YouTube - Kanaal van poort666 Ziehier het filmpje van de gevreesde Shock....... Is gefilmd door mijn zoontje van 4.....daar is het resultaat ook naar... Zwaartepunt lag veel te ver naar achteren, uitslagen en expo klopte ook niet....desondanks een korte eerste indruk....
Hij doet voor een menneke van 4 inderdaad niet slecht! Wat ik trouwens aangepast heb aan de shock is aan de voorzijde van de buik twee extra stukjes van 6 mm depron aan beide zijden gelijmd. ik kan 'm nog niet altijd uit de lucht pakken en land 'm daarom op zijn buik. Dan is wat extra versteviging wel nodig. Een landingsgestel kan een andere oplossing zijn. Iemand een idee of extra vinnen op de vleugels schuldig kunnen zijn aan het 'uit de meskant rollen".
De grote vinnen staan zo om hele korte bochten met je zijroer te kunnen maken op kleine velden. Ga je die vinnen recht zetten of zelfs tegengestelt zetten word het meskant vliegen makkelijker. Waar heb je het CG nu zitten ? Mvg Johan Ps : en je zoon kan je vast bij de TV aanmelden als kamaraman.
natuurtalent net als papa. Ziet er inderdaad erg grillig uit....2e vluchtje met CG goed en wat meer expo ging een stuk rustiger....moet er erg aan wennen dat je dit kistje erg langzaam kunt vliegen
Moet nog iets verbetert worden , lijm deze eerst maar in elkaar om te zien waar nog foutjes zitten . Mvg Johan
En omdat de frees nu alleen kan werken heeft hij de eerste drijvers ook maar gefreest. Zeumeren is binnenkort. Nu heeft hij eerst pause, kan er niet tegen lijmen. Mvg Johan
Johan, Fan-tas-tisch. laatst de frees in het echt gezien. Bijzonder stukje techniek, en ontzettend fijne freesbanen. Leuk dat je in een rap tempo verschillende modellen aan het frezen bent. Zo zie ik een shocky, een grote en een kleine trainer, en nu weer drijvers. Je gaat snel Mijn handen jeuken om weer wat te bouwen. Vandaag mezelf terug getrokken op een 2dehands kistje. Na het zien van die trainer heb ik geen zin meer om zware 2dehands kisten lichter te gaan maken. Wanneer mogen we de eerste piper verwachten? De eerste Shadow 200, de eerste,....? Wat zijn de plannen, of is dit 't geheim van de smit. Ik heb namelijk nog een kistje van m'n vriendin te goed
Dat was een goede set Remy. Als ik Dave met zijn kreuz zie klooien . Een 1,6 m trainer krijg ik al makkelijk inkl dikke brommer en 4S4000 onder de 2 kg . Piper ligt nog niet bij de plannen . En je weet hoe ik over FPV denk , dus een shadow zal het nooit geven . Op de lijst staat in moment alleen een E-sleper ( 2,4 m span) En een kleine F3A model. Het probleem is ook dat de modellen eerst gebouwt moeten worden en alle fouten moeten er uit voor ik iets verder geef . En zo,n F3A kist moet ook eerst goed in de lucht getest zijn . Hij moet er ook voor geschikt zijn . En ik ben in moment 10 uur per dag bezig in mijn hobbykamer. Er moeten nog 2 modellen klaar voor het watervliegen. (in 14 dagen) Dan vraagt het sticky beginners verslag ook veel tijd. Dat moet namelijk heel uitgebrijd gedaan worden . Er van uitgaande dat de beginner nog nooit iets gebouwd heeft. De drijvers heb ik nu bijna klaar (1 nog af folien) en wegen maar 175 gram per stuk. Mijn Fourstar 60 word er maar 400 gram zwaarder door . Totaal dus onder de 3500 gram met een 5S5000 lipo . Dat is de hele bedoeling van het gebeuren . Licht maar sterk , snel te bouwen en makkelijk , en het is nog goedkoop ook nog. Mvg Johan
Super. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden. laatst je trainer gezien, en dat ziet er echt ontzettend goed uit. Verder vind ik een Shadow 200 achtige erg leuk om eens te bouwen. Absoluut never niet de bedoeling om hier mee FPV te gaan vliegen gek. Gewoon, om lekker weer eens op Nistelrode te gaan vliegen. Maargoed, Ik kan de vleugel pakken van de trainer, de romp verzin ik zelf, en het staartje komt wel goed. Ideeen..ideeen ideeen, ik word er gek van
De vleugel van de trainer 1600 wegen 400 gr ruwbouw. Zet nu ook nog tussendoor een kleinere versie (1,4 m span) in elkaar om de fouten te vinden. Dat word echt een licht gewicht , met open lipo laadruimte . ( onderkant ) Voor een 3S2000 en als motor neem ik als proef een 80 grams motor . En zonder wielen overal te vliegen . Mvg Johan
hoi, ziet er allemaal strak uit, ben benieuwd naar de trainer hoe dat word. komen er nog f3a/3d achtige kistjes in de toekomst? Justus p.s. bouwsuh edit: 1400 trainer met 3s2000 en 80grams motor hoe licht word het model dan wel niet (in vergelijking met de calmato) ennuh komen er nog kitjes?
Stiekum de eerste foto gemaakt . De lipohouder en motorruimte (blijft verder open) Net de versteveging voor het landings gestel ingelijmt. Mvg Johan