Probleem SKYRC eFuel Power Supply 30A - te hoge uitgangsspanning

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door alm, 16 sep 2016.

  1. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    253
    Heb de transistors binnen. Oorspronkelijk zitten er dus de volgende twee types op:

    SS8050 en de SS8550

    Vervangende types zouden zijn:

    FMMT619 en de FMMT720

    Welke is nou de vervanger van de SS8050 en de SS8550? Zou het moeten opzoeken in de datasheet van die twee types, maar wellicht dat iemand mij hier in zou kunnen helpen?
     
  2. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    253
    Ik denk dat ik eruit ben. Heb even in de datasheets gekeken en deze vergeleken.

    De SS8050 is een NPN transistor en de SS8550 een PNP.

    De vervanger voor de SS8050 zou dan moeten zijn de FMMT619 en voor de SS8550 zou dan de FMMT720 moeten zijn.

    Samengevat zouden de transistors Q12,Q13 vervangen moeten worden door de FMMT619. Transistors Q14, Q15 zouden dan vervangen moeten worden door de FMMT720.

    Knipsel.PNG
     
  3. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    253
    Ik heb vanavond de oude transistors er voorzichtig afgehaald. Eerst wat verse tin op de aansluitingen gedaan en daarna met tinzuig litze eraf gehaald. Zo kwamen ze redelijk snel los. Uiteraard voordat ik begon heb ik gemeten of er nog spanning stond op de dikke elco. Dat was niet het geval. Voeding had ook al een tijdje uitgestaan.
    De nieuwe transistors geplaatst en met vloeibare tin weer vastgesoldeerd op de print. Daarvoor had ik de aansluitingen voorzien van soldeer flux.
    Alles weer in elkaar geschroefd, stekker erin en hoppa! Hij doet het weer! Zal binnenkort nog wat foto's plaatsen van dit project.
    Al met al toch redelijk snel en voor weinig geld weer kunnen repareren.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
  4. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Had ik dit eerder geweten dan had ik het bij mijn voeding ook zelf gedaan, ben 'm nu al drie maanden kwijt namelijk (teruggestuurd naar de winkel en die hebben 'm naar SkyRC gestuurd)...

    Maar hij deed het bij mij helemaal niet meer, of die transistoren kortsluiting maakten en daardoor de stoppen lieten springen is niet meer na te gaan voor mij dus. Maar zover was het niet gekomen als ik dit eerder had geweten vermoedelijk.
     
  5. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    253
    Ik had ook een mail gestuurd naar Skyrc paar weken terug. Nog niets van ze gehoord. Teleurstellend... Zal ze nog een mail sturen.
    Vind ook dat die winkel jou voeding gewoon moet omruilen. Onacceptabel dat je zo lang moet wachten!
     
  6. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Had gisteren opnieuw gebeld naar de winkel maar die verzochten een mail te sturen naar hen, dan zouden ze er achteraan gaan... Als zij ook geen reactie krijgen van SkyRC dan schiet dat ook niet op. Hopelijk valt het mee en komt er snel reactie.

    Omruil voor een nieuwe zou wel het mooiste zijn, waarbij ik dan wel gelijk achter nieuwe transistoren aan ga zodat ik ze gelijk kan vervangen bij problemen.
     
  7. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    253
    Ik zal mijn mail nog eens forwarden naar Skyrc en erbij vertellen dat jij ook op een antwoord wacht.... Zodra ik wat hoor, plaats ik hier op het forum wel een bericht.
     
  8. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Kan bijna niet zijn dat ze niet op de hoogte zijn van de problemen... Op rcgroups ook diverse meldingen gezien toen ik er naar zocht.
     
  9. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    253
    Zo, net een mail gestuurd. Erg teleurgesteld in hun service. Afwachten......

    En inderdaad, meer mensen hebben hetzelfde probleem met deze voeding.
     
  10. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    253
    Heb een antwoord gehad van Skyrc:

    Hi Nico,

    Good morning.

