plaatsing ontvanger in f3j

Discussie in 'F3J' gestart door easy, 14 apr 2016.

  1. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Even een newbie vraag ivm met de plaatsing van de antenne draden van een 2.4 ontvanger in een oude HKM f3j Corrado.

    De ontvanger zit net voor de 2 servo's, maar dan komt het gehele neusdeel er overheen geschoven, niet direct mogelijk om door deze de draden naar buiten te brengen omdat het er met regelmaat volledig af en op moet kunnen gaan..

    de antenne draden dan maar in de romp laten (en hoe plaats ik ze dan het best?) of verzinnen jullie toch een manier om ze naar buiten te brengen...

    Heb geen carbon in de neus bij mijn weten..

    alvast bedankt voor eventuele reacties.
     
  2. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Als je zeker weten geen carbon in de neus hebt zitten kun je ze in de romp laten.
    Meestal gaat er bij mij 1 in de lengte richting naar voren. De andere leg ik dan diagonaal op de bodem en fixeer ik met een tape.
    In het begin heb ik wel eens een plaatje gemaakt dat ik aan de ontvanger bevestig met 2 kanalen voor iedere antenne. Dat is iets meer werk.
     
  3. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Hengelo
    Inderdaad gewoon in de romp laten als er de romp 2.4GHz vriendelijk is (niet compleet van carbon !!)

    Zoals in onderstaande foto te zien is zit een antenne in het oranje buisje, de andere in het witte buisje haaks gebogen tussen de servo's. Wel plastic buisje gebruiken.

    Ook dit is een model met opschuif neusconus.
     
  4. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    bedankt voor de reacties, hier een paar fotootjes:

    20160415_175004.jpg 20160415_174823.jpg

    lijkt me allemaal gfk..

    zwaartepunt heb ik ook al zitten zoeken, tussen de 85/90mm.. wat is te prefereren.. blijkbaar nogal goed achteraan..

    en een bijkomend vraagje, hoeveel Ampere BEC gebruiken jullie (minimaal)..
     
  5. A B

    A B PH-SAM

    Lid geworden:
    11 mei 2011
    Berichten:
    41
    Locatie:
    bennebroek
    Klopt easy er zit geen Carbon in
    Wat Karel aan geeft is een goede oplossing
    Maar als je het snel of tijdelijk wild doen kan je ze op de zelfde wijze met typ vastzetten
     
  6. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    BEC?? Een 4 cellen eneloop van 2400 mah met een schakelaar er tussen. Of zelf een ontvangerpakket maken. Of een groene mpx stekker gebruiken als aan/uit schakelaar zoals Karel dat doet. Dat is een mooi systeem.
     

Deel Deze Pagina