Polaris bouwverslagje

Discussie in 'Watervliegen' gestart door jitze, 26 mei 2009.

  1. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Bijna.

    Van de balans klopt niet veel, behalve als je met 1200mA lipo's wil vliegen. Maar da's een beetje weinig voor dit model. Een zwaardere lipo (1800 tot 2200mA) moet een stuk verder naar achter geplaatst kunnen worden. Daarvoor zal je een beetje moeten rommelen met de plaatsing van de ESC en de accu bevestiging.

    Maar wat ik al zei, dit ding vliegt wel heel erg goed.

    Al geef ik toch de voorkeur aan mijn zelfbouw Polarissen. Aangezien ik dan zelf kan bepalen wat de motor setup gaat worden. De Skipper heeft 850 gram thrust (volgens de specs :rolleyes:), mijn 100% Polaris gaat dik over de 1000 gram.
     
  2. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Inderdaad, de aanbevolen set-up voor de zelfbouw Polaris is toppie ... Hij gaat daarmee prima !
    Ik vloog hem met een 3S1600 pakketje van 30/40 C en het zwaartepunt was daarmee prima voor mij ( lipo zat voor in de neus )
     
  3. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    De zomer komt er aan . . .. tijd voor polaris nummer 3 , hoop dat deze wat langer leeft ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bijna gereed . ..

    Mvg,

    Bart
     
  4. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Dat ziet er heel netjes uit, daar hou ik van. Heb je bruislijm gebruikt?

    De Polaris blijft een heerlijk model om te bouwen en te vliegen. Ik heb er inmiddels 4 gebouwd waar er nog 3 van vliegen.

    Ik zou zelf alleen wachten met beplakken en verfraaien tot alles in elkaar zit. Ik zie dat jij er wel rekening mee gehouden hebt, maar bij mijn eerste Polaris had ik lijm op tape. Dat was geen goeie combi.

    Succes met de maiden. Hopelijk krijgen we snel wat beter weer.
     
  5. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Bedankt , ik heb idd bruislijm gebruikt van Bison. De pylon heb ik met epoxy aan de vleugel en romp verlijmd.

    Mvg,

    Bart
     
  6. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Poging 3 is scheepsrecht :rolleyes:
    Deze gaat veel beter vliegen dan je vorige 2 pogingen. Let maar op.

    Ik zou wel, als het nog kan, iets maken waardoor je makkelijk de motor kan vervangen. Ik vond de standaard setup net iets te sloom.
     
  7. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Leuk filmpje ;)

    Mijn 1e polaris heeft een boom ontmoet :( en de 2e verloor zijn connectie met de zender en ging zo het Oostvoornse meer in . . vliegen deden ze geweldig.

    Nummer 3 is er zo goed als klaar voor :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mvg,

    Bart
     
  9. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Mooi man! In de originele kleuren. Helemaal af.
     
  10. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Zojuist de maidenflight gedaan vanaf het Oostvoornse-meer. Het ging perfect ! alle uitslagen en expo's zoals voorsgeschreven en heb gewoon heerlijk ontspannen kunnen vliegen.
    Voor de 2e vlucht de lipo iets verder naar achteren geplaatst waardoor het nog beter vloog en iets feller op elvator was. Inmiddels 3 vluchten gemaakt van 7min. Lipo voltage na 7min was ongeveer 3.75v. Het kleurenschema is erg goed zichtbaar in de lucht en ook is de boven en onderkant goed te onderscheiden. Ondanks de felle zon waren de leds nog goed te zien.

    Ik zal volgende keer mijn zoon mee vragen om foto en video materiaal te maken.


    Mvg,

    Bart
     
  11. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Zoals belooft hier een filmpje :



    Mvg,

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. tukker64

    tukker64

    Lid geworden:
    6 sep 2013
    Berichten:
    35
    Locatie:
    goor/westerhaar
    mooi hoor, ik ben zelf ook bezig met een polaris, mijn allereerste depron model :p
    ik heb alleen nog maar een trainer gevlogen en heb nog niet erg veel ervaring met bouwen (zeg maar nul).
    ik zat al een tijdje te zoeken naar een model wat ik zelf kon bouwen en als ik geen vriendin had zou ik zeggen dat ik verliefd werd op dit model :D

    hebben jullie nog (bouw) tips voor de polaris?
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  13. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ja, gewoon beginnen!

    Gebruik een superscherp mes om te snijden anders gaat het Depron rafelen. Probeer ook het mes zo haaks mogelijk te houden.

    Snij eerst alle onderdelen, dan ben je daar vast vanaf. Ronde delen snij ik altijd wat ruimer uit en laat daarna de template nog even zitten zodat ik met een schuurblokje de ronding perfect kan afmaken.

    Denk goed na over de bouwvolgorde zodat je er niet ineens achter komt dat de romp al dicht zit terwijl er nog een servo bij had gemoeten.

    Suc6!
     
  14. tukker64

    tukker64

    Lid geworden:
    6 sep 2013
    Berichten:
    35
    Locatie:
    goor/westerhaar
    zo ver was ik al haha :p
    ik heb de romp in elkaar, vanavond even de bodem eronder plakken, ik wacht nog op de electronica voordat ik de romp dicht maak en de staart in elkaar zet.
    helaas is het depron op sommige plekken heel iets gerafeld maar gelukkig worden die plekken toch bedekt met een andere laag
     
  15. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Filmpje van mijn Polaris op het wasserflugtreffen Wisselersee.



    Cheers,

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. luigi

    luigi

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    103
    Beste Polaris deskundigen,

    Even een vraagje over de carbon main wing spar, installeren jullie de spar zoals in de beschrijving, dus de vleugel in tweeën snijden en dan weer aan elkaar lijmen met de spar
    ertussen of maken jullie op een of andere manier een gleuf in de vleugel waar de spar
    ingelijmd wordt ?
     
  17. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn

    Ik snij de vleugel doormidden en gebruik dan een platte 6mm carbon spar. Goed met tape tegen elkaar houden en iets zwaars er op terwijl de lijm droogt.
     
  18. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ik sneed de vleugel zeker niet in twee !! Met een dremel voorzien van een freesje maakte ik de gleuf in het depron. Op voorhand even checken op een stukje afval hé
     
  19. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Iedereen heeft zo zn methodes, maar compleet doorsnijden en een platte carbon lat er tussen lijmen werkt echt prima.volgens mij ook een stuk eenvoudiger. Maar goed, ieder zn voorkeur. En ik heb ook geen dremel :rolleyes: misschien een mooi kerstkadootje.
     
  20. luigi

    luigi

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    103
    Andreotti en Knive-Edge bedankt voor jullie reaktie. Er zijn meerdere wegen naar Rome dat blijkt maar weer en uiteindelijk met hetzelfde resultaat. Ik ben gisteren even aan het testen geweest met een soldeerbout met hulpstukje om een gleuf te maken in het depron waardan de carbon buis in gelijmd kan worden. Het lijkt erop dat ik deze weg naar Rome ga nemen.
     

Deel Deze Pagina