profiel omzetten

Discussie in 'Aerodynamica' gestart door trebor siuhyn, 29 jul 2013.

  1. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Ik ben bezig met een RC Vogel in het verleden snee ik de vleugel met de hand maar ik heb ook een CNC en wil de nieuwe vleugels daarmee gaan snijden.
    Nu is het probleem dat op de tekening wel de snijsjablonen staan maar niet het profiel type nu is mijn vraag hoe is zoiets te realiseren ik heb bv proffili al door gespit op soort gelijk maar hij staat er niet tussen.
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    Je zal het profiel dan over moeten trekken op mm papier en op basis daarvan de coordinaten moeten samenstellen. Die coordinaten kan je invoeren/inlezen in profili
     
  3. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    dat had ik ook al gedacht maar toen kwam bij mij de vraag hoe bereken je dat is er toevallig iemand die hier een beschrijving over
     
  4. Rob Hermens

    Rob Hermens

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Steenwijk
  5. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    de demo ziet er goed uit alleen werkt het bij mij in de praktijk niet na het drukken op transfer gaat hij terug naar het begin:confused:
     
  6. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    - Scan het profiel in.
    - Maak het profiel helemaal zwart, alles erbuiten helemaal wit.
    - Opslaan als BMP of JPG oid.

    Met Profili kun je een profiel importeren uit een afbeelding. Je moet even zoeken waar het zit. Ik meen onder 'import' maar ik heb hier Profili niet bij de hand.

    Soms komen er rare dingen uit, dan moet je het nog eens proberen met alleen een zwarte lijn als profiel-contour, de rest weer wit.

    Raar dat die "Welches TragflÀchenprofil ist das?" niet werkt. Ik heb het meermaals met succes gebruikt (ook getest of de uitkomsten wel correct waren door er een bekend profiel in te douwen ...).
    Experimenteer daar ook nog eens met een volledig zwart profiel en alleen de contouren?!

    Laatste suggestie: plaats eens een foto van het profiel. Wellicht heeft iemand hier een goed idee ....

    Dirk
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Profielen Eddy the Eagle.....

    [​IMG]
     
  8. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    klopt het is voor Eddy :D
     
  9. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    @Dirk Nou foto van het profiel plaatsen hoeft niet meer gewoon :rtfm: van Profilli want als je inderdaad het profiel in scant en in Import als gif in laad zet hij gewoon het profiel erin :D.
    Ondertussen draaid de cnc ook al en maakt de vleugeltjes voor de nieuwe Eddy.
     
  10. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Kijk, anderhalf uur verder en de profieltjes rollen al uit de machine ... :D
    Dat noem ik nog eens klasse!
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Die staat al heel lang op de nominatie om te bouwen. Heb wel interesse in een schuimsetje ujit de CNC machine.....
     
  12. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    ja soms ben je zo gefocust op iets dat je alleen maar moeilijker gaat denken terwijl de oplossing 10x voor je neus langs komt.
    Maar ik heb nu een setje mooie hol gesneden vleugels :D ben nu de romp in DEV fuse Foam aan het zetten.
     

Deel Deze Pagina