Probleem Carson nitro auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door stanb2002, 30 jun 2017.

  1. stanb2002

    stanb2002

    Lid geworden:
    29 jun 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik heb een paar vraagjes over mijn nitro auto. Ik heb een Carson nitrobone met een refle x 2.4 GHz receiver en een Carson cs-3 servo.

    Er zijn 2 problemen

    1. Ik kan helemaal rechts sturen, maar maar een klein stukje naar rechts terwijl hij goed afgesteld zou moeten staan.

    2. Als ik mijn zender en auto aanzet gaat mijn throttle servo een beetje heen en weer zonder dat ik iets doe.

    Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik deden problemen kan verhelpen?
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Is dat een zender waar je de maximale uitslag per servo, per richting kan instellen/beperken?

    1.
    Zoniet:
    De servohevel op de stuurservo losmaken en dan liefst alles terug op neutraal zetten:
    zowel mechanisch: beide verstelbare? stuurstangen links-rechts gelijkzetten, als elektrisch: alle trimknoppen op de zender op 0 (midden) zetten.

    Daarna de servohevel (met de wielen recht) terug op de stuurservo monteren en de paar millimeter die eventueel nog nodig zijn, bijtrimmen op je zender.

    Waarschijnlijk is nu iets mechanisch zodanig langs 1 kant gezet, zodat je servonulpunt helemaal in de andere richting bijgesteld is.

    2. altijd eerst de zender aanzetten, dan pas de auto, nog steeds hetzelfde probleem?
     
  3. stanb2002

    stanb2002

    Lid geworden:
    29 jun 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Doetinchem
    Bedankt voor de reactie wat betreft het sturen,
    Ik zet altijd eerst de zender aan en dan de auto maar als ik de auto start dan geeft hij ook gelijk gas zonder dat ik iets doe, moet ik de servo dan vervangen ?
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Misschien staat ook het middelpunt van de gasservo niet op 0?
    Als je je nitromotor NIET start, dus gewoon zender en ontvanger aanzet, reageren stuur- en gasservo dan correct op gas/rem, en links/rechts?
     
  5. stanb2002

    stanb2002

    Lid geworden:
    29 jun 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Doetinchem
    Ja ze reageren er wel op maar als ik geen gas geef of rem dan beweegt de gasthrottle alsnog heel erg dus ik denk dat er iets met de servo is
     
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    De ontvangerbatterijen zijn nog vol?

    Je kunt altijd proberen de stekker van de gasservo en de stuurservo te wisselen (zonder dat de nitromotor draait), en dan te kijken als het nog steeds dezelfde servo is die stoort, dan zou je kunnen uitsluiten dat het aan de ontvanger/ontvangst ligt.
     
  7. stanb2002

    stanb2002

    Lid geworden:
    29 jun 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Doetinchem
    Oke dan ga ik dat proberen! Dankuwel voor uw hulp
     
  8. stanb2002

    stanb2002

    Lid geworden:
    29 jun 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Doetinchem
    Welke van de drie zijn voor de gas en stuur?
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    1 is stuur, 2 is gas/rem
     
  10. stanb2002

    stanb2002

    Lid geworden:
    29 jun 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Doetinchem
    Het probleem verplaatst zich naar het stuur, de wielen gaan nu heen en weer in plaats van de gas throttle
     
  11. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Het heen-en weer gaan, dat is lichtjes 'bibberen'?
    Omdat het probleem nu niet meer bij dezelfde servo zit, dan moet het probleem toch in de ontvanger zitten.
    Blijft dit 'bibberen' ook tijdens het rijden, of gewoon de eerste seconde(n)?
     
  12. stanb2002

    stanb2002

    Lid geworden:
    29 jun 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Doetinchem
    Ja dat zou wel moeten aangezien dat bij de gas throttle ook zo was, ik heb een Carson refle x 2.4 GHz ontvanger daar heeft het dus mee te maken ?
     
  13. stanb2002

    stanb2002

    Lid geworden:
    29 jun 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Doetinchem
    Het is inderdaad meer bibberen dan heen en weer gaan en de stuurservo maakt best wel veel geluid als ik de wielen aanraak
     

Deel Deze Pagina