Project AH-1S COBRA

Collega's modelbouwers ,

Een nieuw avontuur gaat beginnen ,
Een nieuw hoofdstuk wordt begonnen in de prachtige tak van de heli modelbouw , namenlijk het schaal heli vliegen ...

Ik ga een VARIO AH - 1S COBRA bouwen van VARIO , dit met een 23cc benzinemotor .
Hiervoor wordt ook de zolder kamer die nog ongebruikt en verwaarloosd erbij lag omgetoverd dat een hobby ruimte om dit project tot een goed einde te brengen , zo een 40 m² wordt op dit moment verbouwd tot een geheel , hoort er ook bij he :-)
Vloer is besteld , enzoverder ...

DSC00328.jpg

DSC00329.jpg

instruction-sheets-4-2.jpg

ja ja , het zal een avontuur worden voor mij , vooral het bouwen spreekt me enorm aan , daarom heb ik ook gekozen voor de COBRA , deze met serienummer 71-21012 ,*

Camoflaged AH-1F s were not the norm however this active duty Cobra was photoghraphed at fort Rucker AL , the home of army aviation . its actually a JAH - 1F used by the Aviation technical Test Center ( ATTC ) The prefix " J " was used on test aircraft such as this one ..

Dus dit is voor mij ook een bewuste keuze om dit type te nemen , het is voor mij ook de eerste grote TEST om dit soort van schaal helis te bouwen ....*
Het zal een leuk avontuur worden omdat mijn clubcollega naamgenoot ook aan een soort gelijk project gaat beginnen , dan zijn we onmiddellijk met twee nieuwelingen in deze tak ...*

De romp van de COBRA wordt volgende week geleverd en dan zullen de eerste werken gaan beginnen ...

Vooral al een dankje aan NICK , BLUEBIRD van dit forum voor de wijze raad en INFO .. :-)

wordt vervolgd ..

Grtz

Ronny

Cobra

@ Pascal ... Join the club ... hoe meer zielen hoe meer ..... vliegplezier ;-)

@ XB-Beltt-cp-V2 ... Ja , ik ook , de fotos zullen vanaf volgende week zondag op dit draadje te zien zijn ...

@ didier .. Hei Didier , ja merci .. ik zal ook U nog wel eens om info komen vragen , jij bent toch ook al een ervaren schaalbouwer ... dus ... :-) .. tot binnenkort ... en hopelijk tot op een van de vele meetings .. zien we ons ook nog eens he ;-)

Het Cobra-virus breidt uit...
'k Wist niet dat het zoooo besmettelijk was.
Ge ziet, bouwstripjes lezen is niet zonder risico's!
Straks hangt het Belgische luchtruim vol met "snakes"... zaaalig.

Ronny, ik wens je mega veel succes en bouwplezier met je schitterende project.
En als je nog info nodig hebt, dan weet je me wel te vinden hé.
En vaneigenst, da'k een abonnementje neem op je draadje. Mijn manschappen en ikzelf zitten hier al op de eerste rij om je bouwavonturen te volgen.

Heligroeten,

Nick

Hei Nick ,

Ja , merci , inderdaad de besmetting is en zit al 24 jaar in het bloed , en na het lezen van U bouwstrip , tja ...
Vandaag de vloer gelegd in de SNAKE ruimte , alles is nu pas klaar , verlichting hangt , enkel nog de tafels plaatsen en dan kunnen we de COBRA er zaterdag opzetten , en dan zijn we klaar voor de bouw .
enkele sfeer beelden :
DSC00333.jpg

DSC00334.jpg

Ik heb ook nog de volledige documentatie van boekjes van VERLINDEN , LOCK ON Nr 6 gedownload , dit is werkelijk een schitterend boek en illustraties genoeg , ook het klinknagel beeld is goed te zien hierop .
Dus we zijn in volle bezigheid om as zaterdag aan de slag te kunnen ..

Ook heb ik CA lijm besteld zonder witte waas achterlating ..
Dit voor de klinknagels op een propere manier te kunnen plaatsen ..

Thats it ,

Wordt vervolgd ...

Je bent jezelf aan het verwennen met een prachtige werkplek Ronny.
De komende 6 à 700 uurkes zal je er zeker weten wat gedaan.

De lectuur van Verlinden is zowat de beste referentie die je kan hebben. Een schitterende aanvulling is om je enekele plastiek cobra kits aan te schaffen. Revell heeft in zijn gamma een AH-1F op schaal 1/48 die echt knap is.

Heligroeten,

Nick

Hei Nick ,

Ja ik heb al een hobbyplek , maar die staat al vol ... :-)
DSC00296.jpg

DSC00304.jpg

En voor dit project wou ik een aparte ruimte hebben , en helemaal afgezonderd van de rest , zodat ik niemand stoor ... ;-)

Inderdaad , de lectuur van Verlinden is zeer goed , en uiteraard ga ik een bouwdoosje van Revell halen en bouwen , dit staat nog in de planning voor deze week ..

