PPJoy: Zender als joystick(FMS, MS FS e.d.)+Tru-Flite

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door G, 10 jan 2005.

  1. jimmy

    jimmy Guest

    Ja wel op het goede protocol, maar krijg onder dat protocol de melding invalid sync byte met trillende getallen (32...)????
     
  2. G

    G Guest

    @ Laurens:
    Heb je je seriële poort vroeger in gebruik gehad met andere apparaten, bijv. infra-rood ontvanger van TV-kaart, telefoon-datakabel e.d.?
    Misschien kunnen oude drivers daarvan problemen geven.
    Als het kabeltje niet goed zou zijn, openmaken en iemand vragen of die het goede schema even door wil meten.
    Je kan misschien ook een ander protocol proberen, aangezien het geen Dragonfly zender is, al zou er niet veel verschil in zitten.

    @Jimmy:
    Dat is vreemd, de verbinding tussen zender en computer is er wel, maar toch klopt er iets niet.
    Het zou kunnen dat de zender een ander protocol gebruikt, indien het geen Dragonfly zender is.
    Controleer ook even op oude drivers(Zie bericht aan Laurens hierboven)

    Groeten, Geoffrey 8)
     
  3. @ G

    nee er heeft nooit wat anders aan de COM poort gezeten PC is net nieuw. Ik heb de kabel open gemaakt en de draad doorgemeten de buiten wand en 1 pin zijn in gebruik en die zijn goed. verder zie ik geen rare losse dingen. ik vind het erg vreemd en ook heel jammer :cry:
     
  4. Ik krijg mijn dragonfly DF45 zender ook niet werkend,

    hij blijft aangeven:

    Joystick device: virtual joystick 1 Error 2 opening joystick

    en invalid sync byte 0 (knippert)

    XP geeft wel aan dat hij nieuwe hardware gevonden heeft, maar automatisch installeren van de software werkt niet

    Wat nu ??????????????
     
  5. jimmy

    jimmy Guest

    Hallo
    Heb ondertussen van alles geprobeert, en het lukte niet.
    Nu heb ik de zender van heli aangesloten en dat werkt wel,dat wil zeggen ik zie beweging.

    Nu komt het volgende probleem, het kalibreren.
    Natuurlijk van alles geprobeerd en natuurlijk alles verstelt.

    Hoe moet het staan bij het kalibreren? en wat is er wel en niet aangevinkt?

    alvast bedankt voor de hulp tot dusver, gr. Jimmy
     
  6. archivaris

    archivaris

    Lid geworden:
    10 jul 2005
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Aarde
    Zijn er ook forum leden welke een (zelfbouw) USB interface gebruiken op basis van het JoyWarrior24RC IC (Duits)?
     
  7. G

    G Guest

    Sorry voor de late reactie, was eventjes naar Spanje :lol:

    @ mamba8000/Xray m18:
    Als de drivers niet automatisch gepakt worden, moet handmatig de drivers van PPJoy/Virtual Joystick gekozen worden, kan via apparaatbeheer.

    @Jimmy: Als het goed is, stond er in de hoofdpagina/tutorial aangegeven welke kanalen gereversed moeten worden, maar dit verschilt echter wel eens. Door middel van te vliegen op de sim, merk je al gauw welke kanalen niet goed zitten.

    @Archivaris: Nog niemand gezien of gehoord.

    Groeten, Geoffrey
    8)
     
  8. ErikDijkstra

    ErikDijkstra Guest

    Aangezien dit meer over de dragonfly zender gaat dat het draadje van Joost over de printerpoortkabel zet ik het hier maar neer.

    Is er iemand die zijn dragonfly zender heeft gekoppeld aan de printerpoort i.p.v. aan de seriele?
    Mijn laptop heeft geen seriele aansluiting en ik heb eigelijk geen zin om ongezellig boven te gaan zitten (daar staat een computer met wel een seriele aansluiting).

    Mocht het iemand gelukt zijn? Zou ik dan mogen weten welke pinnen ik moet gebruiken? (kan de kabel wel doorknippen maar dat vind ik zonde)
    Ik wil een nieuwe kabel maken met behulp van een printerkabel en een s-video kabel.

    Groet en alvast bedankt,
    Erik
     
  9. PsychoMark

    PsychoMark Guest

    Heb 'm niet aan parallel gehangen, maar wel aan m'n laptop; door middel van een USB-to-Serial converter... dit kost iets meer als een doe-het-zelf oplossing uiteraard, maar het werkt wel prima, dus wellicht ook een mogelijkheid. Enige probleem wat ik had is dat ik de converter eerst los moest koppelen en dan pas de zender eraan omdat Windows 'm anders als seriele muis detecteerde en m'n cursor alle kanten op ging :D
     
  10. ErikDijkstra

    ErikDijkstra Guest

    mm, zo'n ding kan ik altijd nog proberen. ik denk dat ik gewoon die andere kabel openmaak en kijk hoe het zit. Volgens de site van olivier heb je maar 2 draadjes nodig voor een paralelle aansluiting. pin 10 en 18, dus ik hoop dat er niet zoveel meer draadjes inzitten.
     
