Problemen met Ardupilot APM 2.6

Discussie in 'Model elektronica' gestart door peterhoogesteger, 19 dec 2016.

  1. peterhoogesteger

    peterhoogesteger

    Lid geworden:
    19 dec 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zeeland
    Hallo allemaal,

    Een vriend van mij en ikzelf hebben voor ons PWS bedacht om een zelfontworpen drone te gaan bouwen.
    Voor de flight controller zijn we naderhand op de APM 2.6 uitgekomen.
    Allemaal leuk en aardig, maar het lukt ons niet om de drone de lucht in te krijgen. Probleem: we kunnen de drone niet "armen". Hij blijft "disarmed". Er komen foutmeldingen zoals: Bad Velocity, High GPS HDOP, en zo kunnen we nog wel doorgaan.
    We weten ondertussen van veel problemen wat het betekent, maar we een aantal waarden veranderen (wat we gezien hebben in YouTube video's) gaan deze problemen wel weg, maar er staat nog steeds "disarmed", maar niet waarom!

    Dus onze vraag is: herkent iemand hier zo misschien deze problemen en weet ze ook op te lossen? U/je zou ons erg uit de brand helpen!

    Met vriendelijke groet,

    P en P
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Zender mode 1 of mode 2? Armen is per mode anders.
     
  3. peterhoogesteger

    peterhoogesteger

    Lid geworden:
    19 dec 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zeeland
    Als het goed is gewoon mode 2
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Kijk eens HIER. Daar staat de (een?) procedure hoe je de zaak moet "armen". Let op het kan alleen in enkele modes, staat de controller niet één van die modes dan zal je hem niet kunnen "armen".
     
  5. Bas Hamans

    Bas Hamans

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Lelystad
    Ik heb veel ervaring met de APM. Ik gebruik de APM 2.8 in mijn boot maar of je dat ding nu in een boot, rover, drone of plane gebruikt maakt niet veel uit.

    Ga nu naar de ardupilot site en daar kun je alle info vinden want ik merk dat de basis kennis bij je ontbreekt. Dit is de link waar je specifiek naar zoekt, first flight and pre-arming safety check en arming/disarming.
    http://ardupilot.org/copter/docs/flying-arducopter.html

    Maar eigenlijk adviseer ik je de youtube reeks van painless360 te kijken. Die behandelt alle aspecten van de apm
     

Deel Deze Pagina