    Sorry for the delayed reponse.
    I checked the serial code you provide, the 30A power supply unit you have at hand was produced on 7th May, 2014.
    You said this unit is a never used one, I guess it must be stored for a very very very very long time.

    Anyway, abt your problem, are you able to replace the electronic parts yourself?
    If yes, pls try to replace the electronic parts Q12, Q13, Q14, Q15?
    The problem comes from this part. You can also check in below link:
    https://sites.google.com/site/donut...wer-supply-voltage-issue/the-actual-fix-efuel

    Further assistance, feel free to contact me.
    Best Regards
    Shawn
     
  11. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Heb reactie gehad van de winkel over mijn voeding, ze melden nu dat er water/vochtschade zou zijn en dat dat de oorzaak is van het defect aan mijn voeding en dat dat niet onder de garantie valt. Ik weet niet hoe ze hier bij komen, want ik heb de voeding alleen binnen gebruikt en zeker niet in een vochtige omgeving. Heb ook foto's waarop geen vocht of waterschade te zien is. Is bovendien in de originele doos opgestuurd met plastic zak om de voeding heen (zoals die uit de winkel kwam). Heb ze gevraagd om bewijs te sturen van de water/vochtschade en nu al een week niks gehoord... Teleurstellend dit, weet niet of SkyRC dit gemeld heeft of dat ze zelf maar wat roepen om er onderuit te komen... Slechte service is het wel, heb de voeding meer dan drie maanden geleden opgestuurd en krijg na drie maanden te horen dat er water/vochtschade zou zijn... Wie weet wat er in de tussentijd mee gebeurd is.

    @Nick_66 heb jij wellicht een direct e-mailadres waar ik heen zou kunnen mailen bij SkyRC om e.e.a. na te vragen? Kan uiteraard per PB.
     
  12. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    253
    Excuus voor mijn late reactie. Geen mail ontvangen dat er een reactie is gekomen op dit topic. Het volgende email adres heb ik gebruikt:

    info@skyrc.cn
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    27.077
    Locatie:
    Druten / NL
    Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een priv├ębericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Voor priv├ębericht/conversaties kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. mail niet meer over het hoofd ziet. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
    Het kan ook zeer handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel te vermelden, dan kan iedereen dat altijd links naast je berichten zien. Voor helpende handjes, drinkgelagen, verwijzingen naar hobby-locaties, clubs en winkels, of gewoon een schouder om op uit te huilen.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2017
  14. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    @Nick_66 Ik heb dat e-mailadres ook gebruikt en kreeg netjes antwoord van SkyRC. Zij hebben mijn voeding, nagezocht op basis van serienummer, niet ontvangen nog aangemeld gekregen voor reparatie. Ze wilden graag een track&trace nummer hebben en dat heb ik opgevraagd bij de winkel, maar die hebben er uiteraard niet op gereageerd. Heb het aangemeld bij Webshop Keurmerk (www.keurmerk.info) omdat de winkel daarbij is aangesloten, maar de eerste inhoudelijke reactie is nog niet echt positief te noemen (copy-paste van wat de winkel zegt en verder geen aanvulling van de kant van Webshop Keurmerk).

    Als er echt water/vochtschade is in mijn voeding dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om daar ook daadwerkelijk bewijs voor aan te leveren zou je zeggen, maar het blijft bij woorden en geen bewijs. Het heeft er alle schijn van dat ze onder de reparatie uit willen komen omdat er maar een jaar fabrieksgarantie op de voeding zit en zij dus na dat jaar opdraaien voor de kosten van de reparatie.

    Een zoektocht op de naam van de winkel levert wel meer resultaten op van mensen die benadeeld zijn door deze winkel. Op hun site zijn alle berichten uiteraard alleen maar positief, maar da's niet zo gek want negatieve berichten zullen ze wel gelijk verwijderen... Een winkelbespreking mag hier niet, dus zal de naam hier niet noemen.
     

Deel Deze Pagina