Prestatie winst na het gebruik van afterrun ???

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door handysam, 2 jun 2007.

  1. handysam

    handysam Guest

    Hallo iedereen,

    Ik heb een Protech nitro blast en ik moest een week wachten op onderdelen.
    Dus ik had voor de eerste keer afterrun in m'n motor gedaan. Dat ging allemaal goed maar toen de onderdelen binnen waren en de auto weer in elkaar zat (de onderdelen hebben niets met de motor te maken), Ik wou dus weer eens gaan rijden en het was eerst wat moeilijk om al die afterrun uit de motor te halen maar toen hij goed en wel gestart was. Reed hij lijk veel sneller en agressiever dan anders. :?
    Ik keek eens naar de motor terwijl hij aan het draaien was en de gloeiplug rookte 8O . Ik heb mijn tankje uitgereden en toen ik hem wou oppakken om hem terug te zetten kon ik de onderkant van het chassi niet vast pakken ( de kant van de motor) vanwege de warmte. De afstellingen waren dezelfde na de laatste keer dat ik gereden had en de brandstof was ook dezelfde. :?

    Is er een of ander probleem en heeft iemand van jullie dit ook al eens voor gehad of is dit normaal?

    Alvast bedankt.
     
  2. Spyker

    Spyker Guest

    Een goede afstelling van de motor verschilt nogal eens. Waarschijnlijk heeft de motor te arm gedraait.
    Dit verklaart het "sneller en aggressiever" wat je zelf aangeeft en de hitte van de motor.

    Ik weet niet niet of je vandaag gereden hebt, maar de buitentemperatuur is een stuk hoger dan afgelopen week.
    Je zou dus de motor rijker moeten afstellen als de o.a de buitentemperatuur stijgt. :wink:
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Buitentemperatuur is het minst belangrijk, luchtvochtigheid en luchtdruk bepaalt de zuurstofgehalte en dat kan invloed hebben op de afstelling.
     
  4. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    En de lucht vochtigheid is gewoon vies hoog de laatste paar dagen.
     

Deel Deze Pagina