probleempje HET RC motor

Discussie in 'EDF forum' gestart door Crasher, 28 mrt 2013.

  1. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hallo beste mensen,

    Heb vandaag alle electronica van mijn eflite f86 aangesloten, alleen de motor heb ik nog niet van fan voorzien.

    Wanneer ik de lipo aansluit werkt alles, alleen wanneer ik 1x beetje gas geef gaat de motor lopen en blijft lopen. Doe ik het gas uit en vervolgens weer aan dan draait de motor ongeveer 1 seconde en stopt vervolgens. Dit heb ik nog eens met 2 andere motoren geprobeerd en gaf hezelfde probleem.

    Ook nog eens geprobeerd met andere motor met fan. Deze bleef het wel doen. Toen de HET RC motor voorzien van fan en toen deed deze het ook.

    Is dit toeval of een soort beveiliging?

    Wie kan het mij vertellen, hoor het graag!

    Gr Jerry
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ik denk niet dat het probleem in je motor zit, maar in je regelaar. Elke regelaar heeft een maximaal toerental dat hij kan aansturen, waarschijnlijk gaat die onbelaste motor daar overheen.
     
  3. koelma

    koelma

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Zevenhoven
    Hoi,
    Sommige regelaars kunnen niet goed overweg met een onbelaste motor. Ik heb dit gehad met de Funjet Ultra van Multiplex. Ik wilde namelijk even zonder propeller draaien maar toen werkte de moto/regelaar heel vreemd.
    groet,
    Frank
     
  4. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    bedankt voor de antwoorden. Vandaag nogmaals onder belasting, dus met fan, geprobeerd met verschillende motoren en ze blijven gewoon lopen. Ik weet niet of het met toerental te maken heeft, want ik heb in geen geval meer dan 10% gas gegeven.

    Gr Jerry
     

Deel Deze Pagina