probleem met nieuwe Apache 2500 LiPo lader

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Anonymous, 29 apr 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb sinds kort de Apache 2500 lader voor mijn 3s1200 LiPo packs. Echter, ik krijg de hele tijd een foutmelding van de lader; het rode lampje CVG/ERR gaat branden. Nu heb ik al verschillende voedingen gebruikt: een omgebouwde PC voeding, die netjes 12,40V onbelast geeft (met autolamp op 5V) en met een hagelnieuwe AFX 13,8V/10A DC regulated voeding. Allebij geven hetzelfde rode foutlampje op de lader. De lader heeft volgens de gebruiksaanwijzing een ingangsspanning van 12V-13,8V nodig. (op lader zelf staat 10,5V-15V)

    Ik heb de lader en de LiPo terug gestuurd naar hobbydeals.nl (goede customer support van Johan!) en hij heeft de lader en LiPo getest. Bij hem gaf het laden geen problemen! Ik geloof dat hij een auto accu heeft gebruikt.

    Omdat ik al een voeding en een PC voeding heb gekocht wil ik ook nog eens niet 40 Euro aan een accu uitgeven. Weet iemand waar het nou aan kan liggen en belangrijker, hoe kan ik het verhelpen? Zijn er mensen die ook deze lader/LiPo combinatie gebruiken en zo ja, met wat voor voeding dan?

    Bedankt, Lennart
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dit is bij mijn Apache 1500 ook verschillende keren gebeurd maar toe bleek dat mijn lipo onderspanning had en dan weigert hij de accu te laden. Na effe een flinke duw in de rug met een nicad lader waren de cellen weer boven de 3 volt per cel en accepteerde de apache lader de cellen weer.
     
  3. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    En wat zegt de manual over de betekenis van die lampjes??

    rood knipperend is fout,
    Groen: accu is vol
    en.... constant rood = accu wordt geladen.....
     

Deel Deze Pagina