PILOT-RC 1350mm Sbach 342 Review

Vandaag ontvangen de nieuwe elektro Sbach 342 van PILOT-RC :D
Ga deze samenstellen en uitvoerig testen.

Gegevens: wingspan: 1.35m
wing area: 4022 sq cm
length : 1.2m
flying weight 1.88kg, empty weight 1.17kg

Setup ben ik nog niet uit, weet nog niet goed wat ik ga toepassen, sugesties welkom.

Motor: Hacker A30-12XL
Accu: ?
regelaar: 50A
servo,s: ?


P1050792.jpg


P1050793.jpg


P1050795.jpg


P1050796.jpg


P1050797.jpg


P1050798.jpg


P1050800.jpg


P1050801.jpg


P1050807.jpg

Even naast zijn grote broer:D

P1050808.jpg



Groeten,

Jan
 
Laatst bewerkt:
leuk dat ze ook electro gaan.
hitec 81, 82 of 85 erin.

evt deze motor als goedkoop alt HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 42-50A 700kv Brushless Outrunner / 720W

4cell 4000 mAh erin en 13*8

of b.v HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 42-60 600Kv 43A Brushless Outrunner M(3530)
en dan b.v een 3000mAh 5 cell met 14*7 tot 14*10

Edit lipo kan bij beide evt ook iets lichter ofwel minder mAh, moet je even gewicht optellen.
Met b.v 2500mAh 5 cell zul je ook nog wel een kleine 10 minuten halen.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's.

Weet iemand nog een goed alternatief voor de Hacker A30-12XL motor, vind deze wel wat duur, en een turnigy is een goed koop alternatief, maar ik zoek eigenlijk iets wat er tussen zit.

Wil graag op 4 cell 2200mah gaan vliegen, heb ook nog 4 cell 3000 liggen, maar wordt denk ik te zwaar.

Groeten,

Jan
 
ik heb bij overlander een motor gekocht voor mijn 1,40 yak en deze gaat als de brandweer met een 14x7 15x8 prop

kijk hier maar even , http://www.overlander.co.uk/motors/brushless-motors/tornado-thumper-v2-4260-500kv.html

deze gaat echt los op 5s of 6s dus je moet even een iets kleinere nemen met meer kv voor 4s .
deze motoren draaien goed en zijn niet te duur .
ik had alles binnen een paar dagen in huis, sneller dan uit HK .

cheers .

is er al iets bekend wanneer/of de yak en de extra ook in die maat gaan komen , en wat evt de richtprijs zal zijn voor deze schitterende kistjes ?

ik denk als de yak 54 bleu flame op 1,40m span uitkomt dat ze niet aan te slepen zijn .
mvg eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu 2 motoren binnen gekregen die ik op de Sbach wil testen.

P1060799.jpg


Arrowind 3526-04 KV=860

No. Of cells5x Li-Poly
Max. efficiency 86%
No load current / 10 V 2,1A
Current capacity 62A/60s

Dimensions (diameter. x length) 44x48 mm
Stator Dimensions 35x26 mm
Shaft diameter 5 mm
Weight 250g/8.12oz.
Recommended model weight 2500-3000 g
Recommended prop without gearbox 12"-14"


en deze:

Black magic 2820-07 800KV, 650W, 3-4s lipo, 60A esc

Rotor ØD x L (mm) 35 x 42
Stator ØD x L (mm) 28 x 20
Shaft ØD (mm) 5
Weight (g) 140
Recommend model weight (g) 1500-2000
prop 13X6


En als regelaar de arrowind 60A W/bec

Op 4s lipo 2200~3000mah.

Ik denk zelf dat de arrowind de beste optie is, maar wil de lichtere motor ook testen of deze ook voldoende is voor dit toestel.

Binnenkort meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor gemonteerd maar deze is te lang, ik zoek een motor die ongeveer 60 tot 62mm lang is, gemeten zoals op de foto te zien is.

P1060805.jpg


P1060806.jpg


Als ik de motor monteer dan lopen de lijnen niet mooi over in elkaar.

P1060807.jpg


Zo wel maar heb ik heel veel ruimte tussen de kap en spinner.:rolleyes:
Heeft iemand enig idee om dit passend te maken met deze motor.

Ik kan veel motoren vinden, alleen staan er verder geen maten bij, of de maat is alleen van de motor zelf en niet incl. prop adapter.


Jan
 
te lang

meerdere opties !

1 motorschot verzetten!
2 rond gat erin maken en de bevestiging aan de achterkant van t schot vastzetten!
3 en weet niet hoever je nog op je as kan maar je zou nog n stukje van de as kunnen afhalen zodat je meenemer naar achter gaat!
gr
 
P1060812.jpg


Motorschot met een gaten zaag een gat gemaakt en de motor vanbinnenuit gemonteerd.

P1060813.jpg


P1060811.jpg

Carbon fan voor een betere motor koeling, speciaal ontwikkeld voor dit model.


P1060809.jpg

De motor as 5mm ingekort, en nu past de kap netjes:)
 
Laatst bewerkt:
HC heeft alle maten erbij staan hoor.
ik weet alleen niet of je een motor van hc wilt in deze kist?

maar ik zie al dat je het hebt opgelost!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag alles ingbouwd en de Sbach op de weeegschaal gezet totaal vliegklaar incl 2200mah 4s accu 1750 gram met de zwaardere motor:D dus onder het opgegeven gewicht van pilot-rc van 1880 gram

P1060815.jpg

Het turtle deck is van kunstof en in kleur gespoten.

P1060816.jpg



P1060836.jpg

Voor servo's gebruik ik 4 stuks Hitec HS85mg, deze zijn eigenlijk wat te klijn voor de servo openingen, deze zijn voor de grotere Hitec HS-225MG, Hitec 5245MG bedoeld, maar deze wegen wel wat meer, en de 85 voldoen volgens mij ook

P1060839.jpg


Nu nog alles afregelen en cg bepalen
 
te lang

haha k heb toch nog wel s goeie ideeen! is netjes zo jan ! ben benieuwd hoe t vliegt?

@ alex ! k zat er al op te wachten dat je dat zou gaan doen haha! gr rich
 
Zeker weten! Sowieso ga ik van de winter mijn 1.4m Yak overnieuw folien en spuiten in de blue flame kleuren:)


hahaha copycat !!! :wink: kijk maar uit dat Tony het nie ziet van pilot anders krijg je dalijk copyrights voor het schema . :D
 
Vandaag de maiden gedaan:banana:
Toestel vloog goed, alleen het zwaarte punt lag veel te ver naar achteren, en was erg agressief op hoogte, daar ik al 70% expo gezet had, ook moet je de uitslagen van de roeren niet te groot maken, de roeren zijn erg groot.
Na de eerste vlucht de accu een centimeter of 3 naar voren geschoven te hebben ging het al een stuk beter, maar nog wel wat te veel naar achteren.
Langzaam vliegen gaat heel goed de vleugelbelasting is erg laag, ik denk dat een grotere accu geen probleem zal zijn wat wel wenslijk is, want de accu is redelijk snel leeg, heb voldoende vermogen met deze setup, dus een grotere accu is geen probleem volgens mij.
Verder nog wat figuren gevlogen met de sbach, zal binnenkort nog wel wat met de cg gaan testen.

sbachveld.jpg


Ik heb ook een filmje, maar die post ik later nog.

Jan
 
Back
Top