probleem met genesis powerboat 2 x leopard brushless motor

Discussie in 'Speedboten' gestart door Danny Wilhelm Pedersen, 10 jul 2017.

  1. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    van de ene zijde IMG_1609.JPG
    ja via marktplaats bij iemand uit rijssen en heeft mij daar niks over verteld wel dat hij keihard vaart ?? kreeg ik dus nog niet voormekaar heb wel een nieuwe zender en ontvanger moeten plaatsen zat er niet bij dus ???
     
  2. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Keihard varen met minimale kennis denk ik ? Dus ....
     
    savage .26 picco vindt dit leuk.
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Heb je de boot zien varen? Of verkoper op zijn blauwe ogen geloofd?

    Dit ga jij niet d.m.v. forum alleen redden, vrees ik. Iemand moet live alles met jou na lopen. En je tegelijkertijd de oren van je kop lullen met kennis, do's and don'ts.
    Ik zou kleiner beginnen, om kinderschoentjes te verslijten, en fouten (die je net als iedereen zult maken) zijn minder duur. Deze boot even op de schap leggen.

    De Kv parameter (zegt niets over motorvermogen!!!) van motor is zeer belangrijk, want stroom loopt op met derde macht van Kv. Dubbele Kv, en motor zal 2³ = 8 keer meer stroom trekken.
    Als je Kv van motor niet weet dan kun je het makkelijk zelf bepalen. Vier methoden zelfs:
    www.bavaria-direct.co.za
    → motor constants
    → Kv
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2017
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Is er niemand in de buurt van Prinsenbeek die Danny even kan helpen?
    Er was toch altijd vrij veel te doen wat betreft boten rond Eindhoven en Breda?
    Kleine moeite om dan iemand even te helpen als hij naar een vaarplek komt.

    GJ
     
  5. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    2 goeie regelaars,motoren en er dan een kluwen van deans,ec3 of 5 ,xt stekkers aan gaan hangen
    Dat doe je toch niet!

    Waarschijnlijk geluk gehad dat er zwakke lipos in steken die de gevraagde stroom gewoonweg nooit hebben kunnen leveren anders had gans dat kluwen gewoonweg aan elkaar gesmolten of erger.

    Zoek om te beginnen al eens op wat het kv van de motoren is en het formaat,haal
    die koelmantel er af,gegevens staan eronder,met leopard gaat dat vrij makkelijk.

    Meet de props.

    Koop een hoop 5.5 mm bullets en verander alles van die huidige connectors

    Koop nieuwe lipos met minimum 40c waarde maar wacht tot je het kv van die motoren kent zodat we je kunnen zeggen hoeveel cellen je moet hebben!

    Zet je lvc zeker niet te laag ,dat is niet de kern van jouw probleem ,je hebt andere oorzaken

    zet die lipos en esc deftig vast,alleen met wat velcro is gewoonweg niet voldoende,bij de eerst flip worden die lipos door de romp gelanceerd en is er van alles kapot

    Controleer je koeling,zitten precies nogal wat korte bochten in

    Knip die kabelbinders rond de motordraden en stroomdraden los

    En indien je niet kan solderen of je hebt te weinig kennis,zoek iemand die je kan helpen,dit is geen beginners setup maar hier moet je toch al enige kennis van zaken voor hebben om dit hier in orde te krijgen
    Alles is blijkbaar aanwezig maar hier is wat avondjes werk aan en ik heb de indruk dat je hulp nodig hebt,zoals gezegd dit is niet voor een beginner dit is gewoon erg maar dan ook erg gevaarlijk
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2017
  6. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    helaas geloofde ik de beste man hij vertelde mij dat hij er mee had gevaren in italie en wel zeker 120km/h ging ik heb er 2 gekocht bij hem 1 met een enkele as en motor (splinternieuw) die heb ik doorverkocht aan me maat en die vaart perfect maar ik ging voor de 2 assige en daar heb ik dus wat problemen mee ik zal vandaag zodra ik tijd heb de koelpak verwijderen om te kijken naar de motors inhoud kom ik dus op terug mvg Danny Pedersen ps en uiteraard niet te beroerd om een stukje te rijden als iemand bij het sleutelen kan helpen .
     
  7. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    geen enkel probleem als ik langs iemand moet rijden idd volgens afspraak mvg Danny Pedersen
     
  8. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Wat heb je dat betaald?
     
  9. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Dat maakt toch niet uit?
     
  10. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    alles bijmekaar 600euri dus hierbij ook even de foto van de motorcap. IMG_1616.JPG
     
  11. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    blijft een leuke hobby IMG_1617.JPG

    ben al op zoek naar een hobbywing programmeur en kijken of de instelling kloppen misschien accu/lipos in serie zetten of zend/ontvanger kalibreren zal ook een filmpje bijzetten van de eerste trip
     
  12. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    helaas te groot maar staat op me FB
     
  13. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    De motoren trekken 135A volgens de specs, zouden op 3s aan een prima toerental moeten kunnen komen.

    Die accu's kunnen de stroom niet leveren, ze worden te zwaar belast en de spanning zakt in. Dan is het niet gek dat de snelheid inzakt of de regelaars in de beveiliging schieten.
    Accu's met minimaal 40-50C en 5000mAh zouden al een hoop moeten schelen.

    Hoe groot is de diameter van de gebruikte propellers?
     
  14. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Al die stekkers tussen regelaars en accu's zijn ook niet bevorderlijk. De dunne bedrading tussen regelaars en condensatorbankjes is ook bedenkelijk..
     
  15. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Die "dunne"bedrading tussen de regelaar en de extra capbank is standaard voor die regelaar ,doodnormaal daar loopt immers amper stroom door
    Zijn dus 3s motoren,of als je wild gaat doen 4s
    Zou voor wat langere vaartijd 5800 mah of zelfs nog iets groter in lipos gaan,wel min 40c kopen
    Sleutelen is nu eenmaal een deel van de hobby,je hebt alles om hier iets moois van te maken maar gaat alleen wat tijd en werk vragen
     
  16. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Haarlem
    En vooral beslist NIET de lipo's in serie zetten !
     
  17. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Standaard betekend niet optimaal Ben..
     
  18. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Van deze esc zijn er duizenden verkocht, turnigy....seaking......of onder welke naam nog allemaal
    Maar ken niemand die de draadjes tussen esc en capbank heeft vervangen,aan de koeling werd soms iets gewijzigd maar voor de rest een prima regelaar,blijf daar gewoon vanaf,ik vaar 3674 motoren met een 120 A regelaar en dat gaat ook
     
  19. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Je hebt gelijk... Ik ga deze discussie niet aan. Electrisch is het gewoon niet ideaal, daar kan ik ook niets aan doen. Ik onderbouw dat liever met feiten en niet op verkoopcijfers, jouw gebruik en weet ik niet meer..
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Veel connectorsoldeertips, do's & don'ts, met video's
    S39 / S65 en soldeer-vet/pasta zijn grote bagger!!! - MBF

    Dat staat er een beetje onhandig zo.
    De motoren kunnen 135ampère aan, volgens die opgave. Hoe veel stroom zal gaan lopen bij vol gas is afhankelijk van spanning, Kv, prop-diameter en -spoed, en niet van de regelaar. Is die feitelijke stroom te groot ... sssizzzle :(

    En ook belangrijk, wat is hun spoed?
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2017

Deel Deze Pagina