mega m26 voor 240, de wasp voor 240.

En wat is een beetje een leuk geprijsde (inline)2- of meerkamer uitlaat voor deze motor,moet wel op mijn 1:8 buggy passen.

Alvast bedankt!

de Ofna .26 is ook een andere naam maar is precies het zelfde als de picco p3 monster maar dan andere letters en word dus door ofna geleverd.
Volgens mij heb je dan ook nog de dynamite m26.

Ik heb een uitlaat erbij genomen van Vantage. Je hebt dan wel een carbon uitlaat. Die is 40% lichter en 5 x sterker dan een aluminium uitlaat ( in theorie ) Die is rond de 85 euro met bocht passend op een 1/8 buggy.
Zie: www.vantageracing.com

suc6

Zover ik weet heb je de volgende versies:

- Picco P3 monster
- Team Orion Wasp
- Ofna Picco .26 (heb ik)

Ze zijn allemaal EXACT hetzelfde behalve de kleuren hier en daar van bijvoorbeeld de koelkop. Het maakt dus niet uit welke je neemt. Ik heb dus de Ofna Picco .26 (versie zonder trekstarter) en die heb ik in Amerika gekocht voor 140 euro met alle bijkomende kosten erbij. Of de MEGA ook precies gelijk is durf ik eigenlijk niet zo te zeggen, want die heb ik nooit in het echt gezien. Hij lijkt er in ieder geval wel verdacht veel op.

In Nederland heb ik hem nog niet goedkoper gezien dan 225 euro, geen van de versies. Dan heb je het trekstarter model wat jij nodig hebt. Het is wel een hele goede motor met heel veel power. Over de toeren kan ik nog weinig zeggen omdat ik nog aan het inrijden ben.

Als uitlaat heb ik een Vantage carbon uitlaatset. Daar zijn de meningen ook erg over verdeeld wat prestaties betreft, maar de meesten die er wat over te mekken hebben, hebben er nooit een getest. ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een hele goede uitlaat is. Voordeel is dat hij 2X zo licht is als een alu pijp en toch sterker.
Een goede alu pijp is de Jammin JP2. Die wordt door meerdere merken verkocht, je zou eens moeten zoeken. Ik heb hier veel goede reacties over gehoord.

Dirk Jan, waar heb jij hem gekocht ????

Want dat klinkt nog wel lekker goedkoop , en heb jij invoer rechten moeten betalen, of is hij er door geglipt, of als gift verstuurd ?

Ik heb hem in het vliegtuig meegenomen, geen gezeur mee gehad en dus geen invoerrechten enzo hoeven betalen.

De motor heb ik online gekocht bij www.rc-hobbies.com

de link naar de motoren: http://h1072077.hobbyshopnow.com/se...nufacturer=ALL&PageNum=6&strSortBy=ProdNumAsc

Ik zie de Picco .26 er alleen niet meer bij staan. Hij is nu ook vervangen door de Picco .27. De prijs verschilt daar $5 met de prijs waar ik de Picco .26 had. Toen ik mijn motor daar kocht was de Picco .27 zo'n $40 duurder. Als ik jouw was zou ik dus meteen voor de Picco .27 gaan.

Reken met alle verzendkosten enz. erbij rond de 180 - 200 euro afhankelijk van je geluk. Alsnog goedkoper dan in NL in ieder geval.

De Omega 26 is ook weer een picco.....

enne ook voor een gift waarvan de waarde meer is dan 30 Euro moet betaald worden..... koop hem gewoon lekker in nederland, dan kun je ook terugvallen op de service van je winkelier......

Enig idee waar die een beetje goedkoop is te krijgen, de picco.27 ?
Onder welke naam maakt me niets uit,de prijs is hierbij bepalend, niet onder welke naam ik de picco .27 krijg.

Heb de picco .26 besteld. De .27 zou tegenvallen,(toeren kracht) in verhouding met de .26

Tevens heeft deze niet het standaard carter formaat van een 3,5cc, deze is iets dikker,dus je moet wel een beetje extra ruimte hebben.

Verwacht de setup (mega zx .26 sports, en inline comp. offroad uitlaat, en hpi verstelbare alu clutch shoes) vrijdag of zaterdag.

Motor zal waarschijnlijk nog op zich wachten met inlopen, dit wil ik bij een beetje normale temp doen.

Erikderaaf zei:
beetje offtopic maar klinkt dat nou een beetje zo'n carbon uitlaat, dirk-jan?

Ik heb precies dezelfde met dezelfde motor dus ik kan je zeggen dat het geluid niet veel verschilt van een gewone 1/8 uitlaat. De performance weten we ook nog niet echt, want we hebben alleen nog maar met de carbon uitlaat gereden. ( 2 tankjes :) ) Hij is wel ongeveer 40% lichter en 5x zo sterk als een alu uitlaat, in theorie.

Goede keuze Psycho, je zult het verschil met je standaard motor wel overduidelijk gaan merken denk ik. Het is aan te raden om een 14 of zelfs een 15 t. koppeling te gebruiken om de trekkracht beheersbaar te houden en de top nog eens te verhogen. Ik rijd nu met een 14 t. koppeling en dat gaat perfect.

Over het inrijden heb je gelijk, het is nu erg koud en nat. Daarom heb ik het ook stil liggen nu. We hebben wel een keer met heel koud weer de motor laten lopen en toen hadden we een zelf gemaakte isolatiehoes over de koelkop heen gedaan. Dat werkte perfect, want de motortemp kwam mooi rond de 100 graden.

@ Erik: die carbonuitlaat geeft wel een mooi donker geluid. Omdat ik de motor nog niet met de standaard uitlaat heb laten lopen heb ik geen idee of het werkelijk de uitlaat is die dat geluid maakt of de motor. Wat ik van Amerikaanse forums lees heeft de uitlaat wel invloed op het wat donkere geluid.

hallo,

zijn hier nog mensen die interesse hebben in een picco 26.
ik heb namelijk 2 picco 26 liggen die helemaal compleet zijn.
één met een gaatje in het motorblok.
één koelkop is zwaar beschadigt, maar de andere is weer helemaal nieuw.
is altijd makkelijk voor de onderdelen.
laat even weten als er interesse is.
ik stap zelf over op de 4.6 van hpi.
daarom zijn deze spullen over.

Dat kan beter in het te koop topic, maar goed pb me maar even voor de info.

Gisteren deel 1 gehad van inrijden, man wat een verschil! Ik wil niet weten wat het strax gaat doen als hij echt scherp gesteld mag worden!

Back