Polaris bouwverslagje

Discussie in 'Watervliegen' gestart door jitze, 26 mei 2009.

  1. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    [size=+2]:) wat vliegt dit geweldig !! :) [/size]

    Zojuist even de maiden van de polaris gedaan. Had de uitslagen zoals aangegeven door Mr Shumate en dat bevalt prima. Hier ga ik veel lol mee beleven.

    Mvg,

    Bart

    Ik zeg : Polaris . . .

    [​IMG]
     
  2. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Goed zo Bart,

    weer een "verslaafde" erbij. Het is inderdaad een geweldig ding.

    groetjes
     
  3. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hoi,

    ik wil van de zomer een Polaris mee op vakantie, dus ik denk dat ik daar met mijn bouwtempo maar eens aan moet beginnen... Eerste probleem;

    Ik heb de tekeningen van het originele RCGroups topic gedownload. Als ik de nontiled PDF samenstellingstekeningprint op ware grootte, past'ie op een A3 en kloppen de inch maten niet. Als ik de nontiled PDF onderdelentekening wil printen, past die niet eens op een A0 blad. Wel in de breedte, niet in de hoogte. Maar ik ben bang, gezien de eerste poging van de samestellingstekening, dat die onderdelentekening ook niet helemaal klopt. Wie weet hoe ik dit oplos? Ik kan niet zelf A0 printen, dat laat ik doen bij een online printservice. Maar dan moet het wel goed zijn, niemand kijkt er meer naar tussen mijn order bij de printshop en het moment dat ik hem in de bus krijg, de volgende dag.

    Of heeft iemand de juiste PDF tekeningen in A0 (of zo) formaat?

    [EDIT] De plotservice blijkt erg vriendelijk, en heeft hem op de juiste schaal (kloppend met de meetlatjes) afgedrukt. Jeee! Nou nog aan depron komen, dat blijkt niet erg makkelijk. [/EDIT]

    Alvast bedankt,

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2013
  4. MickFly

    MickFly

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik wil aankomende winter voor het eerst een simpel rc vliegtuig bouwen. Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat de echte Depron erg lastig is te krijgen, maar dat de 5mm ondervloer platen van de Kwantum ook gebruikt kunnen worden.
     
  5. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  7. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Vraag bij een interieur winkel welke houten vloeren verkoopt naar polypron. Vaak kunnen ze dat bestellen voor je. 1x1 meter platen 6mm dik. Ongeveer 3,50 euro
     
  8. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    4e Polaris

    Het werd wel weer eens tijd om een nieuwe Polaris te bouwen aangezien ik geen genoeg krijg van dit model. Mijn 83% versie was aan vervanging toe. Dat was 'ie eigenlijk al direct na de eerste vlucht.

    Ik heb ook een 100% versie en een mini van 68%, maar deze 83% is mijn favoriete maat.

    Dus, de oude gesloopt voor onderdelen en aan een nieuwe begonnen.

    Vleugeltjes snijden, scharniertjes en carbon latjes inlijmen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bullet connector's plaatsen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Omdat ik eigenlijk nooit goed uit kwam met het CG, en allerlei fratsen met de lipo moest uithalen om dat goed te krijgen, heb ik de ESC in de staart geplaatst dit keer.
    [​IMG]

    Een U-vorm koel element aangebracht:
    [​IMG]

    Ook de servo's wat verder naar achter geplaatst dan bij eerdere modellen.
    [​IMG]

    Het accu compartiment is afgeloten van de rest van het model. Als hier water in mocht lopen dan kan het verder nergens heen.
    [​IMG]

    Eindresultaat.
    [​IMG]

    De donkergrijze transparante plakfolie is van dat spul om de ruiten van je auto mee te blinderen. Daar had ik al 10 jaar een rol van in de kast liggen.
    [​IMG]

    Na de maiden flight van vandaag vond ik toch de contrast wat aan de lage kant dus heb ik nog wat rood folie voor de onderkant gebruikt. Morgen nog maar eens proberen. Hopelijk is dat nu een stuk beter.
    [​IMG]

    M'n vorige 83% Polaris was mijn favoriete ragbak. Hopelijk gaat deze z'n plaats innemen al zal ik wel wat voorzichtiger zijn. Misschien heb ik 'm wel te mooi gemaakt.
     
  9. MickFly

    MickFly

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Rijnsburg
    Hij ziet er inderdaad bijna te mooi uit om mee te vliegen. Welk materiaal heb je gebruikt? Depron 6mm?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    6mm Depron inderdaad. Mijn vorige was van 5mm Kwantum grijze depron.

    Ik heb er vandaag mee gevlogen maar er stond wel een straf rommelig windje. De wolken lagen gingen ook verschillende kanten op.
    De Polaris werd alle kanten opgesmeten. maar hij is nog heel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. MickFly

    MickFly

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik wil er zelf ook een gaan maken. Wordt eerste depron project. Kwantum is dichtbij, maar heb liever witte depron. Moet daar nog een adresje voor vinden in omgeving Katwijk/Leiden. Gisteren lijmpistool gekocht. Dat moet de boel wel bjj elkaar houden toch?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Beter de lijm van de Action (goedkoop en goed), Uhu POR of Belizell (oranje = langzaam of groen = snel maar wordt bruin).
    Hot glue alleen gebruiken om servo's vast te zetten, niet om te lijmen.
     
  13. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Da's mijn advies ook.
     
  14. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    Zo, heb de Polaris op m'n verlanglijstje gezet.
    Eerst een aantal watervliegtuigen vergeleken, (ik zat te twijfelen tussen de Polaris en de Drongo, die is namelijk steviger zonder zo'n motor-pylon, maar 20 graden downthrust op de motor is me gewooon teveel), dus Polaris it is. :)

    Anyway, ik twijfel tussen 100% en 120%, vooral omdat ik met de 120% m'n setup uit m'n trainerkist kan hergebruiken. :)
     
  15. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Leuk.

    Ik ben benieuwd naar je resultaat. Als je de motor-pylon een zwakke schakel vindt, wat het ook wel is, dan kan je altijd nog wat verstevigingen aanbrengen zoals ik dat heb gedaan.

    Succes met de bouw.
     
  16. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  17. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ja, ik heb m zelf. Is dezelfde als de Ripmax Joysway.

    Vliegt uitstekend, maar mist wat power om goed van gras te starten. En er zitten slechte propellers bij, maar da's makkelijk te vervangen.
     
  18. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Is zelfs plug and play !!
     
  19. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    Hoe had jij 'm verstevigd dan, gewoon met carbon stokjes toch?
    Ik zal de draad op RCG verder lezen om te zien wat ze daar nog meer gedaan hebben, kwam iig al dingen tegen over tape, carbon stokjes, en/of extra panelen, zoals dit:
    [​IMG]

    Anyway, ik ga eerst de Moth die op m'n bouwtafel staat afmaken voordat ik hieraan begin, maar hij staat zeker op de lijst. :)
     
  20. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Blader eens terug in dit forum. Goeie informatie genoeg.
     

Deel Deze Pagina