Playmobil jet boot

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door daniel.evertze, 12 mei 2018.

  1. daniel.evertze

    daniel.evertze

    Lid geworden:
    25 jan 2015
    Berichten:
    29
    Had nog een jet aandrijving liggen en zat te denken wat ik er mee zou gaan doen

    En toen kwam ik een playmobil boot tegen en me plan was er

    En dit is geboren haha

    Vaart mooi alleen bij wat hogere snelheid begind die wat te stuiterend over het water te gaan nog even uit zoeken of dat op telossen is

    Als er mensen tips hebben zijn ze altijd welkom

    Heb ook filmpje moet even kijken hoe ik die er bij kan zetten
    1526148146272.jpg 1526148167717.jpg IMG-20180511-WA0003.jpeg 20180512_195104.jpg 1526148579086.jpg



     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2018
    Klaas Schouten vindt dit leuk.
  2. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    Geinig projectje, geweldig ook hoe het bootje om zijn as kan draaien.

    Ik zou gokken dat het stuiteren komt doordat de boeg te hoog uit het water komt en dan lucht in de jet trekt. Snelheid eruit, boeg omlaag, water in de jet, boeg omhoog, enz.
    Misschien proberen om een klein beetje meer gewicht voorin te doen. Niet te veel want volgens mij duikt de boeg dan onder, zal een beetje proberen worden.

    Groet,
    Mathieu
     
  3. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.686
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Daniel,

    Zoals je ongetwijfeld wel zult hebben gezien, hebben jetboten geen vlakke bodem maar een flauwe V stelling, dit en het gewicht van de vaarklare boot zorgen voor een goed vaargedrag.
    Je hebt de jet grondig ingebouwd, anders zou ik voorstellen de nozzle iets naar beneden te laten wijzen zodat de neus meer op het water wordt gehouden, niet overdrijven, dan begraaft 'ie de neus en maakt je boot water...

    Een eenvoudigere optie is een paar trimvlakken, die maken de romp langer en kunnen zo afgesteld worden dat het stuiteren wordt tegen gegaan.
    Dit kost wel wat snelheid, maar de boot is rap genoeg...

    Is dat zo'n NQD jetdrive?
    Welke outrunner heb je daar aan geschroefd, als ik vragen mag?

    Groeten, Jan.
     
  4. Snooky

    Snooky

    Lid geworden:
    24 jan 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Drennte
    Mooi gemaakt. Gaat ook goed hard snelste playmobil boot van nl denk ik hahaha.
     
  5. daniel.evertze

    daniel.evertze

    Lid geworden:
    25 jan 2015
    Berichten:
    29
    Dit is is inderdaad een NQD jetdrive die ik heb besteld van aliexpress voor € 12.50 wou hem eerst in een mini rio knutselen maar dat was allemaal net te krap

    De outrunner had ik nog liggen van een neergestorte helikopter weet niet wat voorn merk het is staat er niet op en een 3s lipo er op

    Die trimvlakken had ik inderdaad ook in me hoofd heb nog wel een mooi dun stukje alu liggen maar eens aan de knutelsel aan en kijken of dat wat is

    En heb de volgende jets al besteld en op zoek naar de volgende boot
     

Deel Deze Pagina