piper cub met OS gemini opknapper

Ik heb dit weekend een mooi koopje gedaan, een piper cub (greatplanes kit) , met OS gemini 120FT met on board starter van Fema , best leuk gadget :) . Is eigenlijk vliegklaar, maar denk eraan om hem opnieuw te bespannen, met oratex, en dan te spuiten. Enkele foto's;

full

full

full

Tot dusver enkele plaatjes van de prachtige motor, motor heeft overigens nog maar paar tankjes gedraaid.

Ik zit nu met verbouwingen in mijn huis, dus zal dat wel voorrang krijgen, maar er word zeker ook aan de piper gewerkt. :cool:
Heeft er trouwens iemand nuttige tips om een toestel te bespannen met Oratex?

Laatst bewerkt door een moderator:
ook mooi zo,n gemini weer n mooie piper op het forum., je kunt als je zin hebt 21 augustus bij ons op de pipermeeting komen., je bent van harte uitgenodigt bij meetings op het forum kan je je inschrijven:mrgreen:

mvgr johan snijders :wink:

Hoe is het met de piper wordt hij opnieuw bekleed.
Ik ben er ook mee bezig hij is van de week gespoten met 2k lak
En is bekleed met oratex
ik ben hem nu aan het opbouwen.
Ik heb de 160 os gemini motor er op
Op de foto ben ik bezig om de juiste maat streep te maken met de regestratie (PH-OEI) komt er op te staan.
Het is een bestaande 1:1 model

5yf08w.jpg

Dezelfde motor maar zonder starter :(
Dat is wel mooi,Wat is de motor dan zwaarder ?

3307civ.jpg

Hoi,

mooie Piper :) en een mooie motor :yes:

Zo'n motor OS 120 FT heb ik op een Big Lift zitten die ik nog vliegklaar moet maken ... althans het lijkt mij dezelfde te zijn, maar dan zonder starter.

IMG_3390_800x600.gif

IMG_3389_800x600.gif

Ik wist niet dat dat een OS Gemini motor heette, weer wat geleerd :)

Er zitten bij mij nu twee open pijpjes aan als uitlaatjes, maar dat gaat bij ons op de club niet helemaal goed komen. Het is de bedoeling dat de motor niet meer dan 80 dB geluid gaat maken.

Iemand een idee hoe dat te realiseren is ? Kom maar op met die suggesties :)

Ik heb ook een Toni Clark Piper van 280 cm span, die nog in aanbouw is. Ik heb eerst getwijfeld of ik doe motor daarop zou zetten, maar dat leek me toch aan de krappe kant. Zou wel mooi zijn voor een beetje schaalgeluid :) Deze Piper zal waarschijnlijk met een 35cc benzine motor gaan vliegen die ik nog heb liggen.

BTW: op de site van OS staat de manual van deze Gemini 120 (maar ook van de 160) motor. Klik maar even hier.
Even scrollen naar onder ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Ik ga hem eerst zo laten lopen en eens kijken hoeveel Db hij maakt
OEPS wij kunnen geen geluit meer meten (gestolen bij inbraak)

daarna eens kijken wat ik er ga doen hij staat al zo lang te wachten voor zijn maiden:):)

Inbraak ? Ai, dat is minder.

Wij hebben helaas geen clubhuis, dat heeft ook zo z'n voordelen ;)

Misschien nog even leuk om te melden: op ebay is vorige week een OS Gemini FT-120 (nieuw in doos) verkocht voor 232 Engelse Ponden :)

Grtz,
Menno

Mijne moet inderdaad opnieuw bespannen worden, ga hem bespannen met cub yellow oratex :) . complete startsysteem weegt 400 gram, dus valt best mee, ik verkoop mijn Fema on board start systeem trouwens, voor geintresseerden;) nieuwprijs 199 euro, mijne mag weg voor goed bod. Reden is omdat ik waarschijnlijk een andere motor in de piper zal steken, en de boxer gebruiken in ander toestel. Blijkbaar zijn er nog wat van die OS gemini's in omloop :)

Ik vindt het wel heeeel leuk :cool:
Maar ik heb op het moment twee andere projecten (vliegtuigen)
Dus dat wordt hem ff niet op het moment :(:(

Als demper gebruiken ze bij onze vereniging, de merker uitlaten voor deze motoren, zeer goed, zeer stil, wel duur.

piper met Gemini

RCFlyer,

ik vlieg ook een piper (great planes) met dezelfde motor.
Ik heb er een gloeiautomaat aan gemonteerd, die het gloeien ondersteunt bij starten en laag toerental. Geweldig mooie langzaamloop met een houten Menz 16/8

Ik heb het NIET gemeten maar volgens mij haalt de motor bij gewoon stationair lopen geen 80dB en ik vraag mij af of dat bij volgas gehaald wordt.

starten en rondvliegend is dat meestal op 1/3 tot een half gas en dan gaat het van plok-plok-plok; net echt.

Volgas, loopings en barrelrolls vind ik niet passen bij een piper.

groet
Peter

Die van mij is van SIG en de motor de Gemini 160 (2x13,26 cc)
Ik weet nog niet hoe hij vliegt maar dat komt wel als het weer wat beter is

Mooi mooi :) ik zie dat er bij die fema starter ook een gloeiautomaat zit, die ingeschakeld word wanneer de motor beneden een vooraf bepaald toerental gaat , wel leuk gadget . Ben nu voor de moment bezig met een Piper van the world models, 2.13m, moet zeggen dat dit een van de betere arf merken is volgens mij, goede kwaliteit enzo, en zeer volledig. daar komt een saito .65 op, zal wel voldoende zijn denk ik.
Ik zie dat veel mensen een voorliefde hebben voor de piper cub, wat erg leuk is :)

is inderdaad zeer goed om een mooi laag stationair te kunnen draaien, zonder het risico om stil te vallen, of toch minder risico ;) . Ben nog op zoek naar een 160 Gemini ,ook voor op een piper, toevallig niemand een in de aanbieding? :)

hou er wel rekening mee. de microsens gloei automaat werkt NIET bij 2.4 GHz van futaba

zowiezo niet bij een FS ontvanger wel gedeeltelijk bij een HS ontvanger...

ik heb de glow4lp maar die werkt prima

kon het niet laten om de motor tot leven te laten komen
hij is nog niet ingelopen en loopt nog niet helemaal goed (moet nog worden afgesteld)
Maar de tank was leeg en erg koud

[media=youtube]KlOtotn7FNc[/media]

Volgens mij uit mijn hooft een FS ontvanger.

De FS ontvangers kunnen digi en analoog servo`s tegelijk aansturen en HS alleen digi of analoog.

ff gekeken en inderdaad een FS 8 kanaals ontvanger

Ik heb vanmiddag de boel maar even in elkaar gezet

1052w4k.jpg

2i91jcl.jpg

Het is een bestaande regestatie
Als het goed is stuurt iemand die de eigenaar kent hem de foto`s ook.
Hij is nog niet helemaal klaar maar het schiet lekker op.:cool:

Back