Profiel teken programma

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Berrie, 26 apr 2004.

  1. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik zoek een gratis programmaatje om vleugelribben te tekenen. Het programaatje moet bijvoorbeeld ook de overgangsribben kunnen bepalen als van een 10% dik wortel profiel naar een 8% dikke tip wil. De ribbetjes zouden als dxf-file te voorschijn getoverd moeten kunnen worden.......

    Weet iemand zo'n programmaatje te vinden?
     
  2. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    kan profili dat niet?

    ik verwacht eigenlijk dat je dat al hebt geprobeert....
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Winfoil kan dat ( niet gratis maar bijdrage miniem )

    Stevo
     
  4. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik ben ook al lang naar op zoek en nog nooit gevonden. Er is altijd wel wat mis. Of ze kunnen geen liggers op een vaste afstand tekenen of geen ronde gaten op een vaste afstand voor een vleugelpijp of het programma gaat hangen als je de dikte van een profiel wijzigt etc etc.
     
  5. Delcam

    Delcam Guest

    Het antwoord is "Compufoil" dat kan alles want genoemd werd en het blijft niet hangen. Ik ben er zeer tevreden over met ook opvallend goede ondersteuning van de maker.
    Ik kan het niet ter beschikking stellen om te proberen maar je kan een demo downloaden. Er wordt ter beveiliging een codering gebruikt die per PC wordt aangepast en hardware specifiek is voor een bepaalde PC. Maw, bv. een harddrive vervangen leidt tot een nieuwe codesleutel in de PC die weer wordt herkend door een nieuwe sleutel die je direct per e-mail krijgt als je erom vraagt en gerigistreerd gebruiker bent.
    Het programma vind ik een aanrader.

    Profili wordt ook steeds beter maar heeft nog niet het niveau van Compufoil.

    Hans Delemarre.
     
  6. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  7. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Bij opstarten:

    [​IMG]
     
  8. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Bedankt voor de antwoorden!

    Ik heb gisteren een demo gedownload van Compufoil. De maatvoering is in inches? kan nergens iets vinden om het in mm te laten werken.

    Profile lijkt me we wat. Ook het bedrag van 10 euries staat me wel aan. Daar ga ik me eens verder in verdiepen........ Zie ook het nieuwe draadje.


    Ik hoef alleen maar het profiel te tekenen. HQ10/3 naar HQ9/3, in een meervoudege trapeziumvorm. Ik ben van plan de Soaringstar te clonen. :twisted: Maar dan betaalbaar, het zal wel een tijdrovend karwei worden. De sparingen etc. teken ik in ACAD. Daar kan ik redelijk snel mee overweg en heb er een goed "gevoel" bij.

    groet
     
  9. Delcam

    Delcam Guest

    Berrie,
    inch naar mm. Ga naar "defaults" dan naar "template defaults" en daar vind je "units" waar je de keuze kan maken voor metrisch of imperial maatvoering.

    Hans, ik heb die boodschap nog nooit gezien bij compufoil wat ik al een aantal jaren gebruik op verschillende PC's. ook ik heb wel eens een probleem gehad maar dat heeft nooit langer dan een dag bestaan omdat Eric Sanders altijd zeer snel met een oplossing kwam. heb je een legale versie gebruikt die deze boodschap geeft?

    Hans Delemarre
     
  10. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik gebruikte de testversie, maar heb toch het probleem naar Eric doorgestuurd. Hij kwam vrij snel met de suggestie dat hij dit probleem eens gezien had bij iemand die een netwerkprinter had ge-installeerd terwijl die niet zichtbaar was, hetgeen ook bij mij het geval was. Het is volgens hem een Windows dll die Compufoil meetrekt. Zijn suggestie om een andere printer default te maken loste inderdaad het probleem op.
    Dit zegt wel wat over de support die hij levert.
    Ondanks de (ongeveer) 100E denk ik dat ik het ga kopen.
     
  11. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    He,

    ik ga toch ff koeleloeren naar profili2 Dat kost maar een 10e van Compufoil. Voor de andere 90 euro's koop ik koolstof staven. En die Italiaan lijkt me wel een goeie peer.

    Enne, bedankt voor de tip over mm en inches......

    dat was tie weer voor vandaag :bye:
     
  12. jacques

    jacques Guest

  13. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere

Deel Deze Pagina