Grtz
Ronny

Mooi materiaal en sjieke machienes... da belooft voor de Cobra.
Hopelijk komt hij in de loop van deze week binnen bij Guy, zodat je eraan kunt beginnen.
Enne zo te lezen ken jij ook papa-in-wording Bert.
Vré wijze gast, den Bert! 't Zal deze zomer dik in orde komen als we mekaar allemaal ontmoeten... 'k Kijk er al naar uit.

Heligroeten,

Nick

PS. Als hij binnen is, laat dan ne keer weten wanneer je hem precies gaat afhalen. Indien het zaterdagnamiddag zou zijn kom ik anders zelf ook naar Liedekerke en breng ik mijn knutselwerkske ook mee...

Laatst bewerkt:
Hei Nick ,

Ja merci , ik ben nu al van mijn 14 de bezig met deze prachtige hobby , sinds enkele jaren vlieg ik nu model heli's , moet nog veel leren maar ik ben er mee bezig he en ik ga er 100 % voor , nog altijd , ook het bouwen doe ik zeer graag , maar is altijd zo snel gedaan , op een kleine week stond de RAVE al klaar voor de MAIDEN , dit is mijn laatste heli wat ik gebouwd heb , hij heeft nog maar 5 vluchtjes achter de rug .. vlieg nu ook enkel electro , vandaar was ook mijn idee om de COBRA te bouwen met een electro configuratie , maar ik denk dat ik een wijze beslissing gemaakt hebt om deze te bouwen met een benzine motor :-) en ik ben ze zeker van dat deze COBRA niet op een weekje klaar is :-) dus hier ben ik ook zeer blij mee , eindelijk eens iets van langere adem ...

Ja ik ken Bert zeer zeer goed , :-) en al een geruime tijd ..
En hij is een toffe gast ... ;-) braaf menneke , zoals ze hier zeggen he :-)

Normaal gezien vertrekken we zaterdagmorgen om 07.00 uur uur al naar Helitempel .. alle als alles binnen is , dus we gaan zeker in de voormiddag :-) spijtig , zou je graag eens willen ontmoeten en uiteraard de COBRA eens willen bezichtigen ... misschien zo eens iets afspreken .. :-)

Maar we zullen ons zeker ontmoeten een dezer dagen op de meetings , dan kunnen we eens praten over de bouw van de COBRA :-)

Grtz
Ronny

Alé, zo te lezen ga je de "heli-tempel goeroe" zaterdag vroeg uit zijn bed trommelen!!!
Mij krijg je er in 't weekend zo vroeg niet uit, ma zoals je schrijft zien we mekaar één dezer wel eens.

Heligroeten,

Nick

Er hangt inderdaad een cobra virus in de lucht :-)
Maar dat is alleen maar goed, ik ben erg benieuwd naar je resultaten!
Ik denk dat je voorlopig niet meer uit je "snakepit" bent weg te slaan ;-)

Veel plezier en succes,
Gr, Roy

Van hier ook veel bouw en vlieg plezier gewenst!

Het is een fijne kist om te bouwen, en een genot om te vliegen!

Groet, Bert (Cobra-vlieger sinds 2005... :cool: )

@ RBRCH .. Yep , we zijn er door besmet :-) , dat zei gisteren nog iemand tegen me , ik kan beter je bed nu daar zetten ... ( mijn vrouw ) ;-)

@ BRUTUS : Merci , ik zal mijn werk wel gaan hebben , no rush , en ik ben eens benieuwd naar het vlieggedrag , maar das nog een ver van mijn bed show ..

@ Nick : Ja , Guy zal vroeg bezoek gaan krijgen van ons , en uiteraard gaan we ons snel eens tegen het lijf lopen ..

Grtz

Ronny

hey Ron, ik heb nu ook een paar schaalrompen staan van een klant die met de hobby is gestopt.

ik moet zeggen dat ziet er echt mooi uit, die techniek enz. staat mij wel aan en zeker nu ik die van Jos heb gezien, die bell is pas een ferm stuk vliegende techniek en die afwerking... manman...

ik wou graag een benzine trainer kopen maar dan de 3D versie maar ik denk dat ik 'per ongeluk' ook eens zoiets ga bestellen ipv een henseleit ;-)

binnenkort doet iedereen bij ons in schaalheli's :p

misschien moet ge nu toch maar ens over nadenken om toch een grotere auto te gaan kopen, niet ? ;)

Hei ,

Ja dat zou nog eens iets zijn , een paar erbij zou nooit geen kwaad kunnen he ,
Grotere auto , ik kan nu juist 2 meter transporteren , is voorlopig genoeg , misschien in de toekomst een camionette of zoiets , ene CADDY :-)

Grtz
Ronny

Back