Probleem met stepdown op Pdb

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Kleijntje, 19 mei 2016.

  1. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Ik ben voor het eerst een drone aan het bouwen. Ik heb weinig ervaring met solderen en dat toch wel een dingetje als een drone bouwt
    Ik wil nu een stepdown op het pdb solderen, maar dat gaat voor geen meter. Ik heb pootje aan de stepdown gesoldeerd, maar ik krijg hem niet goed op het pdb gesoldeerd.
    VRAAG: mag ik op de 4 soldeer punten geen gaatjes boren zodat ik er vier pinnetjes in kan solderen en daar de stepdown weer op kantoor solderen.

    [​IMG]
     
  2. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Ik snap je want heb hetzelfde pdb. Na veel gedoe toch gelukt. Probeer nog even door
     
  3. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Ik begrijp niet dat voor 90% van de aansluiting van ESC's en connectors en een gaatje is voorzien en alleen voor stepdowns en accu aansluiting niet.

    Ik neem aan dat dit met een reden is gedaan, maar anders denk ik dat een gaatje boren in de aansluitpunten voor de stepdowns alleen maar beter is, ook met het oog op het loskomen van de soldeerpunten bij een harde landing of crash.
     
  4. Rooster

    Rooster

    Lid geworden:
    30 mei 2013
    Berichten:
    104
    Het is eigenlijk de bedoeling dat je het stepdown printje vlak op het pdb soldeert, zonder pootjes. Je loop dat wel kans dat tie los knapt bij een harde landing (door flexen en buigen van het pdb)
    Gaatje boren zou ik niet doen. Afgezien van het feit dat je kans hebt dat je de soldeereilandjes eraf boort is het volgens mij een dubbelzijdige print. Grote kans op "magic smoke" dus.