Project: 3D Batix Diablo 3d

Hoi,
Een kleine 3 maanden geleden ben ik begonnen met de Diablo van 3d batix.
Wegen wat persoonlijk gedoe weer ff op een laag pitje gezet maar ben vandaag weer verder gegaan.

http://www.3dbatix.com/?view=plans&plane=diablo

Had de tekening toen geprint op 88cm spanwijdte omdat mn printer niet beter kon.
Alles al gesneden en geplakt, later landingsgestel enzo eronder gezet en toen niets meer.

Vandaag spuitlak gehaald. vliegtuig beetje bijgeschuurd langs de randjes.
Eerst lak getest op depron. En vreet dus weg :( was er al bang voor maar kon ff geen waterbasis vinden in geel en rood.

Als ik het niet al te dik opzette gebeurde er niets dus heb hem inmiddels helemaal geel gespoten.

Nu hopen dat er morgen geen plasje vliegtuig op de grond ligt :lol:

Hij zou goed moeten vliegen maar we wachten af.
komt een Typhoon 6-3D op met 3Cellen 1000mah lipo.

Idee kleuren schema:

232160.jpg

morgen rood erop zetten hoop ik en dan besturing inbouwen en motorsteun + motor.

Wilde hem eigenlijk voor morgen al af hebben maar verf droogt niet zo snel dus wordt weer wachten op de volgende goeie dag.

Was mijn eerste Shock ...

vliegt goed hoor.

Uit welk depron is hij gebouwd? 6 mm ?

De mijne was uit 6mm met in de vleugel een 4 mm carbon staaf geëpoxyd. Onbreekbaar. Is op de motormount aan nooit niks aan stuk geweest.

Greetz

de mijne is al een weekje af, zijn echt superdingen, vliegen zo uit de hand, proppen enzo geen enkel probleem ;)

%#$^%#$#^#^ :?

Ging helemaal mis met het rood spuiten.
eerst afplakken. Plakband trok de verf los.
Bleef plakken als het niet moest en bleef niet plakken als het wel moest. (volgende keer Tesa)
Door dat ik niet goed kon afplakken is de nevel er onder door gegaan en zit er overal rood waar het niet moest zitten.
Uit eindelijk voorkant maar ff uit het handje gespoten en wheelcovers.

Tijdens het verwijderen van het afgeplakte deel een helehoop geel meegetrokken :mad:

volgende keer ga ik het gewoon schilderen. Scheelt me een hoop ellende.
Normaal laat ik al mn deprons gewoon wit of zwart met alleen een sticker streepje.

Pic (roeren ontbreken nog)

Diablo.jpg

Op de foto ziet het er in alle geval goed uit.

Ben ook wel eens met totaal mislukte pogingen verschenen op indoormeetings.
Als hij niet helemaal perfekt is maakt immers niet uit ... je shock vliegt er niet minder voor.

Veel succes met de maiden. Komt nu wel erg dicht bij.

De grap is dat jij weet dat het niet goed is, omdat jij een beeld in je hoofd had van wat 'goed' zou moeten zijn. Anderen hebben dat beeld niet en zien dus niet de fouten die jij wel ziet.

Als je niets gezegd had en gewoon gezegd had dat dit is hoe je 'm gespoten had, had er waarsch. niemand wat van gezegd.. want het ziet er toch best prima uit allemaal?

Heb je gelijk in.

Maar aangezien je zelf critischer bent baal je toch.
Dus kwam om 0:00 nog op het idee om een beetje met terpetine te gaan poetsen.
Daarna randen omtrokken met merkstift.
Ziet er nu iets beter uit maar 100% wordt het niet meer, maar ach tis maar een depron modelletje. Geen full scale model.

En nu gaat ik naar mn bed.
Morgen nog een klein stukje hoogteroer doen en dan kunnen de roeren erop geplakt worden en kan de besturing erin.

[edit 09-07-2007 16:04]

Diablo3d.jpg

diablo3d-2.jpg

zo lijkt het alweer wat.

Nou hij is vandaag ge-airborned hoor.
Kwam net na 18:00 op het veld maar stormde behoorlijk.
Had mn elektrozwever voor de verandering eens bij en mn nieuwe depron.
Dus tijdje gewacht tot het minder ging waaien. Eerst met de zwever. Mocht wel weer eens na iets van 7 jaar op zolder te hebben gelegen.

