Printen van een V-mount?

Discussie in '3D Printen' gestart door Peter Den, 1 apr 2018.

  1. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Beste 3-printer mensen.
    Ik heb geen verstand van 3-d printen (en ga dat ook niet krijgen), maar ik vond de volgende site:
    https://www.thingiverse.com/thing:1695704
    De tekst vertaald door Google translate geeft:

    Overzicht V-mount voor zweefvliegtuig (f5j-standaard). Het weegt 5 gram en heeft een zeer goede stijfheid. Hoogte van de basis tot het midden van de giek 50 mm. Openingsarmen bovenaan 32 mm. Wapens met een dikte van 1,5 mm. Afgedrukt in PLA, 0,1 mm (een tiende) elke laag op 40 mm / sec. Het is piola, het weegt niet de 2 gram van de Drela Vmount, maar het is ook niet gek van gewicht / prijs. Er zijn twee versies beschikbaar, één voor 13 mm en één voor 18 mm. Schroef en moer M3 x 30 mm
    Nu heb ik de indruk dat het hier een ''recept'' voor een 3-d printer betreft voor het printenvan een v-mount: een nogal lastig te maken onderdeel voor zwevers.

    Kan er iemand eens kijken of dit een ''te doen'' dingetje is en of iemand in dat geval bereid is dit soort dingen te maken, wat dat dan zou moeten kosten?
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Welke versie heb je nodig ?
    Het ontwerp is printtechnisch niet slim gemaakt. Een deel, de V, hangt in de lucht en dat komt de kwaliteit van de print niet ten goede.
     
  3. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.885
    Locatie:
    Barneveld
    Ben toch aan het oefenen met m'n 3D printer, dus zal een poging wagen.
     
  4. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    In eerste instantie een 18mm, maar ik zou in zijn voor beide versies een paar stuks.