Pichler c-falke

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door diesel1982, 2 jan 2017.

  1. diesel1982

    diesel1982

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    14
    Locatie:
    friesland
  2. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.082
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Dit model is absoluut niet geschikt om met zo'n zware motor te vliegen, de constructie is er niet op berekend, en de motor is veel te zwaar voor dit model. ik zou voor en elektro-aandrijving gaan conform de aanbeveling
     
  3. diesel1982

    diesel1982

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    14
    Locatie:
    friesland
    Oke,ben niet echt bekend met het zweefgebeuren maar vind die motorzwevers zeer intressant vooral met een brandstofmotor,welke merken zoi ik dan moeten kijken?...vlieg verder met benzinekisten en heb nog een 20cc
     
  4. diesel1982

    diesel1982

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    14
    Locatie:
    friesland
     
  5. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.082
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Ik denk dan eerder aan een motorzwever van rond de 4 meter. De motor is bij deze vliegtuigen vooral een hulpmiddel om op hoogte te komen, of om rustig rond te toeren. Niet om verticaal omhoog te gaan. De verhouding motorvermogen/gewicht vliegtuig is dus veel lager dan bij een gewoon motorvliegtuig. Bovendien raak je de motor ook makkelijker kwijt onder de motorkap, bij een groter vliegtuig.

    Ik heb zo geen suggesties, maar er zijn meerdere leveranciers. Bijvoorbeeld bij Topp Rippin: http://www.rc-tronics-topp-rippin.de/Shop/index.php?cPath=3&osCsid=8na7kvkdv0e2heuj5ksq7tlla3
     

Deel Deze Pagina