probleem met versteveging BISMARCK

Discussie in 'Marineschepen' gestart door stefan12, 2 jan 2009.

  1. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo freek

    sneller een romp maken kan inderdaad
    spanten en daar styrodure tussen en dan een bandschuurmachine en na een uurtje is je romp klaar
    daarna 14 dagen styrodure stofzuigen
    het gaat hier over de bestaande romp die uit het bouwpaket dus
    ik bouw reeds meer dan 30 jaar rompen en om een rompje van 8 cm breedte en 125 cm lang recht te houden moet je echt wel goed kunnen bouwen
    want anders hou je een banaan over
    wat bread en butter als na deel heeft is dat de ruimte in de romp niet zo groot is of je moet beginnen met frezen en schuren aan de binnen kant wat niet zo makkelijk is

    wat het varen aangaat wij hebben backboord ,stuurboort en duiken want ik bouw duikboten
    moet toch mijn avatar weer eens aan passen met een van mijn boten inplaats van dat testbeeld
    de info die ik geef is de door mij gebruikte methode die IK gebruik
    maar door de jaren heen heb ik reeds veel rompen gezien die spijtig genoeg heel slecht gebouwd waren al was de rest van de opbouw en de kleindelen wel van een heel hoge qualiteit

    groetjes raf
     
  3. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    jep is zo
     
  4. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    ik ga hier niet meer posten als je me wilt vinden kijk bij de chat of bij 1:200 bismarck
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Ik zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. Hebben mensen hier wel door dat ze het tegen een 12 jarige hebben?

    Ik vind het echt verbazingwekkend om te zien hoe volwassen kerels bijna over elkaar kunnen struikelen om allemaal dat 12 jarige jongetje te vertellen hoe fout hij het doet.

    Voor de rest zal ik mij er niet mee bemoeien, maar dit moest ik wel kwijt nav. het lezen van dit topic. Ik ga nu mijn broek weer optrekken, want die was afgezakt.

    @Stefan12: gewoon lekker blijven bouwen en de instructies volgen. Als je nog G4 zoekt, bij vliegtuigen wordt het wel eens gebruikt om een toestel 'te glassen'.. bij een winkel als Hobbyin koop je een liter voor ca. 10 euro. (www.Hobbyin.nl       De site voor vliegend nederland). Als je die belt en het bestelt heb je het 2 dagen later in huis (laat je ouders anders even bellen/bestellen).

    Om G4 aan te brengen kun je gebruik maken van een lakrollertje. Ga het niet superdik opsmeren, dat hoeft niet, gewoon lakken alsof je een tafel lakt. Als je het binnen 24 uur gaat schuren, is het nog te schuren. Daarna ook wel, maar al een stuk lastiger.

    Voor de rest is het wel verstandig om te luisteren als mensen met veel ervaring wat zeggen! ;)
     
  6. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    ja helemaal gelijk maar ik zit nu nog meer op de 1:200 bismarck
     
  7. mixit

    mixit Guest

    Heb ik begrepen dat je 7 euro zakgeld per week krijgt en je in een paar dagen de boot 350 euro duurder hebt gemaakt?
     
  8. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    jep rc erbij 175 euro hij is zonder rc erbij 260 70 ofzo ik zit nu op 28 d8 ik ik heb de rc niet gekocht maar het was wel gelijk me 13de verjaardagcadeau haha ik ben pas in oktober 13
     
  9. satanslawyer

    satanslawyer Guest

    hallo allen ben er nieuw bij van vandaag
    ook ik ben bezig met de bouw van de bismarck 1/200 en momenteel aan deel 11 van de 140 lol
    heb er nog een probleem bij op mijn rug getrokken ,
    ik ga namelijk de derde schroef ook aandrijven en ga stap voor stap alles uitleggen op mijn site
    zo voor die dat ook willen kunnen daar terecht
    en voor die dat vragen hebben kunnen ook steeds bij mij terecht
     
  10. kelvin

    kelvin Guest

    verstevging

    je zit te twijfelen over dat verbandgaas etc....

    ikzelf heb het gedaan met gewoon verbandgaas van de kruidvat. had 2 rolletjes nodig.
    ik heb het eerst ingesmeerd met stevige houtlijm van UHU daarna het gaas eroverheen even 10 min laten drogen en weer houtlijm eroverheen.
    dat is nu al 4 maanden gelden ben al bij nummer 37.
    maar je kunt het natuurlijk ook met hars insmeren of iets dergelijks

    check mijn model van de Bismarck

    [76106] kelvin-maakt-de-bismarck-van-hachette
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  11. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    zou,t nie proberen :D want ik zal de eerste zijn die een paar gaten in jou romp maak :)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2010
  12. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    :worship:[​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    loop wat achter met de romp voorderest is alles oke
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015

Deel Deze Pagina