  11. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    Ik kon het eerst ook niet voor elkaar krijgen maar nadat ik dit gelezen had had ik het vrijwel meteen aan de praat :D tx
     
  12. G

    G Guest

    Goed te horen :D
    Meestal krijg ik alleen de problemen te horen :lol:
     
  13. Bast75

    Bast75 Guest

  14. Bast75

    Bast75 Guest

    lol,
    kom er net achter dat de download button niet werkt op deze site,

    Voor de geïnsteresseerden, ik heb hem nog.
    stuur me berichtje als je hem wil.

    Greetz,
    B.
     
  15. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik heb deze thread nu een beetje doorgelezen en ik heb het idee dat de kennis niet geheel gebundeld is.
    Ik heb een totaal handleiding op onze site staan voor de bouw van een paralelle Interface kabel voor minder dan 5 euro en het gebruik er van.
    Ook staat hierin de installatie van PPJoy en dergelijke.
    Wat iedereen blijkbaar mist is dat je een interupt moet toewijzen aan de paralelle poort om PPJoy werkend te krijgen onder XP.
    Het staat allemaal in de handleiding:
    http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Interface/Zender-interface voor simulator V2.2.pdf

    Mocht dit overbodige info zijn.... Gewoon negeren.
     
  16. aviador

    aviador Guest

    hallo,
    ik heb een kabeltje voor aan m'n smartech zender ( hetzelfde als die van dragonfly denk ik?) waar een seriele stekker aan zit.
    ik heb ppjoy maar krijg hem niet aan de praat, ik heb de stappen gevolgt en ook gekeken naar de link boven mijn bericht.
    bij ppjoycom staat er ook een balkje met ''serial protocol''.
    ik moet daar dus ''zhen hua 5 byte protocol'' invullen, hierop reageert de zender in fms niet :(
    ik kan ook '' fms pic 9600 baud'' kiezen, maar dan gaat ziet hij de zender wel vaag, maar werkt alsnog helemaal niet juist :mad:
    wat moet ik nu doen :?:
     
  17. InFx

    InFx Guest

    Hallo mensen!
    Ik heb twee weken geleden een dragonfly df45 overgekocht van iemand.
    Bij deze set zat ook een kabeltje die op de compoort van een pc kan.
    Ik heb de hele handleiding gevolgd die op deze site staat en ik heb ook alle posts gelezen en nog kan ik het niet werkend krijgen.

    Ik heb alle instellingen wel goed daar ben ik bijna 99% van overtuigd, maar als ik PPjoyCOM opstart en de goede compoort selecteer dan is er het volgende te zien:

    Joystick device: Virtual joystick ; Succesfully opened joystick.
    Serial port: Com1 (of 4*) ; Reading serial stream

    Serial protocol: Zhen hua 5 byte protocol
    Invalid sync byte 0

    Deze 0 trilt een beetje en als ik de zender uit zet dan stopt ie met trillen en blijft gewoon 0. Op andere protocollen geeft hij nog meer flippende cijfers.
    Ik heb zelfs al een speciale usb naar com stekker gekocht maar deze doet precies het zelfde.
    Ik denk nu dat of de kabel niet goed is of de zender.

    Wil iemand die ook zo'n kabel heeft misschien de stekker open halen en zeggen welke kleur draad op welke pen zit?
    Mijn eigen stekker heb ik al bekeken en er zitten bij mij 4 draaden in: zwart-7, rood-3, groen-5, wit-2.
    Als dit het ook niet is dan moet ik het in de zender zoeken.
    BVD :help:
    [/list]
     
  18. Rob.

    Rob. Guest

    Ik heb van daag net Walkera 35A V2 - 75 cm binnen. :lol:

    Hierbij zit een 6 kanaals zender maar geen simulatorkabel.
    Weet iemand of het bovenstaande ook werkt op een 6 kanaals zender of is dit alleen voor 4 kanaals zender geschikt en zit er daarom ook geen kabel bij?

    ps. Voor de mensen die nog op zoek zijn, hier is een kabel te koop voor 11 Euro.

    http://www.rchobby-online.nl/index.html?target=dept_41.html&lang=nl
     
  19. Tschouten

    Tschouten Guest


    Ik heb eigenlijk het zelfde probleem... Alle installaties liepen top. ik krijg alleen het volgende scherm te zien bij de ppjoyCOM
    [​IMG]


    Hij geeft code error 5 aan.. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? Alvast bedankt!
     
  20. aviador

    aviador Guest

    Bij mij staat er dit:

    [​IMG]

    dit zou goed moeten zijn toch?
    hij ziet hem nu niet bij hardware in configuratie scherm, maar wel helemaal trillend in FMS :(
     

Deel Deze Pagina