Plaatsing ESC en LiPo’s in boot

Discussie in 'Speedboten' gestart door Mars76, 28 okt 2017.

  1. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Heb dat ook gebruikt.....de liner komt eruit en draait met andere snelheid dan de flex/koppeling en wordt dan alsnog "afgewreten" maar dan tegen de flexsaver ipv de koppeling
    Helpt dus niet tegen dat wat je wilt vermijden.
    Probeer eerst met het vet goed te verdunnen,dat vet dat men verkoopt is bijna altijd veel te dik en taai
     
  2. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Ik weet niet of ik het goed zie maar ik vond zelf de liner erg wit van kleur.het lijkt op een wat oudere liner.ik zou een nieuw setje in de boot bouwen.messingas en teflon.wat ik zelf ook doe is messingas maar helemaal secuur de buitenzijde van de teflon goed ontvetten.ik denk dat dat ontvetten je goed zal doen.grt t
     
  3. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Ik heb nog WD40 olie liggen, kan ik dat gebruiken om het vet wat minder dik te maken? Ik ga ook de motor stand veranderen zodat hij iets minder recht is.
     
  4. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Ik heb direct een nieuwe besteld, bij MHZ in Duitsland. Zal hem eerst ontvetten voordat ik hem monteer.
     
  5. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Na een lange tijd weer even bezig met de boot. Verhuizen en verbouwen doet niet goed voor de hobby :).
    Ik had destijds 2x SSS 4092 1650Kv motoren aangeschaft, had nog 2x 180a hobbywing regelaars.
    Ik wilde op 6s per kant varen.
    In de topic staat een foto van de boot, maar het is erg lastig om de twee motoren goed te monteren in de boot. Zelf een mal gemaakt en carbon motorplaat gemaakt. Deze moet ik vast lijmen wat dan voor rest weinig afstel mogelijkheden geeft.
    Misschien moet ik afstappen van deze boot..? Heeft iemand dit sowieso wel eens twee motorig opgebouwd? Misschien kan die eens foto's sturen voor mijn ref.
    Ik zie op de site van MHZ leuke cat ed hebben en ze bieden ook assembly service zodat ik een "goede" start hebt ipv "aanrommelen" nu.
    Of heeft 1 van jullie een ander goed idee mbt de motoren/regelaars die ik al heb liggen.

    Groetjes Marcel
     
  6. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Ik zie een HPR 135 op Marktplaats staan, maar die is redelijk “duur” voor een tweedehands.
    Op de site van MHZ zie ik een Mystic, kan daar mijn motoren erin of zal dat niet gaan? Deze wordt dan deels gemaakt aangeleverd. Vaart iemand misschien op de Ven in Spaarnwoude?
    Mystic | Catamaran | ARTR | 1380mm (54,33")
     
  7. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Haarlem
    Af en toe laat ik daar mijn Cat uit , stuk kleiner dan die jij aan denkt ( 84 cm MHZ carbon/ keflar mystic ) .
     
  8. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Je moet nu donateur zijn om te mogen varen op de Ven. Niet erg of zo, is wel een fijn stukje varen daar. Voor de rest weet ik niet veel goed vaarwater in de buurt van Haarlem.
     

Deel Deze Pagina