Pike Perfection ombouw F3J naar F5J

Discussie in 'F5J' gestart door Lyckele, 26 okt 2016.

  1. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Zebra heeft koorts! :eek:
     
    bobt vindt dit leuk.
  2. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Daar is dit topic handig voor :)
     
    bobt vindt dit leuk.
  3. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Mooie Pike Bart Ga je ook voor de nosejob?
     
  4. bartjuh K

    bartjuh K

    Lid geworden:
    19 jan 2017
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Roermond
    Sorry zat op deze foto de goeie romp voor het verkeerde forum er onder. Ik heb een compleet zwarte f5j romp voor erbij :)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2017
    Lyckele en Alpha21 vinden dit leuk.
  5. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Ach... dan noemen we deze toch motorisch gestoord :D
     
    bartjuh K vindt dit leuk.
  6. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Ik heb vandaag Perfections van mijn vriend Jan Littva ontvangen. Als iemand interesse heeft in een model aub een prive bericht sturen.
     
    Lyckele, Japie.G en bartjuh K vinden dit leuk.
  7. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    [​IMG]

    Genieten vandaag!!
     
    Berrie, Ariel, GVT en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Vertel vertel Jaap??
     
  9. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Gewoon lekker vliegen zonder gedoe van piepende zenders enzo En ook de eerste echte bellen van dit jaar weer gepakt, lekker man!
     
    Lyckele en vissermax vinden dit leuk.
  10. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Mooi man! Fijn dat alles nu goed werkt.
     
    Japie.G vindt dit leuk.
  11. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    858
    Locatie:
    Emmen
  12. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    858
    Locatie:
    Emmen
    @airplanesandme

    Beste Patrick,

    Vanavond tussen 18 uur en 18:30 nog twee vluchten kunnen maken. Gevlogen met de LS F5J, 1800 gram, op een open terrein. Er stond nog wel wat wind, ergens rond kracht twee.
    Strak blauwe lucht en een ondergaande zon.

    De daalsnelheid viel niet tegen. Bovenin kon ik niet in thermiekstand vliegen (- 3 mm). Dan waaide de kist licht terug. Vanaf halverwege begon de kist te lopen en schakelde ik de thermiekstand in.

    Gr. Peter
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. airplanesandme

    airplanesandme

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    137
    Dank u Peter,
    Blij dat je dit even voor me opmat. Geweldig mooi, thermiek zal zal er wel niet geweest zijn, jij haalt pakweg 33cm/s en wel erg consistent. Daar zou ik HEEL blij mee zijn. Ik geraakte niet beter dan 45cm/s met een 2kg St76.
    Ik ga straks een paar plotjes posten vanop mijn PC.
    vraag is dan wat ik fout doe...
    Ik heb met flap geexperimenteerd omdat ik vond dat hij soms te snel ging, maar dat maakte de plotjes niet beter.
    Intussen vond ik op een ander draadje wel interessante simulaties op een explorer. Je ziet het belang van traag vliegen. Ik ben dat nog niet gewoon ik vloog voordien nooit met toestellen met minde dan 60gr/dm^2

    Kan het nog iets anders zijn?
    Patrick
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. airplanesandme

    airplanesandme

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    137
    Hier mijn plotjes. Nie lachen he!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    858
    Locatie:
    Emmen
    Lach je zeker niet uit, het begin is er toch ?

    Het blijft natuurlijk lastig te vergelijken. Als je in de gelegenheid bent dan ben je welkom om een keer te komen vliegen in Noord (omgeving Emmen) of Oost ( Omgeving Beuningen) Nederland.

    Denk de meest snelle methode om verder te komen.
     
    bgo vindt dit leuk.
  16. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    @airplanesandme wat wellicht ook meespeelt is de verschillende omstandigheden luchtvochtigheid, luchtdruk enz Dus wat @funpeter7823 voorstel is een hele goede. Even tegelijk vliegen met gelijke omstandigheden en direct uitwisselen van kneepjes.

    Succes ieder geval.
     
  17. airplanesandme

    airplanesandme

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    137
    Dank u!!

    Ik ga zeker proberen om met wat wedstrijdpiloten te oefenen. Maar liefst niet te ver weg ;-))

    Ik ben blij, ik heb nu een referentie via Peter. Ik moet vlot beneden de 40cm/s kunnen geraken.
    Verder moeten die stukken van sterk hoogteverlies ervan tussen, dat haal je niet meer op.

    Ik laat weten wat ik bijleer....

    Patrick
     
  18. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    858
    Locatie:
    Emmen
    Vandaag een nieuwe setup voor een LS uit geprobeerd. De kist weegt 1880 gram. De Mega 16/30/3 als aandrijving, prop 12 * 6, YGE 60 regelaar en een TP 850 70 C lipo.

    De eerste start ging gemakkelijk naar 280 meter, ondanks dat er flink wat wind stond, kracht 3-4. Ook de start met 400 gram ballast ging prima, in 22 seconden naar 213 meter. Ik verwacht dan ook geen problemen wanneer ik na 800 gram ga. De kist is bedoeld voor dagen met veel wind.

    De motor heeft als nadeel dat die die zwaar is met 142 gram. Met een prijs van 109 euro is hij wel een stuk voordeliger dan bijvoorbeeld een 1025 van Schambeck.

    Door de servo's onder vleugel in te bouwen en de lipo er direct voor te leggen, was uitwegen op 107 mm mogelijk.
     
    hstruyk en Japie.G vinden dit leuk.
  19. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Peter, jammer dat het gewicht net onhandig uitpakt. Het lijkt me wel een ideale motor om een model van de vorige generatie om te bouwen. Deze hebben van nature al wat meer gewicht in de neus nodig.

    Ik heb zelf nog een iets lichtere Mega 16/25/4 al jaren in de kast liggen. Volgens de fabrikant goed tot 2 kg. Een 30A regelaar zou voldoende zijn. Scheelt ook weer.
     
    bartjuh K vindt dit leuk.
  20. airplanesandme

    airplanesandme

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    137
    Voor wie het interesseert, hier de instellingen voor de Pike Perfection.
    Ik kreeg ze van Pascal.

    P.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    GVT vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina