Probleem met stepdown op Pdb

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Kleijntje, 19 mei 2016.

  1. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Ik ben voor het eerst een drone aan het bouwen. Ik heb weinig ervaring met solderen en dat toch wel een dingetje als een drone bouwt
    Ik wil nu een stepdown op het pdb solderen, maar dat gaat voor geen meter. Ik heb pootje aan de stepdown gesoldeerd, maar ik krijg hem niet goed op het pdb gesoldeerd.
    VRAAG: mag ik op de 4 soldeer punten geen gaatjes boren zodat ik er vier pinnetjes in kan solderen en daar de stepdown weer op kantoor solderen.

    [​IMG]
     
  2. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Ik snap je want heb hetzelfde pdb. Na veel gedoe toch gelukt. Probeer nog even door
     
  3. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Ik begrijp niet dat voor 90% van de aansluiting van ESC's en connectors en een gaatje is voorzien en alleen voor stepdowns en accu aansluiting niet.

    Ik neem aan dat dit met een reden is gedaan, maar anders denk ik dat een gaatje boren in de aansluitpunten voor de stepdowns alleen maar beter is, ook met het oog op het loskomen van de soldeerpunten bij een harde landing of crash.
     
  4. Rooster

    Rooster

    Lid geworden:
    30 mei 2013
    Berichten:
    104
    Het is eigenlijk de bedoeling dat je het stepdown printje vlak op het pdb soldeert, zonder pootjes. Je loop dat wel kans dat tie los knapt bij een harde landing (door flexen en buigen van het pdb)
    Gaatje boren zou ik niet doen. Afgezien van het feit dat je kans hebt dat je de soldeereilandjes eraf boort is het volgens mij een dubbelzijdige print. Grote kans op "magic smoke" dus.
    Ik zou de stepdown gewoon met 4 korte draadjes aan je pdb solderen en het printje zelf met dubbelzijdig plakband op zíjn plaats plakken. Op die manier heeft het flexen en buigen van het pdb tijdens een harde landing geen effect op de solderingen
     
  5. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Wat rooster zegt, net voor het pdb solderen, het is bij mij ook gelukt. Succes
     
  6. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Bedankt voor de hulp.

    Ik ben erg aan het prutsen geweest en ik kreeg geen contact meer op de punten op de pdb die voor de BEC waren en heb het nu zo gedaan.

    [​IMG]

    Verdient geen schoonheids prijs. Maar het werkt
     
  7. John van Bemmelen

    John van Bemmelen

    Lid geworden:
    19 jun 2016
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Almere
    Oefening baart kunst. Tja, als je niet zover in het zuiden had gezeten, had ik je wel kunnen helpen. Solderen is inmiddels een tweede natuur voor mij.
    Ben benieuwd naar hoe die worden gaat. Ik ga ook een uitdaging aan met de King Kong 188 en de elektronica uit een Trooper 150 (Syma x5c).
     
  8. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Inderdaad, solderen is toch wel iets wat je moet leren/kunnen. Hij heeft al gevlogen, dus het werk allemaal, alleen wat problemen met flight controller, maar dat komt ook weer goed.
    Volgende keer zal het solderen mij ook beter af gaan.
     
  9. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Die bec erop solderen is ook lastig. Had er ook moeite mee.
     
  10. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Maar tof dat het gelukt is ! Veel plezier met vliegen
     
  11. John van Bemmelen

    John van Bemmelen

    Lid geworden:
    19 jun 2016
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Almere
    Zekers. Als ik je tegemoet kan komen in het delen van mijn soldeerervaringen, laat het dan maar weten :thumbsup:
    Ben nog wel benieuwd naar je totaal plaatje, betreffende dit project :rolleyes:
    Goeie vlucht :)
     

Deel Deze Pagina