plaatsen foto op jeti ds 24

Discussie in 'Model elektronica' gestart door warbird, 16 okt 2017.

  1. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    hallo, kan er iemand uitleggen hoe ik een foto kan downloaden op de jeti ds24?
    Ik vind er niets van terug in de manuel
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Laatst bewerkt: 17 okt 2017
  3. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    dat gedeelte heb ik gevonden, heb de usb kabel aangesloten maar verder kom ik totaal niet,
    Wat doe ik verkeerd of vergeet ik iets,
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Daar is iets meer voor nodig...

    In de eerste plaats een foto. Het laden van grote foto's vertraagt het opstartproces van de zender en het wisselen van model. Het display heeft een resolutie van 320 x 240 pixels. Het optimale fotoformaat is dus 320 x 240 pixels. De foto in JPG moet je met een fotobewerker verkleinen tot 320 x 240 pixels om de vertraging zo veel mogelijk te beperken.

    Sluit nu de zender met de USB kabel aan op de computer. Schakel nu de zender in. Op het scherm van de zender wordt gevraagd of je met de USB poort verbinding wilt maken. Bevestig dit.

    Open op de computer de Windows verkenner. De zender moet als een drive zichtbaar zijn. Bij voorbeeld als E:. Klik op de drive en de mappenstructuur van de USB kaart in de zender wordt zichtbaar. Een van de mappen heet "IMG". Plaats de JPG file in deze map. Verbreek nu op veilige wijze de verbindig op de computer met de zender. En beeindig de USB verbinding op het scherm van de zender.

    Ga op de zender terug naar het opstartscherm. Druk op de meest linkse toets onder het scherm. Hier kan je een aantal opties voor het beeldscherm instellen.bij een van deze opties kan je een achtergrondfoto voor het beeldscherm en de transparantie instellen.

    Per ingesteld model kan je een andere achtergrond kiezen.

    Al deze informatie is in de handleiding terug te vinden. Als het instellen van een achtergrondfoto al niet lukt, dan gaat het instellen van complexe instellingen in de modelgeheugens zeker niet lukken. Geef je een goede raad. Lees de handleiding een paar maal aandachtig door. Dat weet je wat de zender kan en waar het terug is te vinden.

    De handleiding is net als een boek over een programmeertaal. Alles over de programmeertaal wordt uitgelegd, maar je vindt er bij voorbeeld geen boekhoudprogramma in. Dat moet je met de kennis uit het boek zelf maken. Zo is het ook met de Jeti handleiding. Alles staat er in, maar om iets te kunnen toepassen, moet je zelf aan de slag en informatie combineren.

    In de handleiding is terug te vinden:

    1. Hoe de zender via de USB poort met een PC te verbinden.

    2. De mappenstructuur.

    3. Grootte en format van foto's

    4. Hoe de foto's zichtbaar te maken en de transparantie in te stellen.

    Alles staat in de handleiding, maar niet bij elkaar. Dat kan ook niet, immers bij voorbeeld de USB verbinding wordt voor verschillende functies gebruikt.

    Succes!
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2017
  5. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    Inderdaad, ik heb het gevonden, bedankt ik kom van futaba en dit is een hele boterham om door te nemen maar nu snap ik hoe de manuel in elkaar zit.gewoon heel anders denken.
     

Deel Deze Pagina