Project verslag: Vacuüm vormen van een Airwolf fuselage

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Satoer, 14 mrt 2004.

  1. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    nou, als die bak van je werkt moet je het maar even laten weten. Misschien kan ik eens een kapje bij je laten maken ;) woon tenslotte niet ver bij je vandaan.

    Even los van dit alles. Waarom gebruiken ze eigenlijk altijd die lexaan kappen?
    Waarom niet een nette mal maken, en een gfk kap maken? En als het echt sterk moet en je heb geld teveel.. maak je hem van koolstof of kevlar.

    Peter
     
  2. GJW

    GJW Guest

    Het moet ook flexibel blijven ;) Het vinkunyl folie dat ik ga gebruiken kost zoals ik begrepen heb rond de 16,- per vierkante meter. Kevlar heb ik ook wel naar gekeken (in de tijd dat ik dit van plan was met glasvezel), maar dat is ontzettend duur!
    Ik heb een prijslijstje van Poly service ontvangen.. Koolstof, 200 g/m2 = 30.50 per m2... Kevlar kan ik zo snel niet vinden, maar daar is koolstof nog goedkoop bij :!: Kooltof en kevlar zijn ook wel super stevig, maar niet flexibel genoeg

    Lexan heeft gewoon alle voordelen dat je wilt hebben... Flexibel en toch heel stevig, goed vacuum-vormbaar, en als je het bewerkt, is het ook nog krasvast.
    Alleen heb ik begrepen dat als je lexan te lang verwarmd, dat het dan wit trekt, en je er niks meer mee kunt, dus je beter voor Vinkunyl folie kan gaan.
     

Deel Deze Pagina