Probleem Futaba T6EX 2.4 Ghz

Discussie in 'Electronica' gestart door dennis_h, 7 mei 2011.

  1. dennis_h

    dennis_h Guest

    Hallo,

    Is er iemand die mij verder enige info omtrent bovenstaande zender kan geven?
    Ik heb laatst in een koop een tweetal Heli's aangeschaft, tw:
    een complete E-Sky Belt CP V2, welke nagenoeg nieuw was en goed werkt
    en een Align Trex 450XL met bovenstaande Tx/Rx combi.

    Nu ben ik er aan toe om de ontvanger in de Trex te gaan bouwen en te programmeren, echter kom ik er nu achter dat de LED op de Rx ROOD blijft
    branden bij het "binden" wat zou moeten betekenen dat deze geen ontvangst heeft. Kijk ik echter achterop de zender dan zie ik daar ook geen LED's branden. Klopt dit? Of moeten deze LED's zowiezo oplichten? De zender reageert voor de rest wel op allerlei instellingen in het menu etc, wat op mij overkomt dat de zendmodule faalt. Kan iemand mij zeggen of dit correct is en nog belangrijker, wat ik er aan kan doen of waar ik hem kan laten repareren. (PS, Ik krijg wel spanning binnen op de Zendmodule)

    Bij voorbaat dank en mvrgr Dennis
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.948
    Locatie:
    Rotterdam
    Is ook bijna niet uitgelegd in de bijgevoegde handleiding van de ontvanger

    Dat rode lampje op de ontvanger houdt in dat hj geen signaal ziet.
    Dus jouw ontvanger is nog niet aan jouw zender gekoppeld, dus zien ze elkaar nog niet

    Op de ontvanger zit ergens een knop.
    Kun je met een puntig dingetje of pen indrukken.
    Hoe het precies zat weet ik ff niet, maar volgens mij was het het knopje indrukken en ong 5 sec ingedrukt houden, zender aan, en na een paar tellen knopje los laten.

    Rode lampje zou dan moeten gaan knipperen
    En na een sec of 10 a 15 zou hij op groen moeten springen, dan is alles ok
     
  3. dennis_h

    dennis_h Guest

    Bedankt voor het meedenken, hetgeen je beschrijft is me wel duidelijk, het probleem is alleen dat bij het inschakelen van de zender volgens mij de LED's op de achterzijde van de zender even moeten gaan knipperen cq branden, en dat gebeurt dus niet, vandaar dat de ontvanger ook niets ziet en ROOD blijft branden. Dus volgens mij is de zendmodule stuk. Ik zou alleen graag willen weten waar en of zoiets te krijgen of te repareren is.

    grtz Dennis
     
  4. ceppodo

    ceppodo Guest

    Hey Dennis,
    De LED op de achterzijde van de zender knippert bij aanzetten een paar seconden rood groen om vervolgens groen te blijven branden.
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Inderdaad, na het inschakelen bekijkt het 2,4 GHz module eerst even de omgeving, wat te zien is door het afwisselend oplichten van de rode en de groene led. Als alles in orde is schakelt-ie in, wat te zien is aan het continu oplichten van de groene led.

    Doen de ledjes helemaal niets, dan is de accu een keer verkeerdom aangesloten geweest. De voeding is dan stuk en ik zie de zender dan vanzelf wel hier bij de servicedienst verschijnen.
     
  6. Deleur

    Deleur

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    5
    @Corrien Hallo Corrien, heb je enige idee hoe ik contact kan opnemen met de servicedienst? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem zoals hier bovenstaand en zou dit graag zsm willen oplossen ivm de verkoop van mijn boot
     
  7. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Volgens mij is dit je zojuist al gelukt :D.
     
  8. Deleur

    Deleur

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    5
    Klopt helemaal Jan. Na nog wat zoekwerk kwam ik achter het telefoonnummer :thumbsup:. Bedankt alvast
     

Deel Deze Pagina