Programma DUTCH OLD WARDEN 2018

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door Énke Blériot, 9 mrt 2018.

1. Énke Blériot

Énke Blériot verslagschrijvers

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Bernard...was je al op Old Warden geweest?..... Ik denk dat we een heel eind in de richting komen...

...er zijn duidelijke overeenkomsten..

Er was ook een verschil...wij hadden dit jaar meer deelnemers...gi gi..( zie filmpje hierboven)..nou ja...in ieder geval beter weer:yes::p:p

Laatst bewerkt: 7 okt 2018
  2. onno10

onno10

Lid geworden:
    28 sep 2013
    What's in a name ?
    Mij maakt het niets uit hoe het heet.
    Veel belangrijker is dat de deelnemers een dag plezier hebben, en dat is 100 % gelukt in Zwolle.

HBZWEEF vindt dit leuk.
  3. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    Het gaat niet om namen, deelnemers of ik er wel of niet bij was of ooit bij ben geweest. Een evenement op iets baseren ok. Maar...

Vervolgens wil je meer wordt het tijd voor een originele eigen spin aan ouder concept. Dus wellicht een andere naam??

Boeit verder ook niet maar wel leven in vrij land, blablabla enzovoort enzovoort.

Wou het toch ff gezegd hebben...

4. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Het lijkt er op dat niet iedereen helemaal begrijpt hoe de vork in de steel zit en hoe we aan de diverse namen zijn gekomen..ik leg het graag nog even een keer uit:

- het veld in Zwolle heeft de naam "Dutch Old Warden" (met een knipoog naar Old Warden in Engeland..de tuisbasis van The Sutteworht Collection)
    - DOW is de thuisbasis van MVC The First Aviators.
    - dit veld wordt door mij privé sedert 10 jaar gebruikt voor de Large Scale modellen en door TFA sedert 2016 tbv trainingdoeleinden o.a. ivm overlandvluchten
    - daarnaast is het de bedoeling er enkele happeningen per jaar te organiseren (met verschillende insteek bv puur vintage scale RC,..of VRA/ RB/ VV,..of uitsluiten VV,..etc)
    - één van die happeningen is wat we nu gedaan hebben t.w. Festival of Flight (FoF).

Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  5. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Goed...dit gezegd hebbende...wat zit er in het verschiet:

- zo mogelijk dit jaar nog een "VV Dieseltjes Dag" ( kleinschalige opzet)

En in 2019:
    - in Mei de MayFly ( gelijk de recente FoF) zoals die ook op het Engelse Old Warden plaatsvindt. Deze happening komt in de plaats van de Garderen Meeting.
    - een kleinschalige RC scale meeting met pré WWI en WWI kisten.( of zo grote wielen dat een grondstart mogelijk is of zo klein dat een handstart mogelijk is)
    - enkele kleinschalige "VV Dieseltjes Dagen"
    - in september weer de grote FoF

6. stunthenk

stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Klinkt fantastisch! Laat maar komen. Maar dan ook graag met een vlucht van de Topsiel! (Is dat laatste teken aan de naam niet een 5?)

7. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Klopt!! Het laatste teken is fractioneel anders dan de S...dus Topsiel-5 (zonder het streepie..)

Staat voor komende week op het programma...schoonmaken en het motortje gangbaar maken..zit vast..zet er wel even een 12 -V starter op..:eek::eek::p:p
    Ga de motor er uit halen..warm maken met de fohn en dan wordt de wonderolie wel zacht..heb nog wat diesel peut liggen...

En ik moet er een compressie sleuteltje/gaffeltje voor maken..krukje ligt te diep in de cowl om er bij te kunnen.

Misschien een brandstof afslag timer toevoegen...heb ik nog liggen...

8. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Timmerklusje

Ik ben even bij Jan geweest...

De DOW Beachvlag is mogelijk te hoog gegrepen ( te duur...maar we zijn ook met een externe partij bezig voor centjes)...

We zouden tijdens de TFA bouwdagen af en toe even aandacht kunnen besteden aan een timmerklusje..Jan heeft oude steigerplanken en opslagruimte...

En dan zouden we dit kunnen timmeren...een hangaar....4 meter breedte ( zodat je er onderdoor kunt rijden)... nou ja...het front van een hangaar...ja ja...komt die er toch nog..:D:D
    De twee binnenste palen gaan de grond in ( Jan heeft een grondboor tbv weilandpaaltjes) en een paar schoorlijntjes er aan. De klimbim die we nu hadden ter verfraaiing komt te vervallen.
    We zetten hem uiteraard bij de ingang van het veld tijdens de grote happeningen.

DOW0002.jpg

Hubo sponsort twee vlaggenmasten / houders en de verf/beits...wij doen de Union Jack en de Nederlandse driekleur

Nu nog de letters...3 mm populieren...20 cm hoogte...

Wie zet de 3-D freesbank aan???

9. Frans Bal

Frans Bal

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Mooi, kan deze in de elektronische vuilbak, een voordeel, ik hoef niet naar buiten om de bak te legen.

2018-10-07 18_35_52-Window.png

10. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    how how....ik fantaseer sneller dan de snelheid van het licht...

dus fff wachten:p:p

11. stunthenk

stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    We hebben voor het veld bij Zwolle ook nog een naam nodig. Eens kijken.... Old Warden, eh, daar zit de Shuttleworth collectie, tja, wat lijkt daar op.... Ah! een goede Zwolse naam: Het Schuttevaer veld! En zeg nou niet dat dat niet kan omdat deze naam alleen met boten te maken heeft. Wij hebben op z'n minst aanverwante modellen. Ik zag de op de DOW al een Duckfoot amfibie, en zodra ik nog een DC Dart of een PAW 0,5 op de kop kan tikken neem ik mijn vliegbootje mee!

12. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Schuttevaer...nooit van gehoord..roept geen beelden op..Wat we wel hebben in Zwolle is de Poppenallee...maar dat heeft niets te maken met het "Poppe weiland"..hoewel dat op slechts enkele kilometers afstand ligt.

Dus voorlopig heet het veld Dutch Old Warden...totdat de geniale naam komt bovendrijven...vlaggen/banners en hangaars zijn nog niet in bestelling:p:p

13. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Naam van een vroege Nederlandse vliegpionier?? maar dan niet de "Anthony weide"...of de Fokkerveld..krijg ik weer heel andere visioenen bij

14. Frans Bal

Frans Bal

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Poppy Field.

Poppy - Poppe.
    Field - lijkt me duidelijk
    Pop pop pop pop - dieseltje
    Poppy ook het symbool van herdenking WWI en WW2
    Maar ja dat is toch weer echt British.
    Iets Nederlandsch zou mooi zijn.

15. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
  16. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Frans je kunt goed tekenen..het hangaar front met bovenaan Old Poppy Aerodrome..en op de twee zijkanten je prop/diesel silhouet...hoe zou dat staan...

17. stunthenk

stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Schuttevaer internaat, Schuttevaerkade, uitgifte van het blad Schuttevaer, toch allemaal in Zwolle (al zit dat laatste inmiddels in Deventer, mijn Zwolse tijd was in de jaren '80..)

18. Frans Bal

Frans Bal

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Niet heel origineel, maar daardoor wellicht juist goed.
    Dat wordt wel klaprozen zaaien.....

2018-10-07 22_24_09-Window.png

Énke Blériot vindt dit leuk.
  19. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Visioenen...

2+2=4...en...4-1=3

Dus... wanneer ik optel wat hier ligt..en dat hier en daar verminder...dan zijn we er mogelijk..

Dus...met de 2 TFA banners + een deel van de buizen van mij 3 x 6 partytent zouden we al een heel eind richting een facade frame kunnen komen..dan nog een langgerekte driekante topbanner en we zijn er..

Dit hebben we al eens gedaan...en daar kunnen we op voortborduren

1.1.jpg

Ik ga vanmiddag even freubelen met buizen en touwtjes en...kieken wat wordt..zal een plaatje schieten..

20. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Pfff..even aan het zwoegen geweest...

Een façade gaat het niet worden..te veel werk ( ik schat voor de opbouw en het aanbrengen van de banners toch minimaal 30 minuten) en de constructie is te gammel...en het is gewoon te veel klimbim.

Dus...we gaan voor de vlag...nee de vlaggen!!

Maar allereerst....
    Welkom Sebastiaan van RC Europ Netherlands. Bedankt voor de sponsoring van het merendeel van de kosten voor de vlaggen.

https://www.rc-europe.eu/

Het gaan dus 2 beachvlaggen van 3,5 meter worden en de kosten die er overblijven voor ons zijn slechts € 95...dat gaan we bij elkaar krijgen!!

Ton...je kunt nu aan de bak...layout is ok en nu de naam van het veld er op EN RC Europe moet ook een plekkie krijgen...leef je uit!!

Zodra we het ontwerp definitief hebben loopt de bestelling via Sebastiaan.

Zijn er onder jullie nog beroepsmatige sponsoren voor de rest van de kosten cq een groot deel van die € 95...je bedrijfsnaam komt er dan uiteraard ook op.

En de naam...Ton zet hier maar eens weer zo'n mooie pdf maar nu met "Old Poppy Aerodrome" en natuurlijk ergens een klaproos...en voor diegenen die het nog niet door hadden..Poppy= klaproos in het Engels ( en de verwijzing naar onze host Jan Poppe).

Deel Deze Pagina