Pike Dynamic

Discussie in 'F5J' gestart door funpeter7823, 21 nov 2016.

  1. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Vers van de pers, het nieuwe F5J model van Samba. Opvolger van de succesvolle Pike Perfection.

    Verder info : samba@f3j.com / www.f3j.com

    Dear Friends

    we are very glad to introduce you new model from SAMBA model - PIKE Dynamic we have already done many of flying tests and comparisons with Perfection. Thanks to bigger dihedral (ont the wing tips) the model circles much better.

    Joiners will be availlable in both dihedral options.

    wings have optimalized profile for F5J , wider flaps and ailerons for better brakes efficiency. Wing section is designed for better lifting up and much better penetration with lower weight.

    Fuselage is thinner, produced by improved technology and better materials weight of empty fuselage for light model is 120 g compare to perfection fuse 190 g with comparable stiffness full core rudder with weight about 21 g - again lighter than perfection elevator will be produced same technology like rudder attached i send you first photos.

    all the best

    SAMBA model team

    PD 1.jpg PD2.jpg PD4.jpg PD 4.jpg
     
    Japie.G en jve vinden dit leuk.
  2. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Er komt dus officieel een nieuw model voor komend seizoen. Ik wist wel dat er iets aan zat te komen maar het was me nog niet duidelijk op welke termijn.

    Ik had al aangegeven dat ik er een wilde als ze met een nieuw model uitkomen. Ben benieuwd.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
  3. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Ik lees niet in de mail dat het onder embargo is, dus bij deze openbaar ;)

    Ik had er ook ééntje besteld, leuk al die nieuwe ontwikkeling van F5J modellen.
     
  4. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Van een kant wel. Andere kant is dat F5J voorlopig een tech klasse wordt. Koren op de molen van de fabrikanten.
     
    jve vindt dit leuk.
  5. Ton Driessen

    Ton Driessen

    Lid geworden:
    17 jan 2016
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Swalmen
    En laat dat nu net de reden zijn waarom ik mijn deelname niet heb doorgezet
     
  6. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    Zijn er veel andere disciplines? Waar er echt competitie gevlogen word, eender welke discipline willen velen aan de startlijn staan met top materiaal.......
    Da's dacht ik het idee achter wedstrijd vliegen? niet

    Anderszijds kan je met een goede zelfbouw nog altijd winnen op een wedstrijd , goed vliegen geeft nog altijd veruit de doorslag ......
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
    soarer vindt dit leuk.
  7. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Als je bijvoorbeeld bij F3J kijkt zijn de modellen al lange tijd redelijk stabiel. Neem een model van de laatste 5, misschien wel 10 jaar en je hebt kwa materiaal een goede kans op het kampioenschap. Dat is toch best prettig.

    Bij F5J lijkt het inmiddels een stuk harder te gaan. Van de een kant natuurlijk erg leuk en interessant. Ik heb zelf ook alweer flink geinvesteerd ;) Maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen daarbij kan of wil aanhaken.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat je met een eenvoudiger model geen lol kan hebben op een wedstrijd! Zeker in het begin valt er enorm veel te leren.

    Om niet compleet off topic te gaan: over het algemeen blijven de modellen van Samba lange tijd courant :thumbsup:
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
    jve vindt dit leuk.
  8. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    je kan met eender welke behoorlijke composiet kist een f5j wedstrijd winnen denk ik , met een "oudere" f3j ombouw lukt dat ook , word meermaals bewezen op wedstrijd
    Die pike romp is wel heel smal zo te zien , veel andere opties dan die smalle thunderpower lipo's zijn er niet voor denk ik .
     
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Als je mee doet om te winnen denk ik dat je er niet aan ontkomt met de tijd en de laatste ontwikkeling mee te gaan.

    Om het beste uit jezelf te halen heb je geen ex-f3j/b wat dan ook voor glasbak nodig om lekker f5j-rondjes te vliegen
     
  10. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Mooie kist! Wist ook dat er wat nieuws aan zat te komen. Iedere fabrikant (dus Samba ook) zal mee gaan in de trent van F5J. Het is nou eenmaal de toekomst en daar moet je als fabrikant in mee gaan.


    En laten we de discussie of je een glas of geen glasbak nodig hebt om mee te doen / te winnen hier niet voeren.
    1000 vliegers 1000 meningen.
    Je moet lekker mee vliegen met de kist van JOU keuze en deze niet laten afhangen van andere.
     
    Justus, Japie.G en PascalvO vinden dit leuk.
  11. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Laten we inderdaad maar weer tot de kern komen.

    Ik begrijp dat de Dynamic er in een 1100, 1300 en 1600 grams versie gaat komen. Mocht ik meer horen dan laat ik het z.s.m. weten.

    @kristof 1 zou onderstaande lipo een optie kunnen zijn, dit in combinatie met een directloper ?? De afmeting is 67 * 35 * 21 mm, gewicht 110 gram.

    Lipo K.PNG
     
  12. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    de lipo die op de foto staat meet 100x30x17mm , op de foto lijkt het alsof er niet heel veel ruimte meer over is dus ik denk dat het voor jou lipo erg krap word...
    het lijkt erop of de spinner dezelfde diamter moet hebben als bij de andere romp dus dezelfe motor kan gebruikt worden vermoedelijk
     
  13. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Het model gaat 1550€ ex btw kosten.

    Ik heb er 2 gereserveerd voor Nederland. Als er interesse is kunnen deze komende lente met mijn modellen meekomen. Even contact met mij opnemen.
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  14. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Gisteren met de Pike Dynamic 1300 en 1600 gevlogen. Hier in het zuiden was het prachtig weer met ideale omstandigheden. 2 tot 5 ms wind. Ik snap wel hoe ze aan de naam Dynamic gekomen zijn. Het model vliegt dynamischer dan een Perfection.

    Nu wachten op de dagen met interessantere condities :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2017
    Lyckele, jve, Terence en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Vliegt hij nog makkelijker dan de Perfection?
    Ze zien en gaaf uit Pascal.
     
  16. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Dank je. De eerste indruk is van wel.
     
  17. hstruyk

    hstruyk

    Lid geworden:
    5 sep 2003
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Zierikzee
    Mooi hoor. Hoop ze snel, in het echt, te mogen bewonderen.
     
    PascalvO vindt dit leuk.
  18. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Wouw die kleurstelling is ook super!! Vooral dat groen op zwart vind ik
     
    PascalvO vindt dit leuk.
  19. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Vandaag weer een uurtje tijd om met het model te vliegen. Helaas weer niet veel wind. 2 tot 4 m/s. Wel super voorjaars thermiek. De meeste starts onder de 20 meter. Volgens mij ook een nieuw PR met 11 meter. Het bijbehorend grafiekje geeft goed aan wat voor weer het vandaag was. Hoogte afbouwen en weer omhoog. Bijna zonde om te landen :cool:

    [​IMG]
     
    bartjuh K vindt dit leuk.
  20. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Ziet er indrukwekkend uit. Al denk ik dat je een echt PR alleen in een wedstrijd kunt halen. Maar voor een trainings PR ziet het top uit.
     

Deel Deze Pagina