Piper-meeting 17 augustus 2013

Net als voorgaande jaren, houdt MVC The Wings ook dit jaar weer de jaarlijkse Piper-meeting. Deze zal gehouden worden op zaterdag 17 augustus.

De vaste bezoekers zullen het inmiddels wel kennen. Voor de nieuwelingen:

Deze dag staat speciaal in het teken van de Piper. Dit mag ieder type zijn wat ooit door de firma Piper is gemaakt.
De dag begint ongeveer om 11.00 uur en zal eindigen rond 17.00. Na deze tijd is het luchtruim weer open voor alle types vliegtuigen.

Afsluitend aan deze dag wordt er een bbq georganiseerd. Opgeven kan via dit draadje. De kosten hiervoor worden nog bekendgemaakt.

Wat huishoudelijke mededelingen:

Veiligheid
Het is verboden recht op de pits af te starten en te landen. Vliegen boven de pits en het verlengde hiervan, zowel horizontaal als verticaal, moet vermeden worden. Vliegen achter de lijn van het clubgebouw is verboden, behalve voor starts en landingen. Vanuit de pits starten is niet toegestaan. Van de deelnemers wordt verwacht dat zij volgens deze veiligheidsregels kunnen vliegen en dat zij een WA-verzekering hebben die modelvliegen dekt.
Alleen door de PTT voor radiobesturing vrijgegeven kanalen zijn toegestaan.
Het is niet toegestaan om met turbine motoren vanaf ons veld te vliegen.

Faciliteiten
Het start- en landingsgedeelte van het vliegveld is ruim 100 bij 60 meter. De directe omgeving van het veld is bosgebied. Er is parkeergelegenheid nabij het veld en er is een toilet. Tijdens de fly-in zijn koffie, thee, frisdank, en broodjes verkrijgbaar.
Er is geen stroom op het veld aanwezig om te laden.

Er zijn veel Piper modellen en we hopen dat de meeste ook vertegenwoordigd zullen zijn op onze meeting.

Tot 17 augustus!

Allen die een piper hebben kunnen op deze dag hun kisten op ons veld komen uitlaten,het wordt zoals gewoonlijk weer een gezellig geheel mits het weer een beetje wil meewerken op deze dag.

Ben nu met de laatste finetuning bezig van een Carl Goldberg exemplaar...

full

Is al een oud beestje maar vliegt mooi!

Mits er niks tussen komt ben ik er weer eens bij!

Was gezellig de vorige keer en de bbq uitstekend!!:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een upje. Het komt al dichterbij en de voorbereidingen zijn in de eind-fase.

We hopen voor zaterdag 17 augustus op een groot scala aan Pipers.

De kosten voor de barbecue bedragen 15,- euro p.p. en kunnen overgemaakt worden op rekeningnummer 137183364 t.n.v. Modelvliegclub onder vermelding van barbecue, je naam en het aantal personen.

Tot dan!

Ik hoop dat het op de meetingen bij ons niet zo heet wordt als verleden jaar toen hadden we ook van die tropische temperaturen als nu.

Nog maar een paar daagjes!
We zijn hard aan het werk de laatste dingetjes te doen. Vrijdag gaan we alles opbouwen om er zaterdag en zondag flink van te kunnen gaan genieten.

Tot a.s. weekend!

Niet iedereen meldt zich vooraf, maar we hopen toch op een stuk of 15/20 piloten van buiten de club. Meer is altijd welkom!

Komt er ook nog een sleep-piper?

Dan gooi ik, naast mijn piper, ook nog een zwevertje in de auto!!;)

De BBQ reken ik ter plekke wel af...

Tot zaterdag!!

Hmm ik was vrij tot ik vanavond werd ingepland voor een ballonvaart zaterdagavond ( andere hobby )

De piper staat alweer te lang op de plank :-(

@Loekie, of er een sleep-piper komt weet ik niet, maar misschien dat een van de gastvliegers een sleepkoppeling heeft ingebouwd?
@Jonkje, alhoewel het zondag geen piper-meeting is, mag je zondag toch met je piper komen vliegen. Andere modellen zijn dan ook welkom!

Zo, weer thuis van een reuze gezellige dag!

Mensen van the Wings, dank voor deze dag, het was super!

Ik zie de foto's met spanning tegemoet!

Louis

Back