probleem overladen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door bartol1988, 27 mei 2004.

  1. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Ik heb gister mijn 5 cellige nimh accu 1000 mah van gp. Opgeladen met een lader die 4,8-9,6 gaat en met 300 mah laad ong 6 uur lang. Alleen toen ik hem eraf haalde gaf ie geen stroom, en hij maakte raar geluid. Toen heb ik hem maar snel. weggelegd. vandaag alles eraf gehaald en stond er charge with 100 mah. Kan ik de accu nog redden?
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Als je de spanning van de accu meet geeft ie dan een spanning van rond de 6 a 6.5V ?? of veel lager? of helemaal niks meer?
     
  3. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Helemaal niks meer volgens mij geen ledje gaat er op branden ja ff heel even zag ik iets maar verder....
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Ik ben bang dat dit het einde is van je accu. Wanneer je gaat laden met een lader die niet automatisch stopt als je accu vol is dan moet je heel goed opletten bij wat je doet. Hoe hoger de laadstroom des te slechter je accu er tegen kan als je overlaad. In dit geval heb je de accu met 80% overladen en dat is wel heel erg veel. Als hij nu 0V afgeeft dan is er minstens één cel onderbroken of zijn ze allemaal kortgesloten. Hoe het ook zij deze accu is volgens mij alleen nog maar geschikt voor de chemisch afvalbak.
     

Deel Deze Pagina