Later bijna volledig windstil dus kon hem gaan proberen.
Vanaf het gras zo de lucht in.
ff beetje aftasten en toen proberen. Rollen loopen, meskant vliegen, flatspin, snaproll enzo en alles zo makkelijk. Hoveren lukte wel maar mij nog niet goed genoeg. over vliegen, neusje omhoog en gas erop, binnen notime een stipje in de lucht 8)

paar (mislukte pics) was al wat te donker aan het worden voor goeie foto's

http://i36.photobucket.com/albums/e22/Turbocinqy1250/Algemeen/varta-fly-2007.jpg

3dbatixdiablo.jpg

3dbatixdiablo2.jpg

3dbatixdiablprop.jpg

3dbatixdiabloupsidedown.jpg

3dbatixdiablomes.jpg

Nu dus een beetje beter leren vliegen en dan lekker laag stunten.

Hover pics weer mislukt. Maak liever zelf de foto's maar vliegen en foto's maken gaat wat moeilijk.

diablolow.jpg

diablo-rcdrift.jpg

Verders vliegt hij echt mooi, tis echt een aanradertje.

ziet er strak uit , echt mooi .
lijkt me super vliegen.
is hij geschikt als opvolger voor een gws slowstick??
k vlieg nu met een dizzy bird , k krijg 20 augustus een slowstick , \
als ik daar goed mee kan vliegen zou ik deze wel willen bouwen.

mike

Hij is opzich wel eigen stabiel. Wendbaarheid zit hem in de roeruitslagen. Dus als je die niet al te groot maakt kan je er best wel mee (leren) vliegen

3d vliegen moet je toch echt leren. Begin hoog tot het steeds beter gaat, dan kan je lager gaan vliegen.

Mijn Diablo

Mijn eerste shock..

Zo nog even de randen afwerken en stickers plakken.
Niet vergeten de electronica! ;-)

Had niet verwacht dit ooit te gaan doen. De stap is dus gezet en heb nu een diablo en een blowfish (zoals deze op de modelbouwforum genoemd wordt).

Welke motor wordt er door jullie gebruikt voor de diablo.
En welke prop.
De mijne bestaat uit 6 mm depron en weegt kaal 170 gram.(6oz)

Voor ideeën sta ik altijd open.

Hee Dennis,

eindresultaat mag er zijn hoor, spuitwerk is geen misser ! :D

Ik had dit draadje van je nog niet gezien, heb de tekeningen van 3D-batix ook in huis, leek me wel een leuk ding om te bouwen.

Kan jij wat specs van de setup & detailfoto's van de servoplaatsing/aansturing plaatsen? Bij voorbaat dank ... :rolleyes:

Ik had je via BMC forum een berichtje gestuurd, als ik wat ben opgeknapt wil ik graag met je afspreken te gaan lessen ok ?

Meeste kan je wel terug vinden op de foto's.
Hoogteservo zit +-0 halverwege de aileron. Richting daar direct achter met de hevel aan de andere zijde van het model.
Accu zit bijna op de neus..

Heb idd je mailtje gehad maar nog niet beantwoordt.
Wel nog beterschap namens mij.

Motor typhoon 6-3d
Himodel 3S1000 12C lipo
2x graupner 6 gram hoogte + richting
1x 9 gram aileron
1x Himodel Fly ESC 12A regelaar
8x4.3 GWS prop.
Vliegewicht 275 gram.
Stuurstangen 1.5mm koolstof met 0.5mm verenstaal verbonden met krimpkous en CA.
Op de roeren zitten gewoon kleine plastic roerhoorntjes.
Wielen zelf gemaakt maar kan je beter kopen. 25x5 ongeveer.
Covers zijn van 2x 6mm depron deels uitgehold voor de wielen.
landingsgestel is van 3mm buis dacht ik. kan ook 4mm buis zijn.
Hoofdligger 4mm buis in de vleugel gefreesd.
Motorschot 1.5mm vliegtuigtriplex.

Dat was het zo een beetje.

Laatst bewerkt